Skocz do zawartości
qwerty01

Zaślepienie EGR w Y17DT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Rozważam zaślepienie EGR w silniku Y17DT. Czy jeżeli zaślepię, to będzie pojawiać mi się check engine i będę zmuszony wyciąć EGR ze sterownika silnika? Nigdzie nie znajduję stosownej informacji.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten temat i nie widzę informacji, czy jeżeli zaślepię to będę miał błąd.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Izusu zaślepiałem i błędu nie było. Wydaje mi się tylko, że EGR musi być sprawny by po zaślepieniu nie wywalało błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Y17DT przy całkowitym zaślepieniu kanału EGR może pojawić się błąd ze względu na zbyt duży przepływ powietrza przez przepływomierz podczas wysterowania zaworu EGZ przez sterownik.

Rozwiązaniem jest albo wyprogramować funkcje EGZ ze sterownika lub w zaślepce eksperymentalnie wywiercać otwór od fi 4mm w wzwyż aż błąd przepływu przestanie się pojawiać.

 

W mojej astrze zrobiłem od razu 8mm i nic się nie pojawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co zaślepiać z otworem? Przecież powietrze i tak się dostanie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale zmniejsza sie jego ilość w mieszaninie. Fi rurki egr ma chyba z 20mm. Większa ilosc spalin powoduje zmniejszenie osiągów w i tak kulawym silniku, egr podkrada tez spaliny turbinie, zawala kolektor smołą, zmniejsza temp silnika (mieszanka bogata w spaliny spala sie nizsza temperatura). Bezbolesnie ograniczylem sobie ten proceder.

Nie wchodzac w szczegoly, chcesz wyciac w 100% egr, szykuj pęge na modyfikacje softu. W moim opelku nie dalo sie zaslepic EGR poniewaz po pewnym czasie walilo bledem egr (egr mam sprawny). Powod jak wyzej opisalem. Sterownik jest na tyle inteligentny ze nie latwo go oszukac.

Mi glownie zalezalo na zwiekszeniu cisnienia spalin na wirniku turbo. Subiektywnie moge ocenic ze po tym zabiegu furka ma lepszy dół. Jak by to zatkac na 100% bylo by pewnie jeszcze lepiej ale nie miałem wolnych 400zl na zabawe w programowanie.

 

P.S.

Jak ktos ma uwalony zawor egr to faktycznie lepiej to "zaspawac" i wyprogramowac. Moze nawet wyjdzie taniej :)

Edytowane przez snejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.