Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem , a właściwie kilka pytań.

 

Zakupiłem komplet lusterek elektrycznych z podgrzewaniem, oraz szyb elektrycznych do mojej corsy.

 

W sobotę miałem trochę wolnego czasu i wolne miejsce w warsztacie więc wziąłem lusterka ze sobą aby zobaczyć czy mam pociągniętą wiązkę i moje je od razu podłączyć. Po zdjęciu osłony od lusterka (tej wewnątrz samochodu) zobaczyłem wiązkę do lusterka, ucieszony zacząłem zdejmować tapicerkę. I tu zaczęły się schody, gdyż jakiś "mądry" człowiek użył sobie wiązki od lusterek do podpięcia siłownika od centralnego.

 

Wiązkę będę musiał puścić nową, i teraz mam kilka pytań:

 

Mam sterownik do lusterek z diodą, jak go podłączyć aby dioda sygnalizowała podgrzewanie lusterek ?

 

Patrząc po schematach doszedłem do następujących wniosków:

 

Mam w przełączniku 9 przewodów :

 

Czarny - plus po zapłonie, powinienem go puścić przez bezpiecznik, więc chce go podpiąć pod bezpiecznik od szyb.

 

Brązowy - Masa, wezmę z karoserii lub z silniczka szyb.

 

czarno-czerwony - wydaje mi się że to jest plus do sterownia lusterkami, muszę go puścić do obu lusterek.

 

4 kolorowe- sterowanie lusterkami po dwa na stronę.

 

i zostają 2 biało-czarne- te są od podgrzewania, wiem że powinny iść do przekaźnika, jeden na cewkę a drugi na styk stały (nwm jak on się nazywa dokładnie, ten styk do którego po podaniu prądu na cewkę zwierany jest styk roboczy). Na drugim końcu cewki powinna być masa a na styku roboczym +12 po zapłonie.

 

czy takie podłączenie jest prawidłowe ? Oraz czy jeżeli podłącze podgrzewanie w ten sposób pod przekaźnik tylnej szyby (tylko dwa czarno białe wtedy) to czy dioda będzie świecić po wyciągnięciu pokrętła od podgrzewania tylnej szyby ?

Ostatnie moje pytanie, Jak jest puszczona oryginalnie wiązka idąca do lewych drzwi ? Czy idzie ona od skrzynki (lub lewych drzwi) za radiem i schowkiem ?

 

Wiem że post jest długi ale chce mieć pewność że moje teorie są prawdziwe. Z góry dziękuje za każdą pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz włącznik/regulację lusterek?

Z przyciskiem, czy bez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik mam z przyciskiem, załączam fotki. Czy muszę dawać osobny przekaźnik na lusterka czy mogę podpiąć pod tylna szybę ?

 

 

Przełącznik nie ma oznaczeń więc nie wiem który przewód czarno-biały na powinien iść na cewkę a który na styk przekażnika.

 

Dodam że przełącznik nie ma żadnej "pozycji" po prostu naciskam i wraca do stanu pierwotnego

post-54435-0-50666200-1483307394_thumb.jpg

post-54435-0-09906000-1483307396_thumb.jpg

Edytowane przez BogusBGS97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taki sam.

Wolę mieć lusterka osobno, nie z szybą tylną.

Ja sobie zastosowałem przekaźnik przeciwmgielnych z matiza.

on ma funkcję włącz/wyłącz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli użyje takiego przekaźnika mogę włączać i wyłączać podgrzewanie lusterek przełącznikiem w sterowniku ?

 

Możesz opisać mi jak go podpiąłeś i jak puściłeś wiązkę do lusterek, bo nwm jak to najprościej zrobić żeby nie trzeba było za dużo rozbierać w środku.

 

Mówisz o takim przekaźniku jak w załączniku ?

post-54435-0-20021900-1483309164_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, dokładnie taki.

Ja wiązki obie drzwiowe mam z full opcji zafira A.

Więc za bardzo ci nie pomogę, bo wszystko było budowane od zera.

Na przykład zakładał byś 3 siłowniki zamka centralnego do jednych drzwi?

Pewnie nie, a ja tak mam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie truje ale jak ten przekaźnik podłączyć? rozumiem że pod styk "E" mam podłączyć przewód od sterownika, ten który daje impuls po wciśnięciu przełącznika, pod "31" masę, "15" to +12V po stacyjce a "87" to przewody czarno-białe, dwa do lusterek +12V oraz jeden od diody w sterowniku. Styk "30" zostaje pusty czy znajduje się tam +12V po stacyjce i przekaźnik jest uruchamiany impulsem ze styku "E"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, też szukałem na googlarce.

Jak poczekasz, jak się cieplej zrobi, to ci opiszę.

Przekaźnik jest sterowany impulsem masowym, taki szukałem.

Raz klik - włącza, drugi raz klik - wyłacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bym prosił o opis jak to podłączyć.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to musisz czekać, przy padajacym śniegu pod blokiem rozbierać nie będę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą twoje słowa :)

 

Jak znajdziesz na googlarce schemat połączeń tego przekaźnika wczesniej, niż ja dostanę sie do swojego, to wrzuć tu dla potomnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to po naciśnięciu włączenia od grzania lusterek po 4 minutach sam się wyłączał ale to było dawno jak miałem corsę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko trzeba mieć przekaźnik czasowy, ja nie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja37, czy zakładałeś w swojej Corsie domykanie szyb ? mam założony alarm (nwm jeszcze jaki nie mogę go znaleźć) i widziałem na allegro moduły domykania szyb, z tego co wyczytałem to muszę mieć autoalarm z funkcją domykania szyb oraz ten osobny moduł, tylko nwm jak to działa w praktyce a chciałbym żeby szyby domykały się po 2x naciśnięciu przycisku uzbrajania lalrmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim alarmie mam wyjście dające + przez 15 sekund po zamknieciu, więc wykorzystałem 3 przekaźniki i mam domykanie szyb i szyberdachu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że do szyb masz przekaźnik zwierny, który po otrzymaniu impulsu zamyka szyby, tylko czy wtedy jeżeli dajmy na to mam tylko szyby uchylone na np.10cm to jak dam im 15 sekund na domknięcie a one domomonom się po 5s to czy silniczek po jakimś czasie się nie stałą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do szyb są dwa przekaźniki, zwierno/rozwierne, bo na czas domykania trzeba rozłączyć połączenie kierowca/pasażer.

Silniki się nie spalą, działa to tak samo, jak przyciskanie przycisku, zobacz, że słychać klik i silnik się rozłącza, mimo, że trzymasz wyłącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że wystarczy przeciąć przewód w drzwiach kierowcy, ten od sterowania prawą szybą, wstawić pomiędzy przekaźnik (załącznik 1) podłączyć tak: "85" masa, "86" +12V z alarmu (najlepiej ok.10s) "30" sterowanie silnika od strony przełącznik, "87" sterowanie silnik od strony lewych drzwi. Następnie drugi przekaźnik, taki sam tylko "85" masa, "86" +12V z alarmu, "30" plus z akumulatora, 87 pusty "87a" podłączone do przewodu zamykające lewą szybę oraz styku 87 na 1 przekaźniku. Czy to będzie poprawnie?

post-54435-0-80273400-1483430335_thumb.jpg

Edytowane przez BogusBGS97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie.

Ja oba przekaźniki mam w drzwiach kierowcy, tu miałem najlepszy dostęp do dwóch kabelków łączących drzwi pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez KrS19
      Dobry dzień wszystkim,
       
      w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
       
      Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.
    • Przez majlona
      Witajcie, 
       
      mam problem. Jakiś czas temu zmieniałam oświetlenie w panelu sterowania lusterek w Astrze (numer części 13209203). Wydawało mi się, że wszystko jest OK - po złożeniu całości sprawdziłam, czy szyby się otwierają i było dobrze. Jednak po pewnym czasie zauważyłam, że nie mogę sterować lusterkami. Przyczyny dopatruje się w rozbiórce na części pierwsze panelu sterowania. Generalnie - podczas próby zmiany położenia lusterek nie słychać, aby silniczki działały (ani w lewym ani w prawym lusterku). Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, styki kontaktowe też. Czy ktoś mi powie, na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania ponownego? Wiem, że te przyciski od joysticka powinny być na środku i tak też czynię. 
       
      Jakieś sugestie? Co można sprawdzić jeszcze? Czy może być jakaś inna przyczyna całości? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.