Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, najpierw opisze moją sytuacje dla jaśniejszego wglądu. Corsa b 1.0 99r.
Wszystko zaczęło się od mocnego bardzo szarpania na niskich obrotach. Oddałem do mechanika, okazało się że po wymianie przepustnicy autem da się jeździć ale nadal jest uszkodzony egr. Nie został on wymieniony ponieważ nie umiał nigdzie dostać używanego więc odebrałem samochód(bo stał już półtorej tygodnia a potrzebowałem do dojazdu do pracy). Jeździ się normalnie ale: czasami świeci się kontrolka check i samochodem lekko szarpie przy jeździe na normalnych obrotach. Mechanik powiedział mi że wystarczy zmienić egr na sprawny i wszystko wróci do normy. Oczywiście powiadomił mnie że tak bedzie, ale autem da sie normalnie jeździć więc stwierdziłem że zrobie to sam.
Teraz moje pytanie brzmi, czy jeżeli jest on teraz niesprawny, to jak go zaślepie bedzie to miało jakieś znaczenie oprócz świecącej sie lampki? Dodam jeszcze że egr był czyszczony.
Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi być działający, inaczej będzie błąd i tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zaslepieniu powino juz autemnie szarpac. natomiast tazke powinien zapalac sie check z racji takiej iz elektronika widzi usterke elektryczna w tym zaworze egr. ale nie ma to najmniejszego wplywu na prace silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma.

Miałem x14sz w białęj dawno temu.

EGR niby pracował, ale po dłuższej trasie wywalał błąd i obroty wieszały się na 3000(na jałowym) i poooooowooooooli spadały.

Pomagało wyłączenie motoru i zapalenie.

Podejrzewam, że przy dobrze działającym EGR tego by nie było po zaślepieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np na aukcjach z zaślepkami jest dopisek "zawór musi być sprawny".
Nie zależy mi na tym aby check sie nie swiecił. Moge też chyba podjechac pod kompa zeby usuneli mi egr?
To w końcu trzeba mieć sprawny czy nie trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś bardzo dawno(gdy zaczynałem przygodę z oplem) elektronik też zaslepiał egr, i on również mówił że egr musi być sprawny(AFx16sz).

Moze tu tylko nie chodzić o swiecenie egr, jezeli swieci check auto może jezdzić w trybie awaryjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Np na aukcjach z zaślepkami jest dopisek "zawór musi być sprawny". Nie zależy mi na tym aby check sie nie swiecił. Moge też chyba podjechac pod kompa zeby usuneli mi egr? To w końcu trzeba mieć sprawny czy nie trzeba?

 

Tak musi być sprawny potencjometr położenia EGR. Czyli nie może być błędu od niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde no to lipa :/ a wiecie może jak sprawdzić egr czy jest sprawny jak bede kupował używke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie musi byc. Robilem wieki temu w Z22SE i tak szalal potencjometr w tym elektrycznym egr a jest praktycnzie taki sam jak w innych benzynowcach i po zaslepieniu autko normalnie chodzilo. Oczeiwscie widzial blad bo niby otwieral egr a na lapku widzielismy ze zamiast plynnie procenty otwarcia isc to w pewnym punkcie wskakiwaly w skrajne. Sama praca motoru byl apoprawna. Potem kolega zapodal egr cheater i nawet zaslepke mozna bylo wywalic miedzy egr a kolektorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Z16SE kolega też tak twierdził.Zaślepił i auto ześwirowało.

Kupiłem mu używkę sprawną i został zaślepiony.

Działa już 1.5 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć,
      chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Potrzebuje schematu wiązki idącego od zaworu EGR do sterownika. Które przewody w wiązce sterownika są od egr-u? Mam gdzieś zwarcie na przewodach i chce uciąć i na nowo poprowadzić od sterownika do zaworu EGR.
      Dodam że błąd notorycznie powraca - 1405
      Podstawiane już różne włącznie z nowym i cały czas to samo. Czyszczony również, moczony w nafcie przez 2 dni.
      Zakładam że wina leży w wiązce i chce na nowo przeciągnąć przewody i polutować
       
      Dodam że samochód to opel astra g 1.6 8V X16SZR 1999r automatyczna skrzynia biegów
    • Przez shardac
      Czołem!
      Mam problem z Astrą G 1.6 16v 74kW po wymianie EGR. Wywalało błąd bodaj P1415 (błąd komunikacji z EGR). Objawy tradycyjne dla uszkodzonego zaworu w tym silniku. Wymieniłem na nowy, objawy ustąpiły. Pojawił się jednak inny problem: wywala chęcią, błąd P0400 i CZASEM przygasa przy ruszaniu. Co może być problemem? Uszkodzony nowy EGR? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.