Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że od jakiegoś czasu jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam luz to obroty bardzo nisko spadają. Nawet do 500rpm lub troszkę niżej, aż słychać czasem jak wydech trzaska. Kiedyś też to się działo ale bardzo rzadko i nie spadały aż tak. Wtedy zauważyłem, że to się dzieje jak hamuje na luzie ale to chyba nie ma większego związku.

 

Tutaj film z tego zjawiska

 

W czym może być problem?

Edytowane przez Bubble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

zauważyłem, że to się dzieje jak hamuje na luzie ale to chyba nie ma większego związku.
Ma. Hamując zwiększasz obciążenie silnika bo włączasz wspomaganie. Co do wartości obrotów, to sprawdź silniczek krokowy (on właśnie odpowiada za utrzymanie obrotów na luzie), tyle, że do jego prawidłowej pracy potrzebne są dane z innych czujników (sonda lambda, temperatura silnika, przepływomierz , lub czujnik położenia przepustnicy). Nie napisałeś jaki masz silnik, więc trudno o jednoznaczną diagnozę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.0 Ecotec 40kW

Nie dodałem, że dzieje się to kiedy silnik się zagrzeje.

Podobno była wymieniana sonda lambda.

Jak sprawdzić czy silniczek krokowy w ogóle kręci? Chciałem go wyczyścić ale kiedy go odkręciłem zorientowałem się, że tam nie ma co czyścić bo wszystko jest zakryte.

http://static.nanodatex.com/media/96d7b1a56825955bb9d6d7a3810972b4.jpg

 

Pompa wspomagania robi opór ale chyba za każdym razem kiedy naciskam hamulec i też próbowałem wciskać na postoju na luzie hamulec i obroty nie zmieniały się. To co mi się wydawało

 

Wtedy zauważyłem, że to się dzieje jak hamuje na luzie ale to chyba nie ma większego związku.

to zwróciłem na to uwagę kiedy auto się toczyło.

 

Jak wyciągałem silnik krokowy to zdjąłem ten dekielek co był na przepustnicy i albo mi się wydaje albo brakowało uszczelki, więc dorobiłem coś, żeby sprawdzić czy będzie różnica.

Jednak było tak jak widać na filmie w pierwszym poście.

 

https://zapodaj.net/69adfcdf5d2c0.jpg.html>DSC_0676.JPG

https://zapodaj.net/182f0bfb1c779.jpg.html>DSC_0677.JPG

https://zapodaj.net/a7d1ed3ca246a.jpg.html>DSC_0679.JPG

 

Byłem właśnie u znajomego mechanika podłączyć ją do kompa i nie ma żadnych błędów.

Edytowane przez Bubble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś go podpiętego to trzeba było sprawdzić jak pracuje sonda lambda i jakie masz podciśnienie Mapsensora. To jest wartość która ma powiązanie z hamulcem bo serwo masz podpięte do ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ma błędów na kompie to może to już zmęczenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiem się go dziś czy może takie dane odczytać.

 

Jak by to było zmęczenie to myślę, że po dodaniu gazu dalej by się to działo a jak dodaje gazu to obroty wracają do normy. Zauważyłem, że po wrzuceniu na luz obroty spadają raz szybciej raz wolniej. Jak właśnie szybciej spadają to spadają niżej od miejsca w, którym powinny się zatrzymać i falują przy 500obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Barto140
      Witam serdecznie. Od niedawna zostałem posiadaczem Astry J z silnikiem 1.7 cdti 125 km A17DTR. Od razu po kupnie miałem do wymiany zawór SCV z racji falowania obrotów. Po wymianie temat zniknął lecz zauważyłem po dłuższej obserwacji auta ze potrafią być odczuwalne Wibracje na postoju , przyspieszaniu i po otwarciu maski silnik również się trzęsie tak jakby poduszka któraś nie trzymała. Czy miał ktoś już z czymś takim doczynienia ponieważ po odwiedzeniu mechanika dostałem informacje ze ten typ tak ma ale to nie jest dla mnie wytłumaczenie ... 
      Brak błędów , przebieg blisko 250 tysięcy 
    • Przez Opel Antara 2.0 150km
      Witam, od pewnego czasu mam problem z spalinami w kabinie, A mianowicie gdy jadę samochodem, stanę na światach nic nie czuć. Włączam klimatyzację bądź ogrzewanie (po prostu nawiew) z nawiewu wydobywa się smród spalin. Smród jest tylko podczas postoju tj. Gdy jadę i jest włączony nawiew nic nie czuć problem zaczyna się gdy pojazd się zatrzyma bądź toczy się w korku. Wymieniłem filtr kabinowy, zastosowałem preparaty do czyszczenia klimatyzacji itp i nic nie pomogło. Dodam że silnik pracuje normalnie, samochód nie kopci, nie ma żadnych spadków mocy szarpniec  itp. Gdzie szukać przyczyny smrodu spalin w kabinie.
      Z gory dzięki za pomoc. 
    • Przez jerry1988
      Witam,
      jestem tutaj nowy i założyłem dzisiaj konto, aby podzielić się z Wami pewnym tematem, a zarazem zapytać czy kiedyś znaleźliście się w takiej sytuacji?
       
      Otóż od pewnego czasu szukam samochodu do kupna..... Wiem, temat rzeka. Wybrałem sobie Opla Insignię i skupiłem się na szukaniu tylko tego modelu.
      Wczoraj znalazłem wymarzony samochód.
      Dzwonię do miłego Pana z komisu samochodowego, który przez telefon odpowiedział na wszystkie moje pytania. Nie odniosłem wrażenia aby mnie oszukiwał czy mówił nieprawdę.
      Auto jest z 2015 roku więc Pan powiedział mi że ma elektroniczną książkę serwisową.
      Auto było sprowadzone w 2019 roku. Ktoś kupił od Niego ten samochód, zarejestrował w 2019 roku we wrześniu. Teraz 2 tygodnie temu właściciel Opla zostawił go w rozliczeniu i kupił nowszy samochód. Opel od tego momentu jest sporadycznie użytkowany przez właściciela komisu aby jechać i załatwić jakąś sprawę w "koło komina". O czym również mi Pan z komisu powiedział. 
       
      Na prośbę podał mi Numer VIN, w miejscowości której mieszkam mam kilka km do salonu Opla więc pomyślałem, że pojadę i sprawdzę samochód.
       
      Bardzo miły Pan w salonie za 100 zł wydrukował mi historię serwisu oraz wszystko to co miał na temat tego samochodu. Oto co otrzymałem:
       

       

       
      Jak widać z dokumentów auto 9 maja 2020r o numerze rejestracyjnym ABYD61 oraz o podanym numerze VIN było w serwisie w Niemczech!!! przy przebiegu (dziwne bo od 2 lat się nie zmienił) - 152 719 km, ale przy serwisie były wydawane części na ten samochód!!!
       
       
      Po wyjściu z salonu dzwonię do Pana z komisu pytając czy podał mi prawidłowy numer VIN i zapytałem czy auto było w serwisie w Niemczech 9 maja. Pan był w ogromnym szoku i mówił, że to niemożliwe ponieważ auto stoi u Niego na placu!!!! Sprawdził podczas Naszej rozmowy auto w CEPiK'u i mówił, że tydzień temu policja go zatrzymała przy stanie licznika 187 000 km co jest tam udokumentowane. Pan Przesłał mi nawet pierwszą stronę dowodu abym mógł sobie go w CEPiK'u sprawdzić:

       
      po przysłaniu pierwszej strony data pierwszej rejestracji jest INNA!!!! Serwis - 2015-10-06 / dokumenty 2015-11-09. Jak to się mogło stać??????
       
      Poniżej dokumenty z CEPiK:

       

       
      Numer VIN się zgadza. Serwis w Niemczech 9 maja 2020, stan licznika 152 719 km, kontrola policyjna 12 maja 2020, stan licznika 187 409 km!!! Przecież to nierealne!!!
      Był ktoś w podobnej sytuacji?? Lub może znajdzie się tutaj ktoś kto jakoś racjonalnie wytłumaczy co tu się wyprawia????
       
      Bardzo dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.