Skocz do zawartości
styc

Astra G X16SZR nie chce odpalać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam problem z odpalaniem samochodu mianowicie silnik to 1,6 8v X16Szr z instalacją gazową II gen Brc żeby auto odpaliło trzeba je odpalać z wciśniętym pedałem gazu i podtrzymywać na obrotach około 2 minut bo w innym przypadku gaśnie po tym czasie auto normalnie już jeździ, jeśli nie wcisnę gazu to nawet nie odpali . W ostatnim czasie wiele rzeczy było robione miedzy innymi remont głowicy , wymiana rozrządu, świece, kable, cewka, cały monowtrysk wymieniony + nowe uszczelki, nowe węże podciśnienia ,map sensor , lambda, czujnik temperatury , zaślepiony egr ,wszystkie filtry a auto jak nie chce odpalać tak nie odpala , może macie jakieś pomysły bo mnie się już kończą default_sad.png ogólnie według mnie jest zalewany przez paliwo bo jak wymieniałem monowtrysk i wszystko wyczyściłem to za pierwszym razem odpalił od pierwszego bez problemu ale już za każdym następnym razem już było to samo , komputer nie pokazał żadnych błędów bloki pomiarowe raczej też wyglądały normalnie ale w załączniku dodaje raport z podpiętego kompa może ktoś wymyśli co jest nie tak :D

post-54824-0-16445800-1485636626_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i może być zalewany przez dwa paliwa.Wyłączyłeś dla sprawdzenia LPG na bezpieczniku lub zakręciłeś wielozawór w butli i próbowałeś odpalać wtedy?

Jeżeli zakręcałbyś wielozawór to na ciepłym i trzeba poczekać aż wypali cały gaz i przełączy się na Pb.

 

A te problemy z odpalaniem miałeś też przed remontem?

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zdemontowałem mikser gazu cały ,odpalał lepiej ale tylko trochę szybciej łapał swoje obroty tak po 10s ciągle pedał gazu trzeba było wcisnąć , problem występował także przed remontem

Edytowane przez styc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Monowtrysk jest nowy,czy używany?Rozbierany był na części?Znaczy rozpołowiany?

A jeszcze jedno.Jak odpala na samym LPG?Próbowałeś tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używany , rozłożony na części wyczyszczony założone nowe uszczelki ,nowy krokowiec i czujnik od pedału gazu , na gazie takie same objawy jak na benzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba szukać po stronie elektrycznej.

Membranę od regulatora ciśnienia paliwa też sprawdzałeś?

Czujnik temp. płynu sprawdzałeś?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury był wymieniony , regulatora ciśnienia paliwa nie sprawdzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja EGR. Ty go masz zaślepionego ale zaślepia się sprawny EGR

Węże od podciśnień masz wszystkie przelotowe i prawidłowo podpięte?

Myślę jeszcze nad jedną sprawą ale to by trzeba było sprawdzić jaką masz wartość Mapsensora. Czy czasem nie masz lewego powietrza przez wężyk w serwie?

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało egr podmieniony na inny podciśnienia wszystkie nowe , map sensor tak samo nic sie nie zmienilo tak się zastanawiam po lekturze forum czy to nie sterownik silnika ? Doszedł nowy obiaw czasem faluja obroty krokowiec nowy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że dla pewności nie zrobiłeś planowania powierzchni do której przylega monowrysk oraz kolektor ssący do głowicy.

Ostatnio gdy robiłem z takim silnikiem to było dużo do szlifowania.

 

 

Ale jest jeszcze jedna rzecz która moim zdaniem warta zrobienia to pomiar kompresji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu zakupiłem manometr, zmierzyłem kompresję wychodzi równo po 12 - 12.1 bara na każdym cylindrze , zabieram się teraz na wymianę sterownika silnika bo chyba nic innego nie zostało :( bo juz mi się skończyły pomysły , może da się jakoś sprawdzić czy sterownik jest sprawny ogólnie czasem nie da się z nim w ogóle połączyć.

A no i czasem go potrafi dławić na drugim biegu że się nie da jechać trzeba bieg zredukować i znowu wbić drugi bieg i juz jedzie normalnie. Ale to się dzieje bardzo rzadko

A no i czasem go potrafi dławić na drugim biegu że się nie da jechać trzeba bieg zredukować i znowu wbić drugi bieg i juz jedzie normalnie. Ale to się dzieje bardzo rzadko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podpinales pod komputer ? Nie ma bledow?

Warto odpiac egr i sprawdzic przepustnice.

Mi pomoglo wyjecie jego dosłownie wczoraj

Edytowane przez Revazin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wcześniejszych postach pisałem :) egr zaślepiony , przepustnica nowa , brak błędów na komputerze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze nie wystarczy zaslepic a poprostu wyjac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina zaworu a żeby zaślepić zawór egr to trzeba go wyjąć , a jeżeli chces wyciągnąć samą wtyczkę to dla twojej informacji nic się nie zmienia. tak jak pisałem wcześniej w poście egr był podmieniony na inny nowy orginalny i nie było różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak się zachowuje Mapsensor?

Warto podglądnąć na komputerze jego pracę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz kabla dostępnego i będzie ciężko to sprawdzić, ostatnio na jałowym miał 0,31 Bara przy napięciu 1,11V , na zgaszonym silniku pokazywał 0,98 bara przy napięciu 4,67 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według Tisa to ma być na jałowych 0.3-0,5 bara i 1.3-1.9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opelastra12
      Witam, mam opla astrę j, 2012 rok. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy radio przełącza się na kilka sekund na AUX po czym znów przełącza się na stację radiową. Powtarza sie to kilkukrotnie i jest to bardzo uciążliwe, nie występuje po kazdym włączeniu silnika lecz losowo. Czy ktos spotkal sie z czymś takim i wie dlaczego tak się  dzieje? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
    • Przez Haski51
      Witam w mojej asterce mam wysokie obroty na biegu jałowym  2-2.5 tyś, po podłączeniu do komputera są dwa błędy P0505 i P1405.EGR wymieniłem i nadaj ten sam błąd,po odłączeniu silniczka krokowego podnosi na 3.5 tys obrotów. Kliknij, aby wybrać pl
    • Przez basteeq
      Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 
      Dziękuję za pomoc 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.