Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z moją Corsą B.

Jakiś czas temu mechanik wymieniał mi termostat i chłodnice w aucie i temperatura silnika utrzymuje się na poziomie 95°C, czasem 1-2 mm wskazówka jest mniej. I gdy postoję chwilę, temperatura momentalnie rośnie prawie do 100°C, włącza się wentylator i temperatura spada powyżej 95°C, przez co wentylator się nie wyłącza. Jeśli się już włączy, to chodzi dopóki nie wyłączę silnika (tak jakby nie był w stanie zrobić odpowiedniej temperatury). Co może być nie tak?

 

Przed wymianą termostatu cały czas temperatura utrzymywała się na poziomie 90°C i po osiągnięciu 102°C załączał się wentylator i temperatura spadała do 90.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na układ zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A termostat sprawdzał czy się na pewno dobrze otwiera?

I właściwie co to za termostat?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Stawiam na układ zapowietrzony.

Odpowietrzanie układu polega na otworzeniu korka od zbiorniczka na uruchomionym silniku? Czy są jakieś dodatkowe kroki?

A termostat sprawdzał czy się na pewno dobrze otwiera?

I właściwie co to za termostat?

Jak mam być szczery, to nie mam pojęcia. Oddałem auto do mechanika i stwierdził, że z niego kapie (miałem problem z wyciekiem) i wymienił. Ale faktycznie teraz już nic nie kapie z auta

Edytowane przez MatJas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeżeli masz sprawny korek to powinien się sam odpowietrzyc.

No i ogrzewanie na full

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz sprawny korek to powinien się sam odpowietrzyc.

No i ogrzewanie na full

Nie wiem, czy do końca o to chodzi, ale przy otwieraniu korka słychać syknięcie. To oznacza, ze jest sprawny?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

Odpowietrzanie układu polega na otworzeniu korka od zbiorniczka na uruchomionym silniku? Czy są jakieś dodatkowe kroki?

 

Nie ma dodatkowych korków.

Można układowi pomóc w odpowietrzaniu czujnikiem temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuję i dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wymienił termostat bo kapało? Nie mógł dać uszczelki albo silikon? No ale jak wymienił to wymienił. Odpowietrzania corsy nie znam. W astrze sam się odpowietrza. :) trzeba byłoby sprawdzić węże przy nagrzewnicy jakie są i jak chodzi nawiew gorący. Nic innego mi nie przychodzi do głowy:)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odpowietrzeniu, temperatura po załączeniu wentylatora zaczęła spadać poniżej tych 95°C, jednak nie jest to dalej to 90°, które miałem przed wymianą. Jutro pojadę do mechanika i spytam się o co chodzi.

 

Temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu do zamknięcia?

Nie chcesz podzielić się wiadomościami od mechanika co było faktycznie i jakiego bubla termostat ci wsadził?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że ten termostat otwiera się w innych temperaturach, niż stary. Ponoć stary był od innego modelu


Jeszcze będę kombinował, żeby odnaleźć tamten termostat, który był wsadzony, ponieważ cały czas mam wrażenie, że silnik za bardzo się grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają co ci mechanicy potrafią wymyślić.

A po wtóre opadają jak ludzie się dają naciągać.

 

Termostat wymienił to powinieneś żądać od niego pudełka po termostacie (nowym)

Wiedziałbyś co za bubla ci wcisnął.

Oraz powinien ci dać stary aby porównać .

Termostat do danego modelu ma pracować zgodnie z złożeniami producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam.

I jak z tą temperaturą??

Wróciła?

 

ja mam taki problem:

 

Najpierw mialem 90 st.

od poltora roku 92.5 st.

 

Ostatnio skoczyło do 95 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Marian1977
      Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu,  w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?


    • Przez basteeq
      Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 
      Dziękuję za pomoc 
    • Przez Av3nida
      witam po dłuższej przerwie bez problemów
      pacjent: omega 2.2 16v 99r
      jak w tytule: mam problem z grzaniem się silnika
      jakiś czas temu wymieniałem chłodnice bo wyciekał z niej płyn, wszystko było okej do momentu gdy podczas cieplejszego dnia zauważyłem, że temperatura mimo, że wentylatory działały(klimatyzacja) nie spadała. Temperatura przy "umownych" 95 stopni nieznacznie spadała ale rosła 2 razy tyle ile spadła...Max temperaturę jaką miałem na wskaźnikach to troszkę ponad 95 stopni i wtedy aby dojechać do domu włączyłem gorący nawiew(nie chciałem ryzykować) i dopiero temperatura spadła do tych 92.5 na wskaźniku. Na drugi dzień wszystko z temperaturą było ok i znowu działało tak jak powinno przez jakiś czas, aż do wczoraj gdy temperatura doszła nieco ponad 95 stopni i za chiny wentylatory nie mogły jej zbić...
      Dziś zrobiłem "test" i zauważyłem, że jak temperatura nie przekroczy na wskaźniku pewnej wartości(nie zauważyłem jakiej) to wszystko jest okej, tzn. gdy jadąc przy włączonej klimie temp. dobije do tych 92 spada do 90 i znowu rośnie i tak w kółko ale gdy tylko przekroczy to nie daje rady jej zbić(tylko minimalnie spada wskazówka). Robiłem też "test" bez klimy i to samo wentylator się załączy(1bieg) temperatura nieznacznie spada i rośnie(wtedy wbija 2 bieg) i temperatura cały czas trzyma się na okolicach 95 lub rośnie...
      Dodam, że temperatura nigdy się tak nie zachowywała...
      Płynu chłodniczego nie ubywa i też go nie wyrzuca - stan jest ciągle taki sam.
       
      Niestety do mechanika jestem umówiony dopiero w połowie sierpnia...
      Rok temu był robiony "lekki" remont bo łykał mi 3litry oleju na 1k km - od tamtej pory zrobiłem 10k kilometrów
      Na pompie wody zrobiłem 19tysięcy kilometrów.
       
       
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.