Skocz do zawartości
Marszal22

Astra G x16xel uszkodzona świeca zapłonowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

O czym świadczy taki stan świecy jak na załączonym obrazku. Dodam, że jest to oryginalna świeca GM 1214000 i ma najechane jakieś 5 tys km. Wczoraj zaglądałem do nich ponieważ poszarpywał mi tylko na gazie na małych obrotach a na Pb było ok. Wywnioskowałem sobie, że wymienię oryginalne GM z przerwą między elektrodami 1mm na NGK z 0,8mm. Nie spodziewałem się jednak, że na jednym z cylindrów (tym pierwszym od strony pasażera, nie wiem który to 1 czy 4 cylinder? :-D ) zastanę taki stan świecy po 5 tys km. Jak widać na izolacji porcelanie widać tzw. błyskawiczki czyli było przebicie a sama świeca jak się ją próbuje wygiąć to czuć luz w miejscu łączenia między porcelaną a nakrętką na którą zakładamy klucz do świec. Elektrody na wszystkich czterech zdrowe. Jeżeli chodzi o cewkę zapłonową to wizualnie ją sprawdziłem i nic nie widać. Fajka od tej świecy ze zdjęcia od dołu czyli od strony świecy na spodzie była koloru jakby rudawego. Inne były normalnie czarne. Aktualnie na NGK chodzi bajka, nie szarpie ale w głowie mam cały czas myśl czy coś niedobrego się nie dzieje z silnikiem. Za jakiś czas sprawdzę tę świecę czy nic się z nią nie dzieje. Za wczasu podpytam co może być przyczyną. Cewka? sama fajka? sprężynka? czy coś w silniku?

post-53127-0-24254500-1471191573_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa nie znaczy zawsze dobra.Czasem zdarzy się jakiś bubel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz, zobaczysz....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czysto teoretycznie to co najczesciej powoduje przebicia na porcelane swiecy? Osobiscie obstawialbym cewke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona gumowa osłonka na cewce jak również ten brązowy nalot o którym wspomniałeś może powodować uciekanie iskry. Jest jeszcze możliwość uszkodzenia świecy przy dokręcaniu za dużym momentem ale wtedy widziałbyś pęknięcie na izolatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Baatet
      Witam , posiadam Opla Astre 2.0 Dti 1998r . W ostatnim czasie pojawiły się dwa problemy . Pierwszym z nich jest taki , że ostatnio po przekręceniu kluczyka na pozycje 0 , silnik nie zgasł ,musiałem go zdławić na 5 biegu dodatkowo pali się ciągle poduszka powietrzna i grzanie tylnej szyby ,a drugi temat jest taki , że przy uruchamianiu silnika kontrolka świec żarowych wogóle się nie zapala,tak jakby świece nie grzały . Na zimnym silniku oczywiście trudności z odpaleniem, kable zapłonowe sprawdzałem probówką czy idzie przez nie prąd , przy włączeniu zapłonu probówka się zapalała na wszystkich kablach po kolei czyli prąd na świece podaje ,świece sprawdzane domowym sposobem na przewód. ktoś wie może czy 1 przypadek może być związany z 2 . Lub co jest bardziej prawdopodobne , Świece do wymiany czy przekaźnik grzania świec a w 1 przypadku co to może byc  ?
    • Przez zbysiorek123
      Cześć,
      znowu mam problem więc piszę. Zastanawiam się czy to już kolejny sterownik chce paść czy przewody. 
      A mianowicie w ciągu 4 miesięcy kupiłem 3 sterowniki i na każdym po jakimś czasie był ten sam problem.
      Na aktualnym sterowniku przejechałem jakieś 10 000 km ( po naprawie w elektro-bip ) i wyskakuje mi kontrolka by jechać do serwisu..  (samochód z kluczem ) .
      Lista błedów na zdjęciu. Po usunieciu wracają. 
      Teraz tak, albo mam takie szczeście do sterowników.... albo przewody..
      I teraz pytanie jak je sprawdzić jest ich cała masa jakieś pomysły ?
      Piny są całe niezaśniedziałe próbowałem szukać ale są sztywne w peszlu . I nie wiem co teraz znowu sterownik ( oddać go na gwaracje ? jak stwierdzą że to nie sterownik to place 300zł za sprawdzenie tak jest napisane w warunkach gwaracji...
      Lecz jak przyszedł sterownik naprawiony to przez te 10 000 km było wszystko ok.
       
       
      licze na sugestie 
      pozdrawiam
       

    • Przez shardac
      Czołem!
      Mam problem z Astrą G 1.6 16v 74kW po wymianie EGR. Wywalało błąd bodaj P1415 (błąd komunikacji z EGR). Objawy tradycyjne dla uszkodzonego zaworu w tym silniku. Wymieniłem na nowy, objawy ustąpiły. Pojawił się jednak inny problem: wywala chęcią, błąd P0400 i CZASEM przygasa przy ruszaniu. Co może być problemem? Uszkodzony nowy EGR? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.