Skocz do zawartości
Greg69

brak ogrzewania + dziwne zjawisko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dotyczy Astra G 1,7 isuzu 75 KM

Awaria zaatakowała mnie w trakcie jazdy. Było poniżej zera gdy dość nagle podczas jazdy zdechło ogrzewanie w kabinie i zaczęło coś walić w okolicach nagrzewnicy( odgłos jakby coś uderzało klapką od nawiewu). W tym dniu zrobiłem około 1000 km i do domu miałem jeszcze jakieś 70 km. Po sprawdzeniu płynu dotarłem do domu czyli przejechałem te 70 km obserwując bacznie wskaźnik temperatury który powędrował troszkę do góry ale nieznacznie.Po dojeździe okazało się że ubytek płynu wynosił około 1,5 litra. Uzupełniłem pojeździłem (15 km) i co ? płynu nie ubyło, ogrzewania kabiny brak, płyn w zbiorniczku zimny, dywaniki w środku suche wycieku nie widać.

Pierwsza myśl zakorkowana nagrzewnica i brak małego obiegu.Porady YouTube zlałem płyn nie był jakiś tragiczny oprócz fazy początkowej i woda + ocet i oczyszczanie nagrzewnicy w kamienia po kilku kilometrach jazdy leci coś leciutko ciepłego myślę doby objaw :rolleyes: więc zlanie i druga tura octowej kąpieli z nowej zalewy i ku mojemu zdziwieniu znów zimne powietrze w kabinie i zbiorniczek wyrównawczy zimny.

kolejnym krokiem było sprawdzenie termostatu ( działa poprawnie) ;/ następnie odłączenie węży od nagrzewnicy i połączenie ich za pomocą rurki (sprawdziłem też drożność nagrzewnicy i jest ok ). Po uruchomieniu silnika (10 min) węże zimne :x

Cóż może być przyczyną :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór nagrzewnicy posiadasz? Który rok astry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zawór jest (rok 2001)lecz pisałem iż wyeliminowała cały zespół nagrzewnicy łącząc węże doprowadzające bezpośrednio ze sobą za pomocą kawałka rurki i dalej jest źle. Podejrzewam pompę wodną lecz czy to możliwe żeby uszkodziła się w ten sposób aby w ogóle nie dawała ciśnienia? Czy ona może jest na klinie czy mogło się coś tam zerwać?

Czy możliwe żebym przyjechał prawie 100 km z uszkodzoną Pompa i żeby samochód się nie grzał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są pompy wodne z plastikowymi wirnikami i one lubią gubić wirniki.

Wirniki są osadzane na wcisk na ośce.Nie ma klinów.

Termostat sprawdziłeś czy nie puszcza od początku pracy silnika?

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację termostat mam w porządku sprawdzałem zamyka i otwiera się poprawnie. W najbliższej wolnej chwili spróbuję wymontować tą pompę i ewentualnie wymienić jeśli będzie uszkodzona Jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie pompa to może być UPG.

Demontowałes nagrzewnice?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zdemontowałem pompę i takiego widoku się nie spodziewałem wstawiam fotki może komuś się przydadzą

post-36979-0-23781700-1489428492_thumb.jpg

post-36979-0-20033000-1489428517_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za firma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za firma.

pompa najprawdopodobniej jest orginalnym elementem od nowości silnika gdyż widniała na niej jeszcze niemiecka Glapa chociaż producentem jest Isuzu czyli Japończyk

Poniżej dla zainteresowanych wstawiam fotki nowej pompy aby można było porównać jak powinna wyglądać. Pompa jest produkcji hiszpańskiej i kosztowała 100 zł

post-36979-0-80162800-1489560382_thumb.jpg

post-36979-0-04332900-1489560413_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie teraz gdzie są pozostałe części starej pompy?

Czy zostały zmielone czy kawałki gdzieś gonią po układzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam że zapchały nagrzewnicę.

 

Send with Tapatalk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych kawałeczków to przepłukałem blok wodą w tę i z powrotem jeśli coś zostało to trudno pewnie osiądzie gdzieś na dnie i będzie sobie zalegało tam bez szkodliwości przynajmniej mam taką nadzieję

Dzisiaj fotka pompy już zamontowanej. Ogólnie polecam wszystkim lubiącym majsterkować gdyż wymiana ta nie nastręcza zbytnich kłopotów. Pasek klinowy zdejmuje się bardzo prosto przez to że został zamontowany tutaj samonapinacz który odciągany kluczem 15 i mamy super luz. Następnie odkręcamy koło pasowe dalej odkręcamy już samą pompę. To błyszczące na fotce to nowa pompa. Jutro próba generalna bo dzisiaj już mi się ściemniło

post-36979-0-79642300-1489606928_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wysiliłeś się na płukanie silnika to trzeba było nagrzewnice też przepłukać oddzielnie - bo na jesień może temat słabego ogrzewania wrócić, a w sumie tylko 2 opaski i 2 przewody wypinasz. A rdzawe złogi lubią się odkładać w takim labiryncie jak nagrzewnica, chłodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewniczka też była przepłukania wszystko złożone i chodzi przepięknie w kabinie upał. Podsumowując w którymś z postow dziewczyna pisała że mechanik życzył sobie za taką usługę pięć stówek pozdrawiam i do następnego razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.