Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Opel meriva A. Problem jest ze wspomaganiem kierownicy. Po zapaleniu silnika kierownica skreca sie w prawo. Zrobilem kalibrace op-com, polozenie pokazuje 0 stopni, ale mimo to nadal skreca sie w prawo.

Zrobilem kalibracje na skreconej w lewo, to po odpaleniu silnika zaczela skrecac w lewo. Kalibracja na max w prawo i sciaga w prawo.

Pokrecilem kierownica pare razy i kąt w op-com jest pokazywany prawidlowo, ale napiecia z czujnika maja po 2,5 V dopiero w skrajnie skreconej kierownicy na prawo. Jak to jest ze polozenie kierownicy jest pokazywane prawidlowo mimo zlego napiecia z czujnika skretu kierownicy? Czemu mimo prawidlowego kata kierownicy i tak wspomaganie 'leci' w prawo do napiecia 2,5V?

Poki co jezdze na wylaczonym wspomaganiu bo nie chce spalic silnika wspomagania.

Chcialem zrobic regulacje jak w opel corsa ale zonk czujnik jest zamontowany w przekladni kierowniczej i trzeba sporo rozebrac (a nie mialem czasu).

 

Pomacalem wtyczki, kabelki, popsikalem preparatami roznymi i nic. Fajnie jest sobie porobic klate i biceps parkowaniem bez wspomagania ale juz mi sie zaczyna to nudzic.

Ma ktos jakis pomysl?

 

Na brytyjskich forach pisali o jakiejs aferze ze wspomaganiem w opel meriva, ze psuje sie i ze Vauxhall wie o tym. Ludzie pisali ze zglaszali sie i naprawiali im to za darmo. Ktos wie cos na ten temat odnosnie polski?

 

cos na ten temat z angielskiej telewizji:

Edytowane przez jarek
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat na forum był wałkowany nie raz. Naprawiają to ustrojstwo teraz bez problemu.

 

to wiem, pytam sie jak samemu to naprawic bez kupowania nowego czujnika kata skretu kierownicy. Moze da sie wyregulowac skoro dziala tylko ze 'przestawil sie'.

Czujnik kosztuje 500 zl, naprawa w serwisie wysylkowo 700 zl, wiec 200 zl licza sobie za robocizne ale i tak ja musze wymontowac kolumne kierownicy i wyslac.

 

W wolny weekend zdemontuje kolumne i wyjme czujnik. Zobaczymy co sie da zrobic.

 

Ja w takie serwisy nie wierze. Tak jak z naprawa ECU. 500 zl zaplacilem i po roku czy dwoch znow problem. Sam zabralem sie za to i okazalo sie ze poprawili tylko 3 kabelki (!) a reszte zostawili jak sa. Sam sobie naprawilem popsute i wzmocnilem reszte.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jak to naprawić. W którymś z tematów o eps dodałem zdjęcia czujnika w środku. Wygląda jak potencjometr. Żeby go rozebrać trzeba wyciąć ząbki plastikowe które trzymają cały czujnik, potem może być problem żeby to złożyć,może klejem na gorąco by to skleił ale czy coś tam się da naprawić nie wiem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.