Skocz do zawartości
stanley50

Podłączenie czujnika sprzęgła do ECU Opel Meriva Z14XEP(Twinport)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Chciałbym uruchomić tempomat w swojej Merivie Z14XEP (Twinport) z 2005 roku. Manetkę do tempomatu mam, złącze manetki posiadam z czterema kabelkami, czujnik hamulca z czterema kabelkami, problem jest ze złączem czujnika pedału sprzęgła, tam gdzie według informacji zaczerpniętych z Internetu powinno się znajdować odnalazłem tylko złącze w kolorze żółto-fioletowym (w załączniku) takie jak do poduszek, tylko co ono tam robi po lewej stronie za skrzynką bezpieczników na przewodach nie dłuższych jak 30 cm. Ale do rzeczy, jeżeli nie mam tego złącza to chyba jest możliwość wyprowadzenia kabelka od czujnika sprzęgła do sterownika silnikiem?, tylko gdzie ten kabelek od czujnika trzeba podłączyć. Nadmienię, że w ECU i BCM mam możliwość aktywowania tempomatu, bo podglądałem w op-comie. Proszę aby ktoś mi podpowiedział pod który pin ECU podłączyć kabelek od czujnika sprzęgła, a już super by było jak bym zobaczył obrazek sterownika z zaznaczonym owym pinem.

post-5529-0-36815600-1478456247_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że widziałem, a nawet dogłębnie przeczytałem, zresztą nie tylko ten jeden. Jeżeli masz na myśli ten schemat ECU to ok, tylko że on jest do silnika 1.8xe i nie mam pewności czy w moim ECU jest taki sam rozkład pinów, a skopać sterownik przez jakieś nieumiejętne podłączenie, wolał bym nie. Fajnie by było jak by ktoś z takim silnikiem jak mój podpowiedział co i jak, no chyba że sterowniki się nie różnią. A ja takiej pewności nie mam ponieważ nie znam się na elektryce. Reszta informacji z forum, zresztą z różnych tematów które prześledziłem bardzo mi pomogła, pozostał ten jeden kroczek do czujnika sprzęgła i powinno być ok.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mojego schematu wtyczki to jest B-8

Od sterownika pin B-8 idzie przewód szary do wyłącznika sprzęgła.Z wyłącznika sprzęgła wychodzi przewód czarny i idzie do bezpiecznika F36 (15A) który jest zasilany ze styku nr 15 stacyjki

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś udostępnić ten schemacik? Rozumiem że masz schemat od auteczka z profilu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do twojego też.

 

Wyłącznik to S258

post-37019-0-71165500-1478463439_thumb.png

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż nakreśl kierunek skąd zassać schemacik do mojego, szukałem ale chyba nieskutecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autodata. Jak ją mieć? No cóż. Trzeba kupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nic nie widze na tym obrazku, nawet w brylach. Wszystko zlane i maleńkie. Autodata, pewnie nie mało kosztuje a jak bym miał kaskę to pewnie bym podjechał do jakiegoś elektromechanika i było by po sprawie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo, jutro porozglądam się jeszcze i podejrzę te złącza od ECU. Z uwagi że nie bardzo czaję tą elektrykę to muszę być ostrożny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie też znalazłem tą wtyczkę kolorową do poduszek w tym samym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie też znalazłem tą wtyczkę kolorową do poduszek w tym samym miejscu.

 

 

A podłączyłeś może tempomat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, otóż po długiej przerwie znowu zabrałem się za próbę uruchomienia tempomatu. Znalazłem trochę czasu żeby dostać się do ECU. Wypiąłem wtyczkę B, znaczy dolną i ustaliłem że z pinu 8 wychodzi szary kabel który przechodzi do złącza w kabinie przy progu po stronie kierowcy i dalej idzie gdzieś na tył samochodu. I teraz jeżeli to by był ten kabelek, to po co idzie progiem gdzieś do tyłu, a po drugie po podpięciu wtyczki do ECU na tym że kabelku pojawia się prąd. Może jakaś podpowiedź kogoś kto ogarnia elektrykę w tym aucie. Ewentualne jakieś zapytania dodatkowe to odsyłam do pierwszego mojego postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.