Jump to content
Sign in to follow this  
marcinmotors

Przewody gumowe układu chłodzenia ! Przestroga !

Recommended Posts

Witajcie,

 

w przeciągu ostatniego pół roku 2 przewody wyzionęły u mnie ducha. Pierwszym z nich był przewód od nagrzewnicy przetarty w okolicach kołnierza metalowego króćca na który był nasunięty, a kilka dni temu rozerwaniu uległ u mnie krótki elastyczny przewód idący z prawej strony pokrywy zaworów a tym samym lewej względem EGR. Niestety wymiana tego drugiego przewodu to prawdziwy koszmar dla kogoś niedysponującego garażem. Koszmarne opaski zaciskowe stosowane przez Opla też wymagają nie lada akrobacji przy ich demontażu bez specjalistyczny narzędzi. Dodatkowo na własnej skórze przekonałem się też ile jest warta sprzedawana w sklepach motoryzacyjnych czy też i w marketach czarna taśma naprawcza do doszczelniania m.in. nośników płynów w samochodach. Owa taśma praktycznie nie przylega do gumy takiego przewodu więc nie ma się co łudzić że mając ją w samochodzie jakoś doraźnie poradzimy sobie na drodze w przypadku takiej awarii jak nawet niewielkie pęknięcie przewodu gumowego. Przewód który wymieniłem miał ok. 17,5 mm wewnętrznej średnicy i niestety nie odnalazłem go wśród tzw. zamienników. Bardzo podobny do niego z wyglądu przewód (wygięcie w drugą stronę) występujący w grafice google ma o 4 mm mniejszą średnicę a tym samym kompletnie się nie nadaje w to miejsce. Ostatecznie na szybko udało mi się dostać jakiś przewód od nagrzewnicy (prawdopodobnie coś z koncernu PSA do którego teraz i Opel należy...) i wyciąć z odpowiedniego miejsca niemal identyczny kształt przewodu.

 

Wszystkim tym co mają starsze roczniki (u mnie 2003) rekomenduję zwłaszcza teraz przed sezonem letnim gdzie układ chłodzenia dostanie mocno w radiator szczegółową skrupulatną weryfikację tych gum (szukajcie jakiś nienaturalnych wybrzuszeń, odparzeń, dziwnych porowatości czegoś na wzór zaschniętej lawy)

 

5429c925154ea1c1gen.jpg
97786b26f97030adgen.jpg
6311538afd2b033agen.jpg
09b8211c3a2f634dgen.jpg
Edited by marcinmotors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem również w roczniku 2003 1.7DTI.

marcinmotors czy krótki wąż wymieniałeś od góry ?

Jeżeli tak to jak sobie zrobić do niego dostęp?

Czy wyjęcie filtra paliwa wystarczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem również w roczniku 2003 1.7DTI.

marcinmotors czy krótki wąż wymieniałeś od góry ?

Jeżeli tak to jak sobie zrobić do niego dostęp?

Czy wyjęcie filtra paliwa wystarczy ?

 

Wymiana tego to była prawdziwa katorga... Jak nigdy potrzebowałem pomocy drugiej osoby i męczyliśmy się z tym wężem ponad godzinę. Niestety tam nie ma klarownego dostępu więc początkowo była walka z tymi dziwacznymi zaciskami przewodów (zabawa długimi szczypcami i spychanie tego płaskim szerokim śrubokrętem) a potem z demontażem "zaspawanego" (od starości i wpływu temperatury) z metalowym króćcem przewodu gumowego. Najlepiej było by zdemontować tą plastikową rurę dochodzącą zdaje się że do turbo ale do jej dolnego mocowania też nie ma łatwego dostępu... Demontaż tego uszkodzonego przewodu od dołu idzie dość sprawnie nawet bez kanału (jak byś praktykował moją metodę z dokupieniem czegoś nieoryginalnego i dorzeźbieniem go pod oryginał to lepiej daj większy naddatek materiału zwłaszcza tam u góry ponieważ montaż tego to też nie lada mordęga) jedyne co to do ściśnięcia tego dolnego metalowego zacisku przewodu to polecam klucz nastawny typu żaba taki z wyciętymi kilkoma otworami do ustawienia optymalnej szerokości (miałem taki z oryginalnego zestawu kluczy od e36 i dużo łatwiej i sprawniej poszedł mi demontaż przy użyciu niego jak z wykorzystaniem szczypiec) . Jak widać finalnie skończyło się na zamontowaniu wszystkiego na cybantach które po 1/8 obrotu dokręcałem kluczem siódemką.

PS. wczoraj szyba boczna z drzwi tylnych mi się rozsypała (wina blachy w okolicach ogranicznika która po pęknięciu wpada razem z ogranicznikiem do środka poprzez co przy otwartej - opuszczonej szybie zadziałała jako taran) to miałem kolejną zabawę przy aucie. Tydzień w tydzień meriva dba o to by mi się nie nudziło...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za szczegółową pomoc :)

Mam nadzieje że uda mi się to jakoś wymienić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się znaleźć numer tego przewodu (bocznik termostatu) zamienniki są dostępne za małe pieniądze. Może w przyszłości komuś się przyda.

 

Numer: Opel 6336084

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.