Skocz do zawartości
t5q1

Opel astra 1.6 Potrzebuje informacji o zacisku piątego biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu nie wchodzi mi piąty bieg. Czy powiedział by mi ktoś gdzie znajduje się zacisk do tego biegu i jak do niego się dostać aby poprawić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyjrzeć się wybierakowi. Regulacja może nie wystarczyć, jeżeli tulejki w nim są wyrobione lub co gorsza złamane.

Na górze strony jest wyszukiwarka, działa całkiem dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wild_elk
      Witajcie,
      mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale nic wcześniej nie znalazłem, co pasowałoby do mojego problemu. Wymieniłem 10-07-2018 tarcze + klocki hamulcowe na przedniej osi, Corsa C 2004r prod, silnik 1.3 CDTI. Kilka dni temu zauważyłem zgrzytanie, chrobotanie przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy mocniejszym hamowaniu przypadłość staje się zdecydowanie cichsza, jednak nie ustaje. Pojechałem do serwisu - tak, to było ASO Opla z prośbą o sprawdzenie, miły pan stwierdził, że auto się kończy, co już wywołało we mnie sporo agresji  poza tym naszło kamyszków, brudu, syfu, moja wina i muszę się nauczyć jeździć. Sprawdzenie pomogło na jeden dzień. Dzisiaj zdjąłem koła i bum, okazało się, że blaszka trzymająca zacisk na prawym kole, górna jest luźna i przy hamowaniu prawdopodobnie trze o tarcze - proszę powiedzcie mi fachowo jak się to dziadostwo nazywa i cz dobrze powiedziałem z zaciskiem, sorry jestem humanistą  
       
      Pytanie, czy tarcza na obwodzie po tym ponad miesiącu kontaktu z metalem jest nadpalona, czy mi się wydaje?
       
      Pytanie dodatkowe, obracając tarczą nie kręci się gładko, blokuje, czuć wyraźny opór, lewe koło mocniej, prawe mniej ale blokuje. Co wymienić, żeby zminimalizować dolegliwości. Szerszeń nie należy już do najmłodszych aut, jednak nigdy mnie nie zawiódł i musi posłużyć jeszcze jakiś czas. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
       
      pozdrawiam Krzysiek






    • Przez mathis99
      Witam,
       
      Nieubłaganie nadeszła zima - a z nią dziwne zjawisko w mojej Astrze Raczej nic poważnego, ale lepiej dmuchać na zimne (w tej sytuacji dosłownie ). Otóż zauważyłem że mniej więcej od miesiąca, gdy rozpoczynam jazdę, po pierwszym wrzuceniu biegu 2 jest takie niemal niesłyszalne zgrzytnięcie odczuwalne pod siedzeniem kierowcy. Następuje ono tylko raz i tylko przy wrzuceniu 2-ego biegu. Gdy choćby po krótkiej trasie (nawet krótszej niż 1km) zgaszę auto i rozpocznę jazdę na nowo - zjawisko już nie występuje. Samochód ma nowe sprzęgło i dwumas, także tutaj nie doszukiwałbym się przyczyny tego zgrzytu. Czy może to być objaw wyeksploatowanego już oleju w skrzyni który po prostu już przy niższych temperaturach otoczenia ma słabe smarowanie w początkowej fazie pracy? A może coś innego jest przyczyną?
    • Przez rac
      Witam.
      Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.
      Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.
      W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?
      Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.
      Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.