Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam swojego czasu będąc posiadaczem innego Opla mianowicie Insigni zainicjowałem akcję montażu diody led, która sygnalizowała moment wypalania filtra cząstek stałych. Aktualnie wiele Insigni jeździ po kraju z zamontowanymi diodami. W momencie wypalania DPF równocześnie włącza się grzanie tylnej szyby i bocznych lusterek co z kolej wymusza podniesienie temperatury, która niezbędna jest do właściwego wypalenia filtra. To włączenie grzania szyby i lusterek nie jest normalnie sygnalizowane kontrolką w przycisku od włączenia podgrzewania tylnej szyby i bocznych lusterek. Montaż jest w miarę prosty, kwestia wpięcia się pod tylną szybę lub boczne lusterko.

Zasadnicze jednak pytanie czy w Merivie podczas wypalania również załącza się "po cichu" grzanie tylnej szyby i boczne lusterka, a może tylko sama tylnia szyba lub same lusterka. Ja zbyt krótko jestem w posiadaniu Merivy i tego nie miałem okazji sprawdzić. W Insigni podczas wypalania tylna szyba i lusterka wyraźnie były ciepłe. Jak jest w Merivie ?

Jeżeli okaże się, że też wskażę źródło jak zamontować diodę


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainicjowałeś, nie zainicjowałeś...

Trik z podgrzewaniem lusterek i tylnej szyby bez włączenia przycisku to znany trik u opla i stosowany już przed insignią w innych modelach. Zresztą szeroko opisywany też tu na forum. Nie ma powodu żeby nie był stosowany w merivie. Teraz zima więc łatwo to zaobserwować.

Tylko jedna uwaga - żeby proces wypalania się rozpoczął grzanie szyby i lusterek może ale nie musi się włączyć!

Instalacja też 12V więc montaż taki sam... Powodzenia!

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak zainicjowałem przynajmniej w przypadku Insigni, no ale nie będziemy się licytować.Kolega jednak nie odpowiedział czy w trakcie wypalania załącza się grzanie szyby i lusterek. Co to znaczy może ale nie musi. W Isi w każdym przypadku wypalania grzanie było. I taka odpowiedź gest istotna żeby podjąć decyzję o montażu diody.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zafiry B, czyli zanim powstała insignia nie zawsze zalączało się grzanie tylnej szyby. A też ludzie montowali diodę.

No właśnie nie ma powodu się chwalić czymś co już wcześniej było...

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

widocznie użytkownicy Insigni są lekko zacofani, no ale cóż. Ja akurat o diodzie dowiedziałem się i ją zamontowałem mając francuza i z powodzeniem zaszczepiłem pomysł użytkownikom Isi. Widac trzeba czytać wszystkie fora nawet Zafir :spoko: Czyli pewności nie ma, że w Merivie będzie to funkcjonowało w każdym przypadku ? Dlatego zależy mi aby wypowiedział się ktoś kto diodę ma i ma w tym zakresie doświadczenie. Merivę kupiłem córce, a to bardzo mało doświadczony kierowca i z tym wypalaniem sobie nie poradzi.

Edytowane przez pawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uzyskawszy konkretnej odpowiedzi czy podczas wypalania DPFA włącza się grzanie tylnej szyby i bocznych lusterek zamontowane dzisiaj diodę. Póki co pięknie świeci na niebiesko po ręcznym włączeniu grzania. Zobaczymy czy zaświeci podczas wypalania


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak zadziała to manual byłby fajnym zakończeniem dla potomnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zadziałał lusterka nie grzeją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

post-58475-0-74485000-1526491131_thumb.pngWitam u mnie w Meriva B ,dioda się sprawdziła , tak przy wypalaniu dpf filtra , grzeją lusterka I Tylna szyba.

 

Pokrótce opiszę montaż : kupujemy diodę na 12 v ( można już dostać z przewodami , w moim przypadku do lusterka od strony kierowcy do samego podgrzewania lusterek dochodzą 2 czarne przewody I dochodzą do kostki instalacji w drzwiach.

 

Wystarczy zdjać wkład lusterka, aby się przekonać , dalej te przewody zmieniają kolor ! na : 1-rwszy czrny masa zmienia się na gruby przewód też czarny ,jest to wspólna masa minus (-) dla wiązki która wraca z drzwi przez łącze gumowe do kabiny , 2-rugi czarny przewód zmienia kolor na brązowy cienki , I jest to plusowy(+)

 

, napięcie na nim pokazuje się po właczonym zapłonie ,I recznym właczeniu przycisku podgrzewania tylniej szyby na konsoli radia.

 

Wystarczy więc odnaleść przewód brązowy (+ ) oraz gruby czarny( - ) , I do nich dolutować diodę led ( gotowe diody 12 v mają zaznaczone( + ) czerwonym przewodem, a ( -) czarnym )

 

Samą diodę zamontowałem między deska rozdzielczą a dolnym pokretłem zmiany światła obok kolumny kierownicy

 

jest tam ukrztałtowanie takiej fali , więc Łatwo tam ukryć diodę bez wiercenia I niszczenia czego kolwiek, no I nie oślepia podczas jazdy , wystarczy wypiąć dolny schowek przy kierownicy

 

, I lekko odchylic osłone gdzie jest zamontowany ten przełacznik świateł , aby uzyskać szparę do przeciągnięcia diody.

 

Więc dla tych co zastanawiaja się czy to działa tak

U mnie w Meriva B 1.3 z 2011 roku , dioda ładnie sygnaluzuje wypalanie filtra cząstek stałych dpf .

 

Same przewody kolory sprawdzić omomierzem lub fazerem do instalacji lub krańcôwką 12 v kolory mogą się różnić , zależnie od rocznika auta .

 

Można też ten plus wyłapać poprzez naciskanie przycisku podgrzewania tylniej szyby, I wkuć się szpilka w kabel wiązki wychodzący w z drzwi w samochodzie , I sprawdzić gdzie (+) i (-) .

 

 

 

 

Panowie powodzenia .


Witam u mnie w Meriva B ,dioda się sprawdziła , tak przy wypalaniu dpf filtra , grzeją lusterka I Tylna szyba.

 

Pokrótce opiszę montaż : kupujemy diodę na 12 v ( można już dostać z przewodami , w moim przypadku do lusterka od strony kierowcy do samego podgrzewania lusterek dochodzą 2 czarne przewody I dochodzą do kostki instalacji w drzwiach.

 

Wystarczy zdjać wkład lusterka, aby się przekonać , dalej te przewody zmieniają kolor ! na : 1-rwszy czrny masa zmienia się na gruby przewód też czarny ,jest to wspólna masa minus (-) dla wiązki która wraca z drzwi przez łącze gumowe do kabiny , 2-rugi czarny przewód zmienia kolor na brązowy cienki , I jest to plusowy(+)

 

, napięcie na nim pokazuje się po właczonym zapłonie ,I recznym właczeniu przycisku podgrzewania tylniej szyby na konsoli radia.

 

Wystarczy więc odnaleść przewód brązowy (+ ) oraz gruby czarny( - ) , I do nich dolutować diodę led ( gotowe diody 12 v mają zaznaczone( + ) czerwonym przewodem, a ( -) czarnym )

 

Samą diodę zamontowałem między deska rozdzielczą a dolnym pokretłem zmiany światła obok kolumny kierownicy

 

jest tam ukrztałtowanie takiej fali , więc Łatwo tam ukryć diodę bez wiercenia I niszczenia czego kolwiek, no I nie oślepia podczas jazdy , wystarczy wypiąć dolny schowek przy kierownicy

 

, I lekko odchylic osłone gdzie jest zamontowany ten przełacznik świateł , aby uzyskać szparę do przeciągnięcia diody.

 

Więc dla tych co zastanawiaja się czy to działa tak

U mnie w Meriva B 1.3 z 2011 roku , dioda ładnie sygnaluzuje wypalanie filtra cząstek stałych dpf .

 

Same przewody kolory sprawdzić omomierzem lub fazerem do instalacji lub krańcôwką 12 v kolory mogą się różnić , zależnie od rocznika auta .

 

Można też ten plus wyłapać poprzez naciskanie przycisku podgrzewania tylniej szyby, I wkuć się szpilka w kabel wiązki wychodzący w z drzwi w samochodzie , I sprawdzić gdzie (+) i (-) .

 

 

 

 

Panowie powodzenia .

 

Edytowane przez clonowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez sky83
      Witam. Zakupiłem dosyć okazyjnie Corse C z silnikiem 1,3 CDTI w wersji poliftowej z 2004 roku. Czy w tym modelu istnieje coś takiego jak okienko rewizyjne do sprawdzenia wysunięcia napinacza rozrządu (i jego ewentualnej wymiany)? W moim "głównym samochodzie" czyli Accordzie z 2007 roku coś takiego istnieje i bez problemu można sprawdzić wyciągnięcie i ewentualnie wymienić sam napinacz bez konieczności zdejmowania obudowy rozrządu. Obecnie w Corsie rozrząd pracuje cicho, przebieg 161 kkm, ale naczytałem się o przypadkach zrywających lub przeskakujących łańcuchów bez ostrzeżeń, gdzie winowajcą był wypracowany napinacz właśnie. 
    • Przez omegarules
      Pacjent corsa d 80tys km przebiegu, brak kompresji na jednym układzie. 
       
      Po rozbiórce przytopiony tłok i wylamany zawór. Dla porównania zdjęcie zdrowego tłoka. 
       
      Prawdopodobnie skończy się na wymianie zaworu i tłoka, na szczęście na gładzi cylindra tulei rys brak.. 
       
      Tak więc jeśli auto kiepsko odpala, kopci czy też przy jakiś obrotach zaczyna nierówno chodzi to lepiej nie czekać
       
       



    • Przez SzperoGero
      Witam mam problem z moja Corsa 1.3 CDTI. Od jakiegos czasu wyskoczyly mi bledy i swieca sie po zapaleniu samochodu. Sa to check, poduszka powietrzna, abs i uklad hamulcowy. Samochod wgl nie ma mocy przy zapalonym silniki kreci maksymalnie do 4tys na luZie i 2,5/3 tys na piatym biegu. Dodatkowo nie dziala licznik ani licznik kilometrow. Co moze byc powodem takiej sytuacji, mozna jeszcze cos z tym zrobic czu meczyc sie dopoki nie nedzie nadawal sie na zlom. Ponizej zdjecie deski odpalonego samochodu

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.