Skocz do zawartości

Samochód gaśnie po przejechaniu kilku km


Gość mig00ttka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na wstępie pragnę podziękować za każdą z odpowiedzi i przeprosić za brak profesjonalizmu w opisie problemu.

Problem dotyczy Astry H III, 2007 rok, posiada LPG.

 

Od kilku tygodni prawie codziennie samochód gaśnie na wolnych obrotach po przejechaniu kilku kilometrów (zawsze podczas zwalniania). Problem ten ma miejsce wyłącznie raz dziennie - rano (mimo, że w dzień auto również stoi 8h bez odpalania i nigdy nie zdarzyła się taka sytuacja). Początkowo myślałam, że jest to problem z instalacją gazową (mniej więcej po przejechaniu takiej odległości następuje jej włączenie), jednak kilkukrotnie przy odpaleniu auta wyłączyłam gaz i wszystko wyglądało identycznie.

Zdarza się również, że auto zamiast zgasnąć - osłabnie i pojawia się na chwilę kontrolka akumulatora, jednak po przy gazowaniu jedzie dalej.

Mechanik stwierdził, że póki co ciężko powiedzieć co może być przyczyną i jedynie oczyścił przepustnicę - nic nie pomogło.

 

Serdecznie pozdrawiam

Gosia

Edytowane przez mig00ttka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdzał jakie masz ładowanie? Sprawdzał choćby czujnik temp. płynu chłodzącego?Jest w obudowie termostatu.

Domyślam się że świece i filtry wymienione włącznie z filtrem paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki problem wskazuje na uszkodzona sondę lambda. Może to jednak być wina innych czujników odpowiadających za dawkowanie paliwa i współpracujących z silniczkiem krokowym (czujnik temperatury silnika, położenia przepustnicy, przepływomierz) podobne objawy może także powodować nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza przez silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzał nic, poza przepustnicą - powiedział "że musiałby sprawdzić to w momencie kiedy pojawia się problem, a że on pojawia się na kilka sek. dziennie - póki co nie jest w stanie mi powiedzieć co może być przyczyną".

W lipcu wymieniałam - filtr gazu, przeciwpyłowy, powietrza i olej.

Świec nie wymieniałam od 35 tys. kilometrów.

Filtr paliwa - odkąd mam ten samochód - (2 lata/70 tys.) nie był wymieniany - jeżdżę w 99% na gazie.

 

P.S. Przy odpalaniu nie dzieję się kompletnie nic niepokojącego.

Edytowane przez mig00ttka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że jeździsz na LPG to nie znaczy że filtra nie musisz wymieniać.Do odpalania używasz przecież Pb.Jeżeli chodzi o Pb to myślę że na rezerwie nie jeździsz i masz paliwa ok 1/4 baku.?

Więc dla pewności filtr paliwa i czujnik temp. niech ci wymieni.No i świece też proponowałbym wymienić bo LPG szybciej niszczy je.Dolej do paliwa jeszcze dodatku do paliwa czyszczącego wtryski Pb.Na każdej stacji paliw dostaniesz.Są do diesla i benzyny.

W sumie mechanik ma rację bo auto musiałby mieć kilka dni aby się podpiąć o obserwować które parametry odchodzą od normy w takiej sytuacji.

Kontrolka check nie świeci?Mechanik się nie podpinał aby sprawdzić czy są zapisane jakieś błędy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też tłumaczył mechanik, a że dojeżdżam do pracy kilkadziesiąt km i auto jest niezbędnym narzędziem dnia codziennego nie mogłam sobie pozwolić na pozostawienie go na kilka dni.

Staram się mieć zazwyczaj 1/2 - 1/4 baku paliwa, ale może faktycznie warto wymienić filtr.

O wymianie świec myślałam kilka tys. temu, gdy wymieniałam olej, ale mechanik stwierdził, że wyglądają ok i były sprawne więc nie ruszał.

Żadna z kontrolek podczas jazdy nie świeci - poza tym, że raz dziennie (w drodze do pracy) gaśnie mi dokładnie na tym samym skrzyżowaniu nic się nie dzieje.

Pod komputer nie był podpinany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece przy LPG powinno się wymieniać częściej.Przynajmniej połowa okresu na Pb.

Z filtrem paliwa to się rozpędziłem bo ty masz astrę 3 a ja myślałem o astra 2.U ciebie nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co najlepiej zacząć od podłączenia go pod komputer i wymiany świec, dobrze rozumiem?

Tylko czy jeśli byłby to problem ze świecami nie byłby odczuwalny już od odpalenia samochodu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mogą robić problemy tak ciepłe jak zimne.

No i jeszcze pisałem o czujniku temp. płynu.On też może robić problemy podając w pewnym momencie złą temp.do sterownika i np może następować zalewanie świec paliwem lub zmniejszone czasy wtrysku czyli za mało paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności