Skocz do zawartości
kwoczk

Astra G 1.6 16v szarpie poczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie !!!

Mam pewien problem z Astrą G 1.6 16v XEL

Otóż problem polega na tym że auto poczas przyspieszania zaczyna lekko szarpać,ale tylko czasami i lekko,przy gwałtownym wkręceniu go na wyższe obroty szarpanie ustaje ale gdy np zwolnię i np zaczynam przyspieszać np 5 bieg 90 km/h i gaz w podłogę to szarpnie kilka razy i dalej jest ok.Świece nowe,przepustnica wyczyszczona.Co może być powodem szarpania?,dziękuję z góry.

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele rzeczy.Myślę że wiesz o tym.Masz Opcoma to podłącz zrób sobie zapis parametrów pracy i trzeba szukać czy o od czujników czy od sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod komp.podłączę dopiero w przyszłym tygoniu,czy będą błędy i od czego narazie nie wiem.Nie mam Op-Coma,


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dziale Opcom pisałeś że masz.

Trudno inaczej to wróżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he ....tak miałem op-coma jakiś czas temu,zostały po nim tylko wspomnienia.Już podłączyłem pod komputer i zero błędów....


Zauważyłem dziś że po odpaleniu zimnego auta jadąc kilka kilometrów nie szarpie,dopiero po kilku kilometrach zaczyna szarpać i szarpie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Już podłączyłem pod komputer i zero błędów....

 

Jaki to był komputer?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V-scan DS904 od Viakena

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze możesz zrobić logi tym Vscanem i wtedy można zobaczyć czy to od silnika czy sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło raczej dobrze pracuje,z tym szarpaniem jest tak że są momenty kiedy normalnie jedzie ale czasem szarpie mocniej i częściej,jak wyczyściłem przepustnice to chwilę było ok,pózniej zaczął znowu swoje (może niedokładnie wyczyszczona)???,silnik chodzi równo i cicho,nie faluje od 2000-2500 szarpnie kilka razy najczęściej zmiana biegów


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica musiała by być uszkodzona.Brudna powoduje tylko falowanie.

 

 

szarpnie kilka razy najczęściej zmiana biegów

 

No i to twierdzisz że sprzęgło jest ok?Może masz cieknący uszczelniacz wału.Może masz zapowietrzający się wysprzęglik( albo zapowietrzony)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica musiała by być uszkodzona.Brudna powoduje tylko falowanie.

 

 

 

No i to twierdzisz że sprzęgło jest ok?Może masz cieknący uszczelniacz wału.Może masz zapowietrzający się wysprzęglik( albo zapowietrzony)

No nie twierdzę,trudno tak jednak jednoznacznie wskazać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.Musisz dokładniej poszukać.Dla tego warto pobawić się logami bo wtedy można zobaczyć czy jakiś czujnik nie świruje.Wtedy prędej będziesz w stanie wykluczyć udział silnika.

A co do wysprzęglika możesz go sprawdzić czy nie zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób można sprawdzić wysprzęglik?,jak,gdzie odpowietrzać?...


Bardzo szybko zmieniają się wskazania w oknie składu mieszanki paliwo powietrze bogaty,ubogi i tak w kólko na przemian.Czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak hamulce.Czarny kapturek zasłania odpowietrznikf13-w374-a-g-x17dtl.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak hamulce.Czarny kapturek zasłania odpowietrznikf13-w374-a-g-x17dtl.jpg

Dziękuję będę patrzył

Przepustnica musiała by być uszkodzona.Brudna powoduje tylko falowanie.

 

 

 

No i to twierdzisz że sprzęgło jest ok?Może masz cieknący uszczelniacz wału.Może masz zapowietrzający się wysprzęglik( albo zapowietrzony)

Dziś sprawdziłem napewno to że auto zaczyna szarpać ale tylko wtedy gdy już temperatura jest około 80 na zimnym super chodzi,aby sprecyzować szarpanie to jest tak jakby zabrakło iskry albo paliwa na sekunde i za chwilę jest ok i znowu szarpnięcie....średnio 2,3 razy przerwie i to w przedziale 1800,2000 obr....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc dla tego pisałem aby podpiąć auto pod kompa,zrobić logi i ktoś kto na forum się na logach umie wyznać ci podpowie co jest podejrzane.Inaczej to wróżenie z fusów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc dla tego pisałem aby podpiąć auto pod kompa,zrobić logi i ktoś kto na forum się na logach umie wyznać ci podpowie co jest podejrzane.Inaczej to wróżenie z fusów

Ok,jutro jak znajdę trochę czasu to zrobię logi i wrzucę..może wtedy coś się da uradzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem co kolega wyżej tez auto szarpie podczas dodawania gazu na biegu. Rowniez na zimnym silniku problem nie występuje. Bylem u jednego mechanika i stwierdzil klapy wirowe, drugi stwierdził że przepustnica. Wyczyscilem przepustnice i problem nadal występuje. Moze nadaje sie do wymiany ale chciałbym sie wcześniej dowiedzieć czy to na pewno ona jest winna. Komputer pokazuje błąd: P1112-62 Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu przy niskiej temperaturze. Silnik to 1.6 16v 105KM z16xep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia masz nastawnik.Pomierzyć co nawaliło.Tak sam nastawnik jak okablowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że znajduje się on w pobliżu kolektora dolotowego przy klapach wirowych ? I jeszcze jedno czy nastawniki siłownik klap wirowych to to samo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
    • Przez szychaw
      Cześć,

      Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.

      PROBLEM:
      Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:

      [link=]https://drive.google.com/file/d/13jsAqvaQs7qHEBMlgQk8G4RXMNWFh74c/view?usp=sharing[/link]

      Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?

      Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?

      Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,

      Z góry dzięki !
      Pozdrawiam,
      Szymon
    • Przez sumada90
      Witam,
       
      Posiadam Astrę II G 1.6 16V z 2001 roku. Do tej pory bez większych kłopotów, standardowe wymiany. Ostatnio pojawia się problem który bardziej dręczy niż nie pozwala jeździć.
      Zacznę od objawów. Podczas ruszania i zmiany biegów tak jakby lekko mi poszarpywał samochód. Trwa to 1s i wszystko wraca do normy, samochód się rozpędza. Można by szukać problemu w skrzyni jednak problem ten pojawia się także gdy obroty przekraczają 2 tys i gdy podczas jazdy ściągnę nogę z gazu i później znów docisnę (lekko czy do podłogi) takie poszarpywania się pojawiają. Zauważyłem też, że gdy samochód stoi na światłach wskazówka obrotomierza lekko się porusza góra dół tak jakby silnik falował. Takie objawy pojawiają się nie zależnie czy jeżdżę na gazie czy benzynie. Też nie wyświetlają się żadne błędy.
      Sprawdzałem poduszki przy silniku i skrzyni (wszystko było ok), czyściłem EGR, a problemu nie mogę się pozbyć.
      Może Wam trafił się taki problem i jesteście w stanie mnie nakierować gdzie dalej szukać. Cewka i świece? A może sterownik silnika?
      Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.