Skocz do zawartości
jkl

Meriva A - dziwny problem ze ściąganiem podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam bardzo dziwny problem ze ściaganiem podczas jazdy. Sprawa wyglada tak, ze Meriva sciagala mi w lewo. Wykonalem zatem test zbieznosci i wyszlo wszystko w normie. Nastepnie wymienilem łaczniki stabilizatora. Auto w prowadzeniu poprawilo sie, jednak w dalszym ciagu pozostalo sciaganie w lewo (moze troszeczke w mniejszym stopniu). Ponownie udalem sie do warsztatu, gdzie wykonana byla zbieznosc. Mechanik w celu poszukiwania problemu zamienil mi tylne kola z przednimi (przednie lewe na tyle lewe - nie krzyzowo). Niestety problem w dalszym ciagu pozostal. Zamienil wiec przednie kola stronami i... Meriva zaczela sciagac w prawo! Niestety musielismy z powrotem zamienic kola na poprzednia pozycje (sciagajaca w lewo), gdyz opony nie pozwalaja na takie uzytkowanie. Dodam, ze na zimowym komplecie opon jest ten sam problem (i poprzednich oponach letnich ktore mialem na felgach aluminiowych), wiec nie jest to raczej wina opon lub felg. Na moje pytanie do mechanika, czemu tak jest odpowiedzial: "Tak czasem bywa".

 

Macie jakies pomysly, co mam jeszcze zrobic, zeby to wyeliminowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób kompletną geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób kompletną geometrię.

 

Tu miałem zrobione. Wszystko OK.

 

http://www.sobczak.net/geometria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik w celu poszukiwania problemu zamienil mi tylne kola z przednimi (przednie lewe na tyle lewe - nie krzyzowo). Niestety problem w dalszym ciagu pozostal. Zamienil wiec przednie kola stronami i... Meriva zaczela sciagac w prawo!

 

Z tego opisu wygląda na problem z oponami.

Opony na osi są identyczne, założone w odpowiedni sposób (opony symetryczne, asymetryczne i kierunkowe). Ciśnienie w oponach jednakowe. Opony nowe czy używane.

I jeszcze jedno pytanie, czy samochód miał kolizję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego opisu wygląda na problem z oponami.

Opony na osi są identyczne, założone w odpowiedni sposób (opony symetryczne, asymetryczne i kierunkowe). Ciśnienie w oponach jednakowe. Opony nowe czy używane.

I jeszcze jedno pytanie, czy samochód miał kolizję.

 

Trzy rozne komplety opon - ten sam problem (jedne zimowe (stalowe), drugie letnie (alu) , trzecie uniwersalne (alu) ). Obecne, uniwersalne GoodYeara, mozna zamieniac tylko przod tyl. Lakier oryginalny, kazdy elemnet mierzony 110 mikronow maks. Cisnienie jednakowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że lakier na wszystkich elementach jest tej samej grubości nie świadczy o bez wypadkowości.

Jednak zrobił bym kompletną geometrię podwozia - tylna, przednia oś z kontami w porządnym zakładzie diagnostycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że lakier na wszystkich elementach jest tej samej grubości nie świadczy o bez wypadkowości.

Jednak zrobił bym kompletną geometrię podwozia - tylna, przednia oś z kontami w porządnym zakładzie diagnostycznym.

 

A ten co bylem nie jest porzadny?

 

Maszyna http://corghi.pl/

 

Wszystko w normie.

 

Wszystkie szyby w oryginale. Lakier zuzyty rownomiernie. Spasowanie elementow bez zastrzezen.

Edytowane przez jkl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A ten co bylem nie jest porzadny?

 

Maszyna http://corghi.pl/

 

Wszystko w normie.

 

Wszystkie szyby w oryginale. Lakier zuzyty rownomiernie. Spasowanie elementow bez zastrzezen.

Kolega Chadzi już ci podpowiedział o co mi chodzi, a tak na marginesie trzeba jeszcze brać pod uwagę nie maszynę a człowieka który ją obsługuje, jeden to zrobi dobrze a drugi na odpier..... a później człowiek ma problem z autkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym jeszcze sprawdził hamulce. tzn czy klocki nie ocierają. Taka mała sugestia, może niekoniecznie trafna ale jednak :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A kalibracja czujnika skrętu była robiona. Może warto podłączyć pod komputer i sprawdzić co pokazuje czujnik skrętu na prostych kołach bo mi kiedyś ustawili zbieżność a na komputerze miałem -5 stopni przy jeździe na wprost co powodowało delikatne ciągnięcie na bok.

Edytowane przez marek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to było rok temu więc już chyba sobie poradził.

Czytajcie daty jak komuś chcecie pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i rok temu, ale nie napisał czy rozwiązał lub co ważniejsze jak rozwiązał problem.

A komuś kto szuka rozwiązania na forum (niekoniecznie temu co zakładał wątek) przyda się każda pomoc czy sugestia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam też ten problem, ściąga w prawo, hamulce zrobione , geometria też koła nowe tylko nie robiłem kalibracji czujnika skrętu, pewnie kompem op-com , muszą tylko poszukać jak to zrobić, może jakieś sugestie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w podwozie -elektryczne wspomaganie ,kalibracja i potem program cię już poprowadzi co masz robić.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

chcialem zrobic kalibracje wspomagania

po wlaczeniu wyskoczyl mi napis

ustawiony normalnie parametr symchronizacji

czy to oznacza ze wspomaganie jest skalibrowane -_?

post-50973-0-13598400-1516124151_thumb.png

Edytowane przez asman77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie .

To są podstawowe parametry logowania się do danego elementu auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to bede musial jechac do kogos co ma interfejs gm tech2 aby mi skalibrowal

bo w opcom nie moge tego zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Opcom jest klawisz funkcje specjalne lub programowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umnie sa nie dostepne funkcje specjalne lub programowanie nie sa podswietlone i nie moge w nie wejsc

moge sprawdzic tylko odczyt bledow i bloki pomiarowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.