Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

później jak juz

silnik ma swoje lata

dol pewnie tez do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobię pomiary ciśnienia oleju i kompresji mam książkę napraw i znam jeden myk jeśli ciśnienie oleju byłoby za małe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejne pytanie ważne od jakiego silnika jeszcze pasuje głowica? Z 16 SE? SZR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z raczej odpada bo ma listwe zaplonowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A SE jest bardzo podobny tyle że to wielopunkt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem identyczny temat dobre 12 lat temu w moim kadziu.

Głowica poszła do remontu -> prowadnice, uszczelniacze, docieranie zaworów.

Niestety dół silnika nie był w lepszym stanie, stały pierścienie na tłokach.

Skończyło się na tulejowaniu, wymianie pierścieni i panewek (bez szlifu wału).

Do tego założyłem wałek rozrządu od silnika 1.3S (aktualnie pewnie nie do dostania, nawet na rynku wtórnym) + sterownik od c13n

Silnik w takim setupie przeżył skorupę, aktualnie jeździ w Astrze i z tego co wiem ma się nieźle :)

 

Odnośnie załozenia wielopunktu do tego silnika, zapytaj wujka google, jest co poczytać -> wpisz c16nz + wielopunkt

 

PS> Żaden patent niestety magicznie nie uleczy silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem sposób na spalanie oleju po prostu jeżdżę delikatnie do 2500 rpm i jest dobrze olej jest w silniku i paliwa idzie mniej pali 5,5 jak śmigam do pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Przez Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
    • Przez buskamil
      Mam pytanie jak ople z silnikiem 1.6 monowtrysk chodzą na gazie, bo mam fiata siena który idzie na złom i myślę żeby przełożyć lpg
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.