Skocz do zawartości
MotoPatryk

Check engine - zawór EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Jestem nowy na forum, ale obserwuj je od pewnego czasu.

 

Mam problem z zaworem EGR. Zapala się check engine i po podłączeniu do komputera wskazuje na zawór EGR/AGR (komputer pokazał błąd z AGR - szczerze to nie mam pojęcia czy jest to to samo).

Postanowiłem dobrać się do niego i rozebrać. Okazało się, że był dość mocno zabrudzony. Umyłem go w benzynie i sprawdziłem czy płynnie pracuje - otwiera się i zamyka bez przycienić. Membrana jest ok. Wszystkie przewody podciśnienia z zaworu do zaworu turbiny są całe. Dodatkowo podczas czyszczenia samego zaworu zostały wyczyszczone kanały doprowadzające spaliny do zawory oraz od zaworu.

 

Czy problem może leżeć w zaworze turbiny EGR czy szukać w innym miejscu?

Słyszałem, że te zawory turbiny pasują od innych marek samochodów ale wole się upewnić przed zamianą na próbę bo kilka części trzeba zdemontować przed przełożeniem.

 

Dodatkowo zauważyłem, że podczas wypalania filtra cząstek stałych (jak już zapali się kontrolka od DPF) gasnął check. Ale był to efekt krótkotrwały tak jak po skasowaniu błędu przez komputer diagnostyczny.

 

Dodam, że nie czuć spalin - wszystkie kanały są całe i wszystkie spaliny krążą w układzie.

 

 

Jeśli nie znasz się na problemie, który opisałem to proszę nie komentuj.

Nie chcę tu komentarzy tak jak w innym temacie, ktoś szukał zaworu EGR i zostało wklejone zdjęcie i to sobie poszukaj.

 

Liczę na odpowiedzi fachowe i od osób z doświadczeniem.

 

Zachęcam do dyskusji!

 

 

EDIT:

 

Silnik 2,0 cdti 150 KM

Edytowane przez MotoPatryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam ten problem po podłączeniu kompa wyskakuje błąd PO401 oraz komunikat o słabym przepływie gazu przez układ recykulacji spalin co z tym zrobić.

A powiedz mi kolego w jaki sposób odkreciles ten egr dałeś radę bez kanału bo z góry to ciężko tam się dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od góry bez problemu się dostaniesz.

Ciekawostka: Z kanału nie ma takiej możliwości, że dostaniesz się do wszystkich śrub.

Trzeba zdjąć doloty powietrza, podpinać węże i będzie dobre dojście.

 

Wymieniłem EGR na nowy i niestety problem ciągle jest aktualny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja kolego w końcu doszedłem co było powodem błędu PO401 a mianowicie były odwrotnie powpinane wężyki od podciśnienia przy tym zbiorniczku podciśnienia co się znajduje z przodu silnika taka puszka w kształcie walca. To nazywa się zawór podciśnienia gruszkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.