Skocz do zawartości
websterpl1

1.3 cti 75 km Olej w kanale dolotowym powietrza do turbosprężarki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Sytuacja ma miejsce w Corsie D 1.3 cdti 75 km.

Po ściągnięciu pokrywy ukazuje się taki oto widok:

 

5oGSYUn.jpg

 

 

Po ściągnięciu opaski kanału dolotowego, dolot powietrza przed turbiną cały w oleju. Podobnie jest na dole przy zderzaku na wylocie z intercoolera, cały w mieszance oleju i piachu.

Sciągnąłem obejmę i w środku wygląda tak:

TCZeHjn.jpg

Natomiast ściągając przewodzik od odmy który połączony jest z kanałem dolotowym, wygląda tak:

ikvT482.jpg

Przewód:

pmWSlAm.jpg

Mechanik widząc takie coś, bez zaglądania w przewody (czyli widząc widok z pierwszego zdjęcia) uznał, że turbo jest do wymiany. Dziwi mnie to ponieważ auto ma przejechane 111 000 km, które są prawdziwe na 100%, turbinka pięknie wkręca się na obroty, nie hałasuje, nie stuka - jednym słowem nie daje żadnych niepokojących objawów.

Pytanie brzmi:

Skąd może przedostawać się olej - czy winna jest turbosprężarka? czy winna jest tzw. odma, która przepuszcza olej przewodem powietrza, który też jest tu na zdjęciach? Spotkał się ktoś z was z czymś takim?

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jedno i drugie może być przyczyną tego stanu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak zlokalizować przyczynę?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile oleju ubywa z silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie podpinaj weza odmy do glowneo ssacego tylko wez np jakas butelke mala i wloz tego weza od odmy zaklej tasma tylka nie szczelnie na 100%

a dziore w ssacym zaklej czyms szczelnie bo bleda przeplywomierza wywali . i tak pojezdzij i zobaczysz czy sie olej zbiera z odmy.

dzialanie turbiny a jej szczelnosc to 2 rozne rzeczy ,moze pompowac dobrze ale przepuszcac olej w jakims stopniu

 

ps a nie lejesz za duzo oleju do silnika bo ta odma zawilgocona tak jakby oleju sie chciala pozbyc

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

wez np jakas butelke mala i wloz tego weza od odmy zaklej tasma tylka nie szczelnie na 100% a dziore w ssacym zaklej czyms szczelnie bo bleda przeplywomierza wywali . i tak pojezdzij i zobaczysz czy sie olej zbiera z odmy

domowy patent na "oil catch tank"


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

domowy patent na "oil catch tank"

:super:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to niestety podobnie :/

Olej lany na 3/4 miarki przy wymianie co 10kkm ubywa na jakieś 1/2 miarki więc raczej norma.

Niestety jest to odma a nie turbo bo olej znajduje się już w rurze przed turbo a nie tylko za, i teraz pytanie czy może odma jako ten element jest uszkodzony i puszcza w dolot:

7ffca9b3d770bd28m.jpgb747a717928f5dcam.jpg

Czy raczej nie możliwe?

Ew trzeba będzie kupic OCT i zamontować aby wyłapywał ten olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.