Skocz do zawartości
Smoczyca

Odczyt błędów w Opel Astra 97r. 1,6 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mieszkam w Anglii, mam problem z Oplem astrą 97 r. 1,6 kombi. Byłam u kilku mechaników, żaden nie rozwiązał mojego problemu, wiec próbuje sama szukać przyczyn.

Zaczęło się od tego, że w aucie zaczęły rosnąć obroty na biegu jałowym (nawet do 4 tysięcy), mechanik powiedział, że to wina przepustnicy. Przeczyścił ją i zapieczony silniczek krokowy. Jakiś czas było okej, później problem wrócił. Sprowadziłam z Polski nowy silniczek krokowy i wymieniłam go sama. Na razie jest okej, poza tym, że obroty czasem nieznacznie wzrastają lub spadają. Niestety doszły dodatkowe problemy, takie jak to, że samochód przestał jeździć na gazie (po przełączeniu na gaz albo gaśnie albo wciskając pedał gazu nie przyspiesza), prędkościomierz i licznik przestały działać. Udałam się więc do innego mechanika, który powiedział, że samochodu się nie naprawia tak, że podejrzewamy, że jest to wina czegoś tam i to wymieniamy tylko będzie po kolei wymieniał to co widać. Ponaprawiał przewody od ciśnienia. Po odebraniu auta nic się nie poprawiło tylko doszedł kolejny problem. Przy zmianie biegów zauważyłam cichnięcie wiatraka od ogrzewania i przygasanie świateł. Chciałam sprawdzić kody błędów, ale nie wiem dokładnie jak je odczytać. Rozpoczęcie diagnostyki powinno zaczynać się kodem 12 (kontrolka migać powinna najpierw raz a po sekundzie 2 razy, u mnie miga 10 razy a po sekundzie 2 razy). Wiem, że są kody czterocyfrowe w niektórych samochodach, ale w wyjaśnieniach nie znalazłam kodu 1002, pewnie jest to jako kod 12. Tylko nie wiem jak w takim razie mam odczytywać pozostałe błędy. Proszę o pomoc ;)

Dodam link do filmiku z odczytywania błędów, za jakąś godzinę jak się wgra na youtube.

edit:

Edytowane przez Smoczyca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

10 mignięć to 0

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałam coś teraz, że 10 to niesklasyfikowane kody. Może ktoś mógłby mi odczytać te?

Edytowane przez Smoczyca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozpoczecie diagnostyki kodem 12 dotyczy tylko kodów dwucyfrowych. Ty masz czterocyfrowe, wiec pierwszy kod to 0200 ...

Kazdy jest powtarzany trzy razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daloby rade odczytac pozostale? Jest tam tez jeden kod ktory miga w trzech odstepach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0200

0120

0500

 

http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Pomierzyć by trzeba wtyczkę od wtryskiwacza a szczególnie przed wtyczką gaziarz mógł się wpiąć do wtryskiwacza aby podać sygnał emulowany.

Mogło się to rozłączyć.Jeżeli to jest w porządku o wtryskiwacz do sprawdzenia lub wymiany


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lchroscicki
      Cześć,
       
      Od wczoraj na rozgrzanym silniku słyszalne są dziwne dźwięki na niskich obrotach  - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Przebieg 80 tysięcy.
       
      Link do filmu: YouTube Astra J 1.4
    • Przez kola I
      Witam, w swojej Astrze mam, a raczej mialem (rozsypal sie) rezystor wentylatora chlodnicy na 3 piny (ten ze spiralka z drutu). Po zakupie samochodu okazalo sie, ze wentylator zalacza sie dopiero przy 106 stopniach na najwyzszy bieg, a wiec nie dziala pierwszy bieg. Z poprzedniej astry, ten sam model i silnik mam sprawny rezystor ceramiczny tylko ze wtyczka jest na 4 piny, czyli ma 3 biegi. I teraz pytanie, czy da sie zamontowac ten rezystor i zrobic tak zeby auto mialo 3 biegi wentylatora ? mam op coma jak cos. Nie moge znalezc schematu elektryki, zeby sprawdzic dokad ida kable od rezystora i zobaczyc czy bedzie w mojej obecnej astrze mozliwosc podlaczenia dodatkowego kabelka. A jesli sie nie da, to czy da sie podlaczyc rezystor ceramiczny, nie podlaczajac jednego kabelka (ktorego?) tak aby wentylator poprawnie dzialal na 2 biegach ?
      Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
    • Przez Kiawwy
      Witam. Mam problem ze swoją Asią. Po nocy rzuciła palenie. Samochód odpala na 2 sekundy dziwnie wali w silniku i gaśnie. Po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód nie gaśnie, lecz dalej stuka mocno metalicznym głosem. Zauważyłem, że świece są całe zalane w benzynie.
      Sterownik podmieniony, czujnik  położenia wałka podmieniony.
      Opcom pokazuje jedynie błąd przekaźnika pompy paliwa (podmieniony na taki sam), lecz to było już wcześniej i samochód zachowywał się normalnie.
      Błąd egr (egr został wymontowany i wyczyszczony i widać, że pracuje). Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.