Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do poradnika
" Opel Mokka"

Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta.
Zawarty jest w niej komplety pokaz resetu "Code 82" zerowania inspekcji olejowej w samochodzie, niżej link do filmu.

Zapraszam

smile.pngbiggrin.pngsmile.png

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez astanauta
      Witam wszystkich forumowiczów! 
      Mam problem z moim opelkiem II 1.6 8v. Auto pracuje w trybie awaryjnym i  wyskoczył błąd P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniłem, ale nic to nie dało, wysłałem sterownik do regeneracji, ale dostałem informacje, że sterownik silnika jest sprawny. Czy ktoś miał podobną sytuację, bądź ktoś wie co może być nie tak? 
      Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje.
    • Przez vectrauser1992
      Witam niestety w moim Opelu  pojawił się poważny problem,który dosłownie unieruchomił moje auto. Mój pojazd to opel vectra b 1.6 v16 z końcówki 99 roku wyposażony w silnik x16xel. Jednak jest nietypowy bo ma zastosowane rozwiązanie z Z16 czyli nieszczęsna elektroniczna przepustnica DELPHI.

      opis usterki:
      Podczas jazdy samochód zgasł po wciśnięciu sprzęgła i hamulca. Ponowne odpalenie pojazdu to wariacja obrotów i rzucanie silnikiem w komorze. 
      Obroty skaczą poniżej 500 i silnik się  tak jakby zasusza. Kiedy dodaje się gazu to wchodzą obroty idą normalnie w górę ale jak spadają obroty się puści gaz to już nie utrzymuje domyślnych i spadają na sam dół i rzuca silnikiem a tym samym tez i całą budą.  Coś ewidentnie jakby go dusiło tak na mój chłopski rozum.

      Auto bez dodawania gazu pali bardzo ciężko po dodaniu gazu odpala ale zaczyna rzucać całą budą i obroty skaczą 300 i  koniec jak się doda gazu to jest okej aczkolwiek miedzy 2-3  tysiące obrotów jakby coś przycinało ale jak depczemy idzie dalej do góry. Nie świeci się check engine ani żaden tryb serwisowy nic z tych rzeczy. Przed awaria czasami mi się zdarzało raz na miesiąc dwa auto przechodziło w tryb serwisowy. odpalenie i zgaszenie auta naprawiało problem.
      błędy,które wychodziły to:



      wymiany w ostatnim czasie:
      Przed awaria około tygodnia czasu  wymieniany był wydech środkowy jednak auto jeździło z nowym wydechem miało moc itd przejechałem tym no nie wiem ze 100 km - dlatego osobiście bym to wykluczał. 

      diagnostyka:
      Sprzęt diagnostyczny jakim dysponuję to komputer z OPCOM i po przeprowadzeniu testów nie znalazło żadnych błędów. Oczywiście profilaktycznie i tak skasowałem błędy choć nie było co  do kasowania.
      Polepszenia się jakiś reakcji nic - zero. Dokonałem też twardego resetu poprzez wypięcie klem od akumulatora. Ponowne czytanie błędów bez jakichkolwiek efektów dalej zero. Sprawdziłem też metodą hamulec i gaz i niema błędów.
       

       
      Po 2 dniach czytania w internetach rożnych przypadków w większości wychodzą błędy powiązane z przepustnicą.  No to pierwsze co przepustnice wykręcam a tak kurka taka niespodzianka. W pełni elektroniczna przepustnica o zgrozo! No nic wykręciłem ja poczyściłem trochę uszczelka jest przerwana ale raczej wątpię by to miało wpływ bo przecież płaszczyznę dociska i to mocno. 

       
      Tak więc myślę ,ze z usterek można wykluczyć już:
      + silniczek krokowy bo go niema 
      +czujnik sterowania przepustnicą tego też niema tej okrągłej kostki
      Jest tylko jedna 8 pinowa do elektronicznej  DELPHI

       
      Na moje oko to trzeba byłoby dokonać diagnostyki przepustnicy czy jest sprawna tylko jak to zrobić/ Z tego co czytam to jest jakas maszyna do tego ale to kosztuje koło 5 tysiecy zł ( drożej jak auto :D)  Zarty zartami ale od 3 dni nie mam auta a jest kurcze potrzebne

      Czekam na wszelką pomoc i nakierowanie oplomaniaków bo widzę ze te v16 1.6 to baaardzo dużo ludzi miało z tym problem własnie ze gasło czy to w astrach g vectrach zafirach i całej rodzinie silników 1.6   Dlatego liczę,ze uda się to ogarnąć i oszczędzić worek pieniędzy u mechanika. 
       
       
    • Przez Fabrelas
      Witam. 
       
      Mam pewien problem mianowicie dwa dni temu klucze upadły z 2 piętra na beton (córeczka chciała by klucze nauczyły się latać), po otworzeniu auta za pomocą pilota następnie wsadzenia go do stacyjki i przekrecenia do pierwszej pozycji było wszystko w porządku zaś gdy doszło do rozruchu nastała niezreczna cisza, zero reakcji na klucz, jedyny dźwięk który się wydobywa to dźwięk przekaźnika. Rozberalem klucz, płytka była cała więc pomyślałem, że być może immobilizer w stscyjce ma problem. Postanowiłem odkręcić jedna z klem od akumulatora, po odczekaniu minuty przykrecilem ją na nowo (niestety miałem tylko kombinerki do dyspozycji) chwycilem za zapasowy klucz od samochodu, przekrecilem do pierwszej pozycji (kontrolki zapaliły się) zaś gdy przekrecilem do pozycji 2 (rozruch) nagle odcieło prąd w samochodzie, wszystko zgaslo dodatkowo nie dało się już zamknąć auta za pomocą pilota. Czy wie ktoś co może być tego przyczyną? Podejrzewam, że źle dokrecona klema jednak chodzi mi bardziej dlaczego klucz główny nie dał sygnału do rozruchu i czy klucz zapasowy podziała. 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.