Skocz do zawartości
apq

astra 1.6 ecotec i check oraz EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wertuję forum i nie znajduje odp....

W moim autku astra g 1,6 ecotec od jakiegoś czasu pali się check engine. Po podpięciu pod komputer okazało się, że wyrzuca błąd 1405 - błąd potencjometru EGR. Zdemontowałem zawór EGR, przeczyściłem go (nawet nie był bardzo znagarowany) - grzybek bez problemu się wysuwa ok 5mm. Na zewnętrznych pinach czyli na cewce posiada 8ohm, na wewnętrznych (jeśli dobrze pamiętam) od 0,8 do 1,4k ohm - zależnie czy jest schowany czy otworzony. Złożyłem wszystko i dalej łapie czeka i wchodzi w tryb awaryjny (ograniczenie rpmów do 3,5k).

 

Gdzie popełniłem, czego nie zrobiłem?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wina leży po stronie wiązki?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samej wiązki nie sprawdzałem tylko styki czyściłem.

 

A czy w tych silnikach egra się adaptuje czy z automatu powinno pójść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie adaptuje ale dla wykluczenia odlacz minus potem plus zostaw na pare minut i podlacz w odwrotnej kolejnosci no chyba ze masz kabel diagnostyczny to nim reset ecu choc mowie ze nie bo u mnie po wymianie nic nie robilem. Podczas wymiany minus tylko odpiety byl.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pomierz wiązkę czy nie ma przerwy .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzuci ktoś schematy podłączenia ECU do X16XEL ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych faktów:

Podłączyłem pod profesjonalny tester diagnostyczny i:

  • P1113 - czyli czujnik na klapach wirowych - po skasowaniu i po przejechaniu kuliku km z testerem, błąd nie powrócił,
  • P1405 - czyli pozycja linowa EGR - po skasowaniu czasami na chwilę nie wyrzuca,
  • P0340 - czujnik wałka rozrządu - trwale powraca.

Pierwszym błędem, skoro nie powraca, to się nie przejmuję, natomiast co dwóch kolejnych.

Zasilanie ze sterownika: potencjometru EGR i czujki wałka rozrządu jest z tego samego pinu - czy możliwe, że coś jest instalacją i raz łączy na tym pinie a raz nie?

 

Czy od EGR może wchodzić w tryb serwisowy czy raczej jest tutaj winny tylko i wyłączenie rozrząd?

 

 

Zrobiłem "ręczny" test zaworu z wykorzystaniem testera:

  • zawór ładnie (z hukiem) się otwiera i zamka przy wyłączonym silniku - co wskazywałoby, że z cewką zaworu jest wszystko ok?,
  • na pracującym silniku na biegu jałowym "ręcznie" otwierałem zawór i... Już przy 4% zaczął falować, przy 8% ledwo co pracowała a przy 12% od razu gasł.

Czy to może wskazywać na uszkodzenie potencjometru?

Ile można otwierać EGR na biegu jałowym tak aby silnik w miarę stabilnie pracował?

 

W czasie jazdy nie mogłem sprawdzić jak EGR pracuje tzn w ilu % się otwiera i kiedy - bo przełączanie pomiędzy kasowaniem błędów a podglądem parametrów za długo trwało i zdążył błąd na nowo wyskoczyć (ale na wskazaniach min i maks. było 0 do 100%).

 

 

P.S. Do tej pory z testerami łączyłem się jako silnik X16XEL natomiast z tym profesjonalnym dało radę tylko jako Z16XEP - jak zweryfikować poprawność?

Edytowane przez apq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na walniętą cewkę EGR, na tej samej linii działają klapy.

Tryb awaryjny jest od czujnika wałka, EGR, ani klapy nie powodują trybu serwisowego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na walniętą cewkę EGR, na tej samej linii działają klapy.

 

 

A jak ma się w takim razie niedomagająca cewka do potencjometru?

Tzn. Zadany sygnał otwarcia EGRa ze sterownika nie zgadza się z ze wskazaniem potencjometru - i dlatego ten błąd wyrzuca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.