bolo75 Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Witam Kilka dni temu zaświeciła się na chwilę check engine odczytałem kod 13 - "Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód" . Jako że wydaje mi się że zaczął palić więcej i sonda miała 150tyś przebiegu wymieniłem ją na nową. Dziś po wymianie znów check engine odczytałem kod 44 - "Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna" Nie mam LPG a kontrolka check engine świeci się przez chwilę w momencie kiedy termostat otwiera duży obieg chłodzenia silnika. W momencie kiedy temp. spada kontrolka się wyłącza. Czy jest to reguła zaobserwuję w kolejnych dniach. Miał ktoś może taki przypadek może ma ktoś jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 Sprawdź sobie po zagrzaniu silnika do temp. roboczej zasilanie sondy. Odepnij wtyczkę i zmierz napięcie między wtyczką ( od strony sterownika) a masą i ma być 0.43-0.47V na włączonym zapłonie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2017 sonda miała 150tyś przebiegu wymieniłem ją na nową Oryginalną, zamiennik, czy internetowo zakupiony rzekomy oryginał?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Oryginalną, zamiennik, czy internetowo zakupiony rzekomy oryginał? jakiś zamiennik firmy VEMO dobrany wg. producenta w sklepie motoryzacyjnym Sprawdź sobie po zagrzaniu silnika do temp. roboczej zasilanie sondy. Odepnij wtyczkę i zmierz napięcie między wtyczką a masą i ma być 0.43-0.47V na włączonym zapłonie. sprawdziłem napięcie 0,14-0,16 V gdzie dalej szukać przyczyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Jedź po przewodzie.Czy nie ma gdzieś przebić do masy i tak samo sprawdź w sterowniku pin B11.Tam powinno być tak samo jak ci podałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Jedź po przewodzie.Czy nie ma gdzieś przebić do masy i tak samo sprawdź w sterowniku pin B11.Tam powinno być tak samo jak ci podałem. Tzn kabel do pinu B11 sterownika mam sprawdzić czy nie ma też gdzieś przebicia do masy? Dobrze zrozumiałem?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Tak. Pin B11 to wyjście na sondę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Wracam z problemem bo cały czas powraca. Włącza się CE błąd 44 "uboga mieszanka" do tego czasami szarpie tzn jakby się nie wkręcał na obroty szczególnie na wyższych biegach. Świece są trochę okopcone. Spalanie jest ok. czyli nie może być przyczyną układ zasilania paliwem. Świece są nowe na kablach nie ma przebicia. Cewka raczej nie bo wtedy rwałby podczas deszczów i dużej wilgoci powietrza a tak nie jest. Sonda lambda też jest nowa i sprawna. Obstawiam na zbyt dużą ilość powietrza i elementy związane z jego podawaniem. W pokrywie przepustnicy jest jakiś mechanizm z dwoma wężykami bez elektroniki który steruje zaworem przed filtrem powietrza. Jeden wężyk idzie do zaworu przed filtrem powietrza a drugi chyba za przepustnicę. Czy wie ktoś jak to działa i czy faktycznie może się zepsuć ten mechanizm w pokrywie przepustnicy i mieć wpływ na błędne podawanie ilości powietrza?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Ten przed filtrem to podciśnienie na klapkę ciepłe-zimne.(powietrze do filtra) Ale co oznacza że sonda dobra bo nowa. Pomierzyłeś jak ci pisałem czy do niej dochodzi prąd? Czy w ogóle sonda pracuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo75 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Ten przed filtrem to podciśnienie na klapkę ciepłe-zimne.(powietrze do filtra) Ale co oznacza że sonda dobra bo nowa. Pomierzyłeś jak ci pisałem czy do niej dochodzi prąd? Czy w ogóle sonda pracuje? Tak sonda jest ok pomierzona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.