Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem posiadaczem astry II z silnikiem z14xe. Po zakupie zauważyłem niska temperaturę silnika po przejechaniu 30 km (na dworze około 0 stopni) na wskaźniku tem silnika poniżej 80 stopni. Podejrzenie oczywiście padło na termostat. Zakupiłem nowy przeznaczony do tego modelu firmy FEBI. Po wymianie takie same rezultaty. Zrobiłem trasę ok 40 km i temperatura na poziomie 70 stopni może trochę więcej. Gdy odpaliłem silnik na postoju osiągnął temperaturę ok 86 stopni, dopiero zasłonięcie połowy chłodnicy kartonem spowodowało, że podczas jazdy temperatura utrzymuje cię w połowie pomiędzy 80 a 90 stopni. Czy moze być to wina czujnika temp. Termostat wymieniony nowy kosztował 70 zeta i go nie podejrzewam. Co może być przyczyną takiego stanu?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że nowy nie znaczy że dobry.Przed wymianą zawsze powinno się sprawdzić w garnku z wrzątkiem czy się otwiera.

Czujnik możesz pomierzyć.Poszukaj na forum są parametry w różnych temp..

Możesz się podpiąć pod Opcoma i sprawdzić jak pokazuje Opcom a jak wskaźnik.

Co do termostatu to też na forum jznajdziesz jak sprawdzić kiedy się otwiera.

Na zimnym silniku po odpaleniu gdy wskazówka zacznie się dźwigać z pierwszej kreski chwytasz za rurę od termostatu i jeżeli jest ciepła to termostat.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na liczniku i temperatura z elm 327 są zbliżone więc nowy termostat zakupiony łącznie z obudowa może być zepsuty?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie.Może się za wcześnie otwierać albo jest zacięty w pozycji uchylonej.

Co to za Elma masz.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba dopiero 4 termostat działa dobrze, więc nowy nie zawsze = dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenie - też 4 sztuki na półce i tylko jedna sprawna - sklep u znajomego więc miałem okazję od razu na miejscu sprawdzić działanie termostatów - 3 sztuki wróciły do hurtowni - wahler już nie jest tak idealny (pewnie poszły na inne sklepy).

Myślę że dużo jest termostatów wyprodukowanych dość dawno (handlowcy zapewne wykupują leżaki magazynowe i dlatego takie efekty).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że chyba będę musiał kupić kolejny. Jakiej firmy polecacie, ponieważ na FEBI'im się ewidentnie przejechałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co polecają do twojego autka i przed założeniem zrób próbę.

Nie montowany można wymienić w sklepie.

Już chyba pozostaje tylko behr - http://www.autodoc.pl/behr-thermot-tronik/7006128

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na porządnych termostatach jest wybijana data produkcji.

 

Nie wiem co w tym Febim jest za te 70,- skoro dobry termostat w hurcie zaczyna się od 120,-.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek - vernet? - chyba już tak samo jak wahler - już 4 lata temu cieszył się złą sławą (jak wybierałem wahlera) w sklepie mi go odradzali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam verneta 2 rok i wszystko ok ale kupiłem wraz z obudowa nie sam wkład czasem sam wkład nie jest szczelny ze stara obudowa

jeszcze behr robi dobre zeczy

Edytowane przez TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano przy pomocy apki diagnostycznej dokonałem pomiaru temperatury otwarcia termostatu. Temperatura na liczniku i apce była taka sama jak puścił termostat czyli 80 stopni. Zakupiony termostat miał puścić przy 92 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiesz, co jest nie tak.

Mój sie otwiera przy 91*, ale myślę, że tyle, to jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi Vernet puszcza przy ok 88 st.C Sprawdzone laserkiem

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może być to czujnik temperatury bo po wrzuceniu termostatu do garnka bąbelki zaczęły pokazywać się przy około 90 stopni?

Jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko może być.Ale pierwsze to pomierzyć albo miernikiem(na forum na pewno jest opisane jakie mają być parametry),albo w programie diagnostycznym sprawdzić parametry pracy czujnika od zimnego do rozgrzania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bąbelki zawsze pojawiają się w okolicach 90*.

Raczej wszyscy wiemy, co się dzieje, jak woda się gotuje.

A co z termostatem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może być to czujnik temperatury bo po wrzuceniu termostatu do garnka bąbelki zaczęły pokazywać się przy około 90 stopni?

Jak to sprawdzić?

No właśnie a jak się zachowywał termostat? Tego nie napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te bąbelki to moim zdaniem jednak efekt otwierania termostatu otwierał się przy ok 90 stopniach w garnku. A na desce rozdzielczej i w apce przy 80 i po otwarciu temperatura na liczniku nagle spadała do 70 i ciężko było jej wstać chyba że na światłach w korku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
    • Przez Vidon
      Cześć
       
      Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe
       
      Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 
       
      na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów
       
       
       
       
       
       
       
       
      pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest
       
      kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa
       
      pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest
       
      dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze
       
      Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?
       
       
      jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.