Skocz do zawartości
SebiiPL

Opel Agila 1.2 - Po wymianie licznika prędkościomierz okropnie zaniża !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Agile 1.2 2000r. Miałem w niej licznik bez obrotomierza i postanowiłem kupić z obrotomierze. Więc zakupiłem licznik z tego samego rocznika i silnika tylko z obrotomierzem. Po podłączeniu wszystko działa idealnie. Wszystkie kontrolki, wskaźnik temp, paliwa, obrotomierz no ale. Prędkościomierz okropnie zaniża. Jadąć jakieś 60-70km/h prędkościomierz pokazuje 20km/h. Czy miał ktoś taki problem. Co muszę jeszcze wymienić żeby ten prędkościomierz dobrze pokazywał. Od razu mówię że czujnik prędkości mam i na kole i na skrzyni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam podobny problem w Agili 1.0 rocznik 2002 . Z tym że po wymianie zegarów na wersję z obrotomierzem z kolei zawyża prędkość. Według GPS jechałem nawet nie 30 km/h a zegar pokazywał 50 do 60 km/h. Kupiłem ze szrotu zestaw z 2003 roku ale sprzedawca zgodził się na wymianę i podesłał z tego rocznika co potrzeba. Ale to również nie pomogło - nadal zawyża prędkość. Doszukałem się że w niektórych modelach prędkość brana jest z czujnika impulsowego przy przednim kole (ten od ABS - nawet jak tego systemu nie ma to czujnik i tak jest do prędkościomierza). W innych modelach prędkościomierz jest realizowany z czujnika ze skrzyni biegów - jak w większości samochodów.

Próbowałem się dowiadywać ale prędzej się dowiem wszystkiego o elektronice z BMW niż cokolwiek o Agili - w sumie dość niszowy samochód.

Teoretycznie powinien wystarczyć PN (part number) zegarów do odpowiedniej wersji - ale internet milczy i warsztaty też ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Doszukałem się że w niektórych modelach prędkość brana jest z czujnika impulsowego przy przednim kole (ten od ABS - nawet jak tego systemu nie ma to czujnik i tak jest do prędkościomierza)

 

Nie jestem pewien czy tak jest.

Wydaje mi się że sygnał idzie najpierw do sterownika ABS a z niego (nie wiem czy przetworzony czy nie) idzie na wskaźnik.

Więc jeżeli ty nie masz ABS to sygnał będzie przekłamany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez domkaa
      Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
      Mam Opla Corsę D, 1,3 cdti, 2007r. Dzień przed kluczowym zdarzeniem, na komputerze zmienił mi się licznik km, które pozostały mi do przejechania, na 2 tys i w miarę jazdy ciągle rosły. Następnego dnia w trakcie jazdy silnik wyłączył się i już nie mogłam odpalić. Nie kręci rozrusznik, nie słychać pompki paliwa, na komputerze wyświetlił się błąd F. Po wielu próbach samochód odpalił na kilka minut po około godzinie. Postanowiliśmy odstawić go do elektryka, samochód jechał, dopóki nie najechałam na dziurę. Wtedy znów zgasł. Podejrzewaliśmy konieczność wymiany filtra paliwa, jednak po wymianie samochód już w ogóle nie odpala. Były sprawdzane bezpieczniki i przekaźniki i nie ma sterowania przekaźnikiem K34. Czy wiecie czym to może być spowodowane? Trzech mechaników nie chciało nawet podjąć próby sprawdzenia samochodu... 
    • Przez opelastraf300000
      Mam okazję kupić opla z silnikiem z14xep, niewielki przebieg pojazdu 100 tys km, ale silnik dwukrotnie remontowany (pierwsza naprawa nie wyszła - dalej brał olej) czy jest szansa że taki silnik bedzie jeszcze sprawny w dłuższym okresie eksploatacji?
    • Przez Coro1993
      Mam problem który się ciągnie za mną już jakieś 2 miesiące . Zacznijmy od początku , Posiadam astrę J sport tourer 1,4 t A14NEL  samochód ma problem przyspieszeniem ogólnie max jaki osiąga teraz wynosi jakieś 70-90 km/h , Próba wyciągnięcia czegoś więcej lub wciśnięcia pedału gazu do dechy jest równoznaczna z pojawieniem się błędu "Awaria pojazdu , skontaktuj się z serwisem "P0299 doładowanie silnika za niskie. W oplu wymieniłem bardzo dużo zaczynając od : regeneracja turbo , regeneracja dolotu ,czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym  , wszystkie uszczelki itp . Mój mechanik się podał i poradził żebym się udał do serwisu opla po diagnozę lub naprawę  niestety okazało się ze serwis jest jeszcze gorszy gdyż wymienił mi klepkę turbo na nowa po czym stwierdził ze to nie to i wsadził stara i chce zainkasować 345 e za robociznę (sprawa w toku nic jeszcze nie zapłaciłem ). W serwisie diagnoza jest taka że to wina braku katalizatora który mogą wymienić za 600 e ale nie wiadomo czy to pomoże , takie były słowa serwisanta  . Z dodatkowych informacji w samochodzie brak katalizatora jest wstawiona tulejka z aledrogo nie wyskakuje żaden błąd z tym związany , jest też wstawiona nowy gwint w jeden dok świecy zapłonowej gdyż poprzedni serwis spierdolił robotę i przykleił świece na klej ( długa historia ) ale samochód po tym zabiegu działał równy rok nie było żadnych zastrzeżeń .  Teraz pytanie czy ktoś miał podobne problemy gdzie chociaż zacząć szukać ? Dzięki za każdą pomoc . 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.