Skocz do zawartości
dedox

Opel Vivaro 2,5 CDTI G9U-630 Błąd P0089

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Drodzy forumowicze zakupiłem Opla vivaro z silnikiem 2,5 CDTI G9U-630. Auto kupione z DE z usterką silnika. Po rozebraniu okazało się że DPF cały zapchany sadzami autem nie dało się jechać nie inicjalizował się proces wypalania. Wyjołem DPF został umyty w myjce ultradźwiękowej w specjalistycznym płynie wyczyszczony wypalony jest ok. Pełen przepływ. Po założeniu dalej kopci auto. Okazało się że uszkodzeniu uległa sonda przed i za dpf która pokazywała numer "buta" na komputerze. Sondy obie kupione w oryginale Gm po 400zł za sztukę. Odpalam auto dalej kopci. :)

ktoś w serwisie założył 4 nowe wtryski paliwa. nie podobało mi się zamocowanie ich że odkręcały się praktycznie palcami. Wyjąłem je zawiozłem do sprawdzenia dla pewności testy przelewowe na maszynie BOSCH. Pokazały ze wtryski rzeczywiście są w 100% nowe. Kupiłem 4 nowe podkładki aby założyć wtryskiwacze po czym okazało się że na jednym z wtrysków były dwie stare podkładki wtrysk był za wysoko lał w cylinder auto kopciło i dlatego DPF był zwalony sadzami. Po założeniu nowych podkładek wtryski dociągnięte z odpowiednią siłą + plastyczność w stopniach. Jest sukces auto przestaje kopcić dpf wypala się extra na komputerze 3- do 5 gr sadzy. Poezja. Wstawiam mu but do 180 km/h auto idzie po czym zapala się tryb serwisowy i błąd P0089 - Elektrozawór dozowania Paliwa. Poczytałem parę tematów w necie kupiłem nowy elektrozawór Boscha na pompę oryginał. Dalej to samo. Filtr wymieniony na nowy. ciśnienie jakie daje pompa to około 1300 Bar. Macie jakieś pomysły :? :? Mam tylko ten jeden błąd. potrafi wyskoczyć czasami nie przy przyspieszaniu a gwałtownym hamowaniu. Nie ma reguły. Zawór na listwie CR bezpieczeństwa sprawdzony nie upuszcza ciśnienia.

 

zdjęcie błędu w załaczniku. Na jednym załaczyłem zdjęcie takiego zaworka może mi ktoś odpowiedzieć co to jest i czy jego wyregulowanie ma znaczenie ( zdjęcie zaczerpnięte z neta ale u mnie jest taki sam) :?: może za mały przepływ paliwa jest

post-40428-0-10178000-1494279627_thumb.jpg

post-40428-0-39806800-1494279826_thumb.jpg

Edytowane przez dedox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek to odpowietrznik, niby go obracasz i grucha pompujesz az wiatr wyleci

jeszcze nigdy nie udalo mi sie go obrocic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało Ci się naprawić? 

U mnie vivaro 2.5 ten sam błąd p0089

Wymieniony zawór ciśnienia na pompie i dalej to samo od czasu do czasu tryb awaryjny i brak mocy. Wylacze odpale znowu i chodzi normalnie później znowu brak mocy. Auto chodzi normalnie nie kopci .

Edytowane przez H20pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

Edytowane przez AU_Robert
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.