Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem świece do Merivy na allegro i być może przepłaciłem lub ktoś zrobił mnie w balona.

Na aukcji świece wyglądają tak jak na zdjęciu GM2 ( z niebieskim opakowaniem), a dostałem to co widać na pozostałych zdjęciach .

 

Czytałem że to nowe świece GM tylko dlaczego jest "podobne" logo i jeszcze ten champion z innym numerem.

 

Ktoś może już przerabiał temat ? faktycznie nowe świece GM czy podróba ?

 

Zapłaciłem więcej żeby dostać świece ze zdjęcia a dostałem inne które na necie są o połowę tańsze.

 

 

Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.

 

PS. Nowy numer widoczny na jednym opakowaniu to 1214117 , poprzedni było 1214000 ( na pozostałych opakowaniach naklejono naklejki z pierwotnym numerem)

post-49117-0-02289200-1479405852_thumb.jpg

post-49117-0-75105300-1479405885_thumb.jpg

post-49117-0-77690200-1479405888_thumb.jpg

post-49117-0-03276700-1479405891_thumb.jpg

Edytowane przez Kazimierz87
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.Była zmiana nr. katalogowych i są teraz różnych producentów.Bosch nie jest już dostawcą świec dla GM z tego co mi wiadomo.Cena też podskoczyła do góry.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was miał okazję przejść z tych pierwotnych świec GM 1214000 na te nowe 1214117... jakie odczucia ?

Jakich świec używacie w swoich Merivach ?

Które kategorycznie odradzalibyście ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję świece NGK. I nie ma problemów.Ani na Pb ani na LPG

co ile wymieniasz świece ?

 

Moja meriva miała zmieniane 2 lata temu (info z niemieckiej książki serwisowej) i wszystko działa bez zarzutu. Kupiłem świece przy okazji tak "na zaś".

Czytałem że świece się zmienia co ok 4 lata lub przy przebiegu(nie pamiętam ile ale dużo ) .. u mnie przebieg mały więc będę wymieniał za ok 2 lata.

O świecach NGK czytałem że są dobre przy "przyśpieszaniu" ale na wolnych obrotach mają mniejszą kulturę pracy ( widziałem filmik na YOUTUBE na testerze świec że NGK przy małej "częstotliwości" czasem gubią iskrę)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam świece co 30tkm, bez względu na wiek.

Świece NGK używam od wielu lat, w różnych markach nie miałem jeszcze z nimi problemów - co nie można powiedzieć o innych wiodących markach (gubiły iskrę, lub nie dawały wcale).

Na "YT" możesz znaleźć wszystko i jakoś nie wierze we wszystko co tam jest.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji jest co 4 lata lub 60 tys. km

Ja wymieniam według starej szkoły co dwa lata.Tym bardziej że mam LPG.

Ja patrzę na swoje doświadczenia z NGK i nie narzekam na żadną złą kulturę pracy.Zapłonów nie gubi pracuje bardzo dobrze.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem , obecne świece mają prawie 20 tys. km ( 2 lata) , więc jeszcze się wstrzymam (tym bardziej że nie mam LPG)

Wczoraj wymieniłem filtr powietrza i kabinowy ( było trochę gimnastyki ale obeszło się bez ściągania wycieraczek ) ...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wyjąć przednią przegrodę.A jak sie wymienia filtr to warto wziąć kompresor i odkurzacz i zobaczysz co po wydmuchaniu wyleci z rynienek i całego tego tunelu obok filtra,spod zbiorniczka płynu do spryskiwacza,spod skrzynki przekaźników pod kierownicą.

Tam się potrafi zebrać syfu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wyjąć przednią przegrodę.A jak sie wymienia filtr to warto wziąć kompresor i odkurzacz i zobaczysz co po wydmuchaniu wyleci z rynienek i całego tego tunelu obok filtra,spod zbiorniczka płynu do spryskiwacza,spod skrzynki przekaźników pod kierownicą.

Tam się potrafi zebrać syfu

Kompresora nie miałem , ale odkurzacz dużo tego syfu wciągnął .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez daave
      Panowie brakuje mi już koncepcji. przeczytałem mnóstwo postów dotyczących P0300 wypadanie zapłonu itd. I rozpocząłem moją nierówną walkę o odzyskanie mojej Astry
      Pokolei.
      1. wypadanie ma tylko miejsce na 4 cylindrze - wg kompa P0304
      2. nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik
       
      Po dłuższym postoju pierwszy start obroty 2500 odrazu spadają do pozycji ssania około 1000. chodzi normalnie. po przejechaniu około 500m zaczynają sie pierwsze objawy braku jednego cylindra (traktorek).
      po kolejnych metrach zaczyna sie Check i jego miganie po mocniejszym depnięciu na gaz. generlanie nie czuć wyraźnego spadku mocy jak np po odpięciu wtyczki wtrysku.
      po takiej sytuacji przy zatrzymaniu czuć niedopalonym paliwem. teraz co robiłe.
      1. wymiana świec
      2. wymiana cewki na delphi (używka)
      3. sprawdzenie kabelkologii, naniesienie kosmetycznych poprawek na czujnik temperatury cieczy
      4. demontaż listwy wtryskowej, zamiana miejscami wtrysków 1 <-> 4
      5. wypięcie i podmiana wtyczek wtrysków
       
      świece po kilkuset km 1,2,3 białe, czyste, 4 osmolona. z ciekawości przejrzałem otwory i troche sie zasmuciłem widokiem
      tłoki po koleji 1,2,3,4
      https://photos.app.goo.gl/xuA2JTNfS6c3yLT99 https://photos.app.goo.gl/o9vCpQKoQPM9oor86 https://photos.app.goo.gl/YeJfNyCzVhDPieiE7 https://photos.app.goo.gl/gQTzSsnSuihxuFY86 dodam że nie kopci na biało ani nic podobnego. niestety jestem przed sprawdzeniem kompresji - brak manometru całym zestawie narzędzi.
       
      czego tu można sie spodziewać, co jeszcze mogę zweryfikować samemu itd.
    • Przez Baatet
      Witam , posiadam Opla Astre 2.0 Dti 1998r . W ostatnim czasie pojawiły się dwa problemy . Pierwszym z nich jest taki , że ostatnio po przekręceniu kluczyka na pozycje 0 , silnik nie zgasł ,musiałem go zdławić na 5 biegu dodatkowo pali się ciągle poduszka powietrzna i grzanie tylnej szyby ,a drugi temat jest taki , że przy uruchamianiu silnika kontrolka świec żarowych wogóle się nie zapala,tak jakby świece nie grzały . Na zimnym silniku oczywiście trudności z odpaleniem, kable zapłonowe sprawdzałem probówką czy idzie przez nie prąd , przy włączeniu zapłonu probówka się zapalała na wszystkich kablach po kolei czyli prąd na świece podaje ,świece sprawdzane domowym sposobem na przewód. ktoś wie może czy 1 przypadek może być związany z 2 . Lub co jest bardziej prawdopodobne , Świece do wymiany czy przekaźnik grzania świec a w 1 przypadku co to może byc  ?
    • Przez CousinJoe
      Witam.
      Mam pytanie dotyczące różnic między 16 zaworowym silnikiem o pojemności 1598cm i mocy 77KW, a "uturbionym" 1.6 o mocy 136KW. Oba silniki mają górny wałek rozrządu więc nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość przełożenia turbiny z silnika OPC do tego o mniejszej mocy.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.