Skocz do zawartości
lahcim

Falowanie, brak mocy, duże spalanie - Astra 1.6 16 v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam problem z Asterką. 2 miesiące temu auto lekko zaczęło szarpać przy ok 2-2,5 tyś obrotów. Na dzień dzisiejszy problem nie zniknął nawet po wymianie świec z jednoelektrodowych na dwuelektrodowe, filtra powietrza. Przeczyściłem niedawno przepustnicę, kanał silnika krokowego, egr. Nic nie pomogło. Auto szarpie, brak mocy do tych 2,5 tyś obrotów, powyżej trochę lepiej idzie. Na jałowym lekko faluje. Spalanie w mieście i w trasie 10 l benzyny, LPG nie ma. Checka nie ma, błędów nie pokazuje.

 

Auto: Astra g, 2000 r., 1.6 16 v, przebieg 130 tyś.

 

Poniżej podaje wartości z opel scannera (zapłon / uruchomiony silnik):

 

1. Battery Voltage - 11,7 v / 14,3 v

2. Blinkcode Request - inactive / inactive

3. Feul Pump Relay - inactive / active

4. TPS Signal - 0% / 0%

5. TPS Signal - 0,61 v / 0,61 v

6. MAP Sensor - 1,02 Bar / 0,31 - 0,4 Bar

7. MAP Sensor - 4,84 v / 1,13 - 1,39 v

8. Coolant Temperature - 7 o C / 44 o C

9. Coolant Temperature - 2,6 v / 1,0 v

10. Intake Air Temperature - 7 o C / 9 o C

11. Intake Air Temperature - 3,8 v / 3,7 v

12. Check Light - On / Off

13. Injector Pulse - 20,5 / 3,5 - 4,1

14. Clear Flood mode - inactive / inactive

15. Spark Angle before TDC - 7 o CA / 4 - 13 o CA

16. Konock Cell Number - 0 / 10

17. Cyl. 1 Knock Retard - 0 o CA / 0 o CA

18. Cyl. 2 Knock Retard - 0 o CA / 1 o CA

19. Cyl. 3 Knock Retard - 0 o CA / 0 o CA

20. Cyl. 4 Knock Retard - 0 o CA / 0 o CA

21. EGR Position Command - 0% / 0%

22. EGR Position Feedback - 0% / 0%

23. EGR Position Feedback - 0 v / 0 v

24. Fuel Tank Ventilation Value - 0% / 0%

25. O2 Sensor - 464 mv / 40 - 849 mv

26. Air/Fuel Status - 4 / 14,2

27. O2 Sensor loop - open / closed

28.Air/fuel status - lean / rich

29.O2 Integrator - 128 steps / 132 - 140 steps

30. O2-Loop BLM Enable - inactive / inactive

31. O2 BLM Cell Number - 18 / 18

32. O2 BLM Cell Content - 117 steps / 117 steps

33. O2 Sensor Heather - inactive / active

34. Engine speed - 0 RPM / 650-680 RPM

35. Idle Air Control - 69 steps / 6 - 12 steps

36. IAC Control Enable - inactive / active

37. Desired Engine Idle Speed - 1200 RPM / 777 RPM

38. Idle Adjust - not modifiet / not modifiet

39. Engine load - 4 % / 9 %

40. Engine Speed Pulse - not received / received

41. Vehicle speed - 0 km/h / 0 km/h

42. Dec. Fuel Cutoff - inactive / inactive

43. Full Load Enrichment - inactive / inactive

 

Z góry dziękuję za wskazówki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje gdy odłączysz wtyczkę EGR oprócz jego błędu.

Jest poprawa( mniej faluje)?

 

 

Temp .miałeś przy sprawdzaniu 44 st.C?Jeżeli tak to zrób przy temp. roboczej czyli pow. 80

 

Temp. powietrza wlotowego na wolnych powinna być 10-50 st,C

 

Na wolnych masz też niskie obroty powinno być 730 -930

 

Może jeszcze warto podmienić krokowca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR jest chyba sprawny bo w opelscanerze podczas jazdy napięcie się pojawia 1v i co jakiś czas wykres działa. Ale spróbuje dziś go odpiąć i się przejechać. Chociaż na jałowym EGR nie działa a silnik co jakiś czas faluje. Wrzucę też wartości po rozgrzaniu silnika. W sumie nie wiem bo tylko się domyślam czy to może być wina sterownika lub cewki DIS? Cewki nie mam pojęcia jak ja sprawdzić. A na szrocie nie chcieli mi dać na podmiankę:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR nie działa ale nie wiesz czy jest na 100% domknięty.

Cewki sam nie sprawdzisz.

Coś ci blokuje obroty.Ja bym się przyglądnął krokowcowi.

Drogi nie jest więc bym go wymienił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.7 dti ale EGR działa wszedzie na tej samej zasadzie. U mnie było mega szarpanie podczas jazdy i falowanie obrotów na biegu jałowym. Jak włączysz sobie opel scanner to wrzuć na grafikę 2 parametry: obroty silnika i procent otwarcia EGR, przegazuj go i zobacz czy egr od razu zamyka się po puszczeniu nogi z gazu czy faluje. U mnie było tak, że podczas jazdy utrzymywał 75% natomiast, gdy puściłem nogę z gazu zawieszał się i falował w okolicach 25%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR odłączyłem leciutka poprawa w szarpaniu, ale mułowate auto nadal i falują na jałowym jak z EGR podłączonym. Zapomniałem napisać że ciężko mi ruszyć na wstecznym auto często gaśnie jak pod górkę mam wycofać. Za chwilę pójdę podpiąć pod lapka i wrzucę filmiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR odłączyłem leciutka poprawa w szarpaniu, ale mułowate auto nadal i falują na jałowym jak z EGR podłączonym. Zapomniałem napisać że ciężko mi ruszyć na wstecznym auto często gaśnie jak pod górkę mam wycofać. Za chwilę pójdę podpiąć pod lapka i wrzucę filmiki.

 

Kolego nie można odłączyć EGR'u. Trzeba go zaślepić, niestety w większości aut włącza się wówczas tryb serwisowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego nie można odłączyć EGR'u. Trzeba go zaślepić, niestety w większości aut włącza się wówczas tryb serwisowy.

No fakt że check sie zapalił i błąd w opel scannerze wykasowałem.

Ok wrzucam następujące linki dot. wartości i wykresów z opel scannera:

 

1. Zapłon

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/bhOZ5GggFJw?ecver=1"frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

2. Silnik uruchomiony (bieg jałowy)

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/wqAE6OKgKBI?ecver=1"frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

3. Silnik uruchomiony (bieg jałowy) - wykres EGR i sonda

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/G9Kd8NR2gJY?ecver=1"frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

4. Jazda - wykres EGR

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/3ormo9nTfME?ecver=1"frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

EGR działa mi tylko podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie widzę żeby twój EGR pracował, zero reakcji, cały czas stoi na 0%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na wolnych nie chodzi ale w jezdzie chodzi. Tak ma być?

W ostatnim filmie jest praca egra podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ok, zwracam honor co nie zmienia faktu ze ten EGR nie pracuje poprawnie, przy wcisnietym gazie powinien trzymać okresloną wartość, szarpanie powstaje wowczas gdy otwiera się w momencie gdy ma się zamknąc i odwrotnie. EGR do sprawdzenia i czyszczenia. Może masz kogoś ze sprawnym na podmianke?

Edytowane przez Cris91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli egr jest walnięty? Raz już go czyscilem. Hm a powiedz mi czy to tez ma wplyw na takie duze spalanie? No nie mam nikogo kto by mi dal podmienic :/

Hm moze to tez w czyms pomoze: W opel scannerze w zakladkach specjalnych jest ustawienie % egr - chyba to jest test. I jak ustawialem na biegu jalowym wartosc egr bodajze 15 lub 20 % to silnik zaczal sie dlawic

Egr ma wplyw na duze spalanie? 10 l w trasie to duzo z jazda do 3 tys obrotow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak się nie znam na tym, ale EGR to zawór który w odpowiednim momencie otwiera się aby wpuścić spaliny do komory spalania. Nie chce wyrokować że EGR dokonał u ciebie żywota ale według mnie wszystko na to wskazuje. Dlatego pytam czy nie masz nikogo na podmiankę. Proponuje podjechac do sprawdzonego mechanika i z nim o tym pogadac, moze doradzi ci cos. Czym czysciles EGR? Dużo było w nim nagaru? Dawno temu to robiles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrząd czy przypadkiem nie masz klina na wale ściętego przez niedokręcone koło pasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem miesiac temu lacznie z przepustnica. Grzybek oczyscilem na okolo pozniej egr do 1/3 wysokosci moczyl sie w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym.

Sprawdź rozrząd czy przypadkiem nie masz klina na wale ściętego przez niedokręcone koło pasowe.

Hm mozesz to bardziej wytlumaczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez luźne koło pasowe napędu osprzętu tworzy się luz na kole rozrządu,wybija się klin przez co przestawia się punkt odczytu impulsów z koła pasowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez luźne koło pasowe napędu osprzętu tworzy się luz na kole rozrządu,wybija się klin przez co przestawia się punkt odczytu impulsów z koła pasowego.

Hm nie bardzo sie znam ale piszesz o tym kole dolnym z paskiem klinowym altka i klimy? To kolo moze byc luzne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem inaczej.Jeśli nie ogarniasz tematu,podjedz do mechanika i poproś o sprawdzenie rozrządu,ale nie po łepkach tylko żeby rozebrali wszystko tak jak do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem inaczej.Jeśli nie ogarniasz tematu,podjedz do mechanika i poproś o sprawdzenie rozrządu,ale nie po łepkach tylko żeby rozebrali wszystko tak jak do wymiany.

Ok. A poza rozrządem bierzesz coś pod uwagę innego? EGR, cewka, nie wiem może jakiś czujnik czy coś?

Widzę, że z tym autem i takim silnikiem to będzie jazda :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam. Dla wszystkich potomnych osób, które mają falowanie z obrotami w silniku X16XEL 1.6 16 V opel astra 101PS. W różnych tematach można wyczytać to silniczek krokowy, zawór Egr, sterownik silnika zimne luty w sterowniku, zabrudzona przepustnica itp.... inne brednie. Większość tych osób wymieniło te rzeczy na nowe i dalej jest to samo. Sprawcą tego zamieszania jest ALTERNATOR DELPHI który na wolnych obortach wzbudza się zamocno !!! w niektórych silnikach opla wychodził alternator BOSCH z którym nie ma problemów od nowosci do około 200 tys km . Alternator Deplhi do 200 tys km musi zostać zregenerowany przynajmniej 4 razy co 50 tys km !!! A najlepiej założyć wolny od wad alternator BOSCH 100A.

Edytowane przez dedox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.