Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

To cie oszukują . Ja lałem do kadetta valvoline max lifa i placiłem ponad 20 zeta za litr....

Do omegi (całe jej życie - ok 180 ts km ) lałem dedykowany przez opla genuine i za 5 litrów płaciłem jedyne 65 zeta......

Teraz trochę poszedł w góre i chyba kosztuje 75....

Ale w jakim sensie mnie oszukują,bo z tych trzech o których napisałem Valvoline jest najtańszy a sklep dobry.

Proszę bardzo, nawet promo jest teraz https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-10W40-5L-2016r/475

Edytowane przez zybi
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 34
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Życzę powodzenia.

Dodane obrazy

 

Jak Boga kocham , omege miałem 4,5 roku , a z wyrwanymi szpilkami (przedmuchem kolektora ) przejeździłem 3 lata..........

Życzę powodzenia.

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oliwy,to jak najszybciej wywalić chłam i zalać 10W40, zamiast płukanki można wlać tańszego 10W zrobić 1000km i wlać docelowy. Osobiście wybierałbym spośród trzech Valvoline, Motul, lub L&M. Silnik z hydro popychaczami nie ma prawa dobrze pracować zwłaszcza przy niskich temperaturach i już nie chodzi o zapychanie kanałów olejowych,ale samo odpalenie silnika przy -10 jest zabójcze ,bo zanim zaciągnie oliwę 15W do góry to motor biega na sucho. Przejść na 10W40 można bez najmniejszego problemu i nie będzie brał więcej oliwy niż bierze teraz, będzie za to ciszej chodził ogólnie będzie mu lżej. Film olejowy w 10W40 jest dużo lepszy i nie zrywa się podczas pracy silnika. Same + takiej zmiany,a - brak. Jeśli chodzi o ceny to Valvoline jest z tych trzech najtańszy (sam go leję) i mam dobry sklep wysyłkowy jeśli chcesz. Pamiętaj też o filtrach.

 

zanim zrobię taki myk z olejem to najpierw chcę wymienić uszczelkę od misy olejowej bo tam najbardziej mi się poci - chociaż może to być wina sprężarki od klimy bo wywala mi ten czynnik czy jak to się fachowo nazywa(gaz?) + zobaczyć czy nigdzie indziej nie trzeba uszczelniać (niby na obecnym oleju nigdzie go nie zostawiam). Dodatkowo wszędzie gdzie czytam o takiej zmianie olej to ludzie odradzają bo "aaaa wypłucze ci cały ten brud i rozszczelni silnik" I trochę się obawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj niedouczonych mechaników i teoretyków motoryzacyjnych.

Jeżeli olej ucieka to i tak będzie uciekał.

Ale po kolei.

Najpierw zlokalizować i usunąć wycieki i inne usterki (zapocenie wcale nie świadczy o uszkodzeniu uszczelki).

Z przodu silnika masz też uszczelniacz wału, pompę oleju i pompę wspomagania - więc miejsc wycieków może być więcej a pęd powietrza drobiny oleju roznoszą po całym motorku (fotka może ci pomóc).

post-22355-0-88254300-1487513893_thumb.jpg

Zobacz jak wygląda silnik z boku - a jest z Vektry (poprzeczny)

post-22355-0-91704700-1487514057_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Valvoline jest najtańszy a sklep dobry.

 

ceny valvoline ocierają się o kosmos = to jest bardzo drogi olej = shell /orlen mogą mu buty pucować...

 

 

 

Z przodu silnika masz też uszczelniacz wału, pompę oleju

 

Ucz się chłopie , bo jak mnie zabraknie , to już nic się nie dowiesz o Omedze.

1 Uszczelniacz na wale puszcza tylko i wyłącznie od strony skrzyni biegów...

2Pompa oleju (tzw smok) jest wewnątrz miski olejowej - jak chyba w każdym samochodzie....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vertix - chyba coś pomieszałeś. Pompa oleju i smok to dwa różne elementy.

Zapewne nie będziesz miał problemu aby wskazać uszczelkę wału, pompę i smoka (na fotce tylko jego fragment )

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160609/d18dbe91c9cba188d66dce6550ede97c.jpg

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Uszczelniacz od strony rozrządu jest właśnie zabudowany do obudowy pompy olejowej która w tym silniku X20XE jest z przodu.post-22355-0-21934900-1487894183_thumb.jpg

Czerwoną strzałką masz zaznaczoną obudowę pompy olejowej. Zwróć uwagę że między blokiem silnika i obudową pompy jest zlane olejem.

 

2. Smok nie jest pompą tylko rurką z sitkiem do zasysania oleju z misy do pompy.

 

Fotka jest brana z tej aukcji - http://archiwum.allegro.pl/oferta/10919-silnik-opel-omega-2-0-x20xe-i3029531922.html


Kacper jeszcze napisze że to nie silnik od omegi (chociaż prawie taki sam i z tej samej rodziny).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Vertix - chyba coś pomieszałeś. Pompa oleju i smok to dwa różne elementy.

 

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

 

 

 

Kacper jeszcze napisze że to nie silnik od omegi (chociaż prawie taki sam i z tej samej rodziny)

 

To akurat nie zmienia faktu , że mamy do czynienia z ecotecem....

 

Ale do rzeczy. Znajdź w necie , choć jeden post do omegi , w którym ktoś zgłasza , że zawiódł uszczelniacz "czołowy".

Wszystkie tematy , "narzekają" na uszczelniacz "tylny" pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów....

Innych opcji nie ma= nawet nikt nie narzeka na uszczelnienie pompy olejowej , ( zakładając , że zdają sobie z tego sprawę )

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

Vertix, czy to ty piszesz czy ktoś za ciebie ?

Smok jest w misce ale pompa już nie. Co nie zmienia faktu że do wymiany tych elementów trzeba miskę zdejmować.

 

A co do uszczelniacza to może i masz racje że nie cieknie. Co nie znaczy że nie należy zwrócić na niego uwagi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiektywnie rzecz biorąc oba elementy są w misce olejowej......

Nie do końca - oba elementy są w skrzyni korbowej ale w misce olejowej jest tylko smok. Rodzina silników EKOTEC ma podobnie zamontowaną pompę oleju.

 

Odnośnie wycieków z przodu silnika - czasem puści nie uszczelniacz a uszczelka wtedy wymieniasz też uszczelniacz.

Vertiks - a na fotce wklejonej w moim poprzednim poście właśnie widać jak "Omega z przodu nie cieknie".

Może i w omedze nikt na wycieki oleju z przodu silnika nie narzeka - bo ściekają na tył silnika.

Dlatego też pisałem żeby zwrócić uwagę, zlokalizować, osuszyć wilgoć i obserwować - nie wymieniać a obserwować.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Bater27
      Witam, od niedawna mam problem ze znikajacym płynem. Wszystko zaczęło się gdy wymontowalem przepustnice, Auto stało 2 dni bez jej. Po montazu i odpaleniu zauważyłem dość spora plamę pod autem. Uciekł płyn. Problem jest w tym że nie wiem czy uciekł on po odpaleniu czy przed montażem. Auto stoi pod blokiem i nie zwróciłem uwagi. Teraz gdy doleje płynu to po nocy znika, bez żadnych wycieków. Przynajmniej ja ich nie widzę. Dodam że auto w korku zaczęło się ostro grzać, podczas jazdy jest ok. Naciagalem kable od akumulatora i może jakiś wąż uszkodzilem? Przed wyjęciem przepustnicy wszystko było idealnie. Nic nie ubywało i temperatury były ok. Co tam się mogło zadziac?
    • Przez AlveR
      Witam jaki powinna być kolejnosc podłączenia kabli ze swiec do cewek , motam się już z tym dość sporo 1_3_4_2 nie pasuje.
       
    • Przez Adamson97
      Witam wszystkich
      Znalazłem jeden temat z moim błędem ale nie ma tam odpowiedzi jak usunąć ten problem.
      Cały czas świeciła mi sie kontrolka od sondy lambda(P0130) więc ją wymieniłem.
      Po zmianie sondy na nową pojawił sie jeszcze problem P0135, też problem z sondą ale nie do końca wiem jak go rozwiązać.
      Żeby sprawdzić nową sonde to musze zmierzyć oporność?
      Z góry dziękuje za jakiekolwiek porady co mam z tym zrobić.
      Pozdrawiam Adam

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.