Skocz do zawartości
Pablo_Astra_G

Astra G X16SZR - dziwne wskazania temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W mojej Asi mam problemy z szarpaniem na benzynie (na gazie wszystko w porządku).

Wszystkie zabiegi z egr wykonane...

Podłączyłem się Opcom-em i w podgladzie parametrów bieżących miałem (załączniku fotki)

Dodatkowo pokazał błędy

166 - obieg prądowy temperatury płynu chłodzenie silnika - za mocne wejście

164 - nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika

 

W zakładce pomiarów bieżących silnika pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej prawidłowo i prawidłowo się nagrzewa...

 

I tera pytanie czy ktoś miał podobny problem czy to uszkodzony czujnik temp cieczy?

Czy X16SZR posiada dwa czujniki temperatury czy tylko jeden piszę to dlatego że w katalogach i sklepach są dwa czujniki do tego silnika jedno i dwu pinowy ?

Dwu pinowy zlokalizowałem jednopinowego nie mogę...

A może są jeszcze inne czujniki temperatury ...

Dodam że temperatura na wskaźniku pokazuje dobrze podczas nagrzewania rośnie i widoczne jest wskazanie otwarcia termostatu

Dzięki za pomoc

post-53197-0-44364600-1474025020_thumb.jpg

post-53197-0-58962100-1474025024_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

Dwu pinowy zlokalizowałem jednopinowego nie mogę...

 

Silnik jest dość stary więc może obok niego ( ok 5-10 cm ) może być drugi ( nie pamiętam ).

Najprościej patrzeć po wtyczkach

1- dwupinowy

 

2 jednopinowy na tzw "żeńską" wtyczkę

 

 

 

W mojej Asi mam problemy z szarpaniem na benzynie (na gazie wszystko w porządku).

 

Na podstawie tego zdania można sugerować ,że masz rozjechane mapy paliwowe (czujniki musisz olać... )

Jeśli apetyt na gaz nie jest zbyt duży , może wymiana samych świec na nowe wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednopinowego nie znajdziesz, bo go nie ma.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego jednopinowego to raczej nie ma...

Piszę to dlatego że przyglądałem się kilka ładnych minut z każdej strony i nigdzie nie widać "żeńskiej" wtyczki.

Poza tym udało mi się znaleźć schemat elektryczny multeca i ewidentnie jest jeden czujnik i na zegary idzie sygnał z ECU.

Jak się teraz przyjrzałem dokładnie (widać to na zdjęciu) nie tylko czujnik temperatury jest podejrzany a również prędkość obrotowa silnika pokazuje 35404 obr/min ?!?!

Czyżby czujnik obrotów wału i czujnik temperatury?

Tylko błędy występują w parze...

Może uwalone ECU ?

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może idą w tej samej wiązce i tam jest jakieś zwarcie sygnałów spowodowane np.wizytą kuny pod maską.

Najdokładniej by warto przedzwonić kabelki aby nie wymieniać czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cewka ok? u mnie też w asi szarpało rano i winna była właśnie cewka, po drodze też wymieniłem czujnik temperatury.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Haski51
      Witam w mojej asterce mam wysokie obroty na biegu jałowym  2-2.5 tyś, po podłączeniu do komputera są dwa błędy P0505 i P1405.EGR wymieniłem i nadaj ten sam błąd,po odłączeniu silniczka krokowego podnosi na 3.5 tys obrotów. Kliknij, aby wybrać pl
    • Przez Komandos789
      Witam od pewnego czasu moja astra 1.8 Z18XE gaśnie w najmniej oczekiwanych momentach. Po zgasnieciu silnika murga check oraz kontrolka od esp,  zalacza się wentylator i cyka zawór odpowietrzenia baku. Kiedy próbuje odpalić rozrusznik kręci ale bez reakcji silnika. 
      W takim momencie udaje mi się odpalić samochód na 2 sposoby:
      -czekam aż wentylator przestanie chodzić i zazwyczaj po około 10 minutach udaje sie odpalić auto
      -odlaczam aku dosłownie na sekundę po czym auto normalnie odpala jakgdyby nigdy nic
       
      Dodatkowo by ułatwić diagnostykę usunąłem bieżace i zaległe błędy A potem odczytałem zaraz po typowym zgasnieciu 
      Oto one :
      *P0141
      -obwód grzałki O2 (Bank 1, czujnik 2)
      -układ otwarty 
      -stałe
       
      *P0036
      -Ogrzewanie sondy lambda HO2S(Bank 1 sonda 2 
      -nieprawidłowe działanie
      -stałe
       
      *P1130
      -obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełączania 
      -nie ciągle
       
      *P0170
      -ubogi skład spalin 
      -nie ciągłe 
       
      Nie sądzę żeby przez sondy auto potrafiło dawać takie objawy a są to jedyne błędy które sa zapisane ewentualnie po wejściu w dalszą diagnostykę wyskoczyly mi 2 inne dotyczące wentylatora bodajże 
      -163 temperatura plynu chlodzacego brak sygnału
      -17 sygnał obrotów zanikl 
      Proszę o pomoc i z gory dziękuję za odpowiedzi 
    • Przez zbysiorek123
      Cześć,
      znowu mam problem więc piszę. Zastanawiam się czy to już kolejny sterownik chce paść czy przewody. 
      A mianowicie w ciągu 4 miesięcy kupiłem 3 sterowniki i na każdym po jakimś czasie był ten sam problem.
      Na aktualnym sterowniku przejechałem jakieś 10 000 km ( po naprawie w elektro-bip ) i wyskakuje mi kontrolka by jechać do serwisu..  (samochód z kluczem ) .
      Lista błedów na zdjęciu. Po usunieciu wracają. 
      Teraz tak, albo mam takie szczeście do sterowników.... albo przewody..
      I teraz pytanie jak je sprawdzić jest ich cała masa jakieś pomysły ?
      Piny są całe niezaśniedziałe próbowałem szukać ale są sztywne w peszlu . I nie wiem co teraz znowu sterownik ( oddać go na gwaracje ? jak stwierdzą że to nie sterownik to place 300zł za sprawdzenie tak jest napisane w warunkach gwaracji...
      Lecz jak przyszedł sterownik naprawiony to przez te 10 000 km było wszystko ok.
       
       
      licze na sugestie 
      pozdrawiam
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.