Skocz do zawartości
Baronexpl

Z16XEP i szarpanie po wciśnięciu i puszczeniu gazu.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie,

 

Od pewnego czasu moja astra po puszczeniu gazu np. dojeżdżając do świateł szarpnie kilka razy i dalej schodzi z obrotów jak należy, to samo tyczy się wciskania gazu :arrow: najpierw szarpnie a potem przyspiesza w całym zakresie obrotów równomiernie. Z tego co przyuważyłem dzieje się tak tylko w dolnej partii obrotów - poniżej 3000. To samo ze zmianą biegów, jazda w mieście to prawdziwa udręka, każda zmiana biegu w przedziale obrotów poniżej 3000 kończy się zawsze szarpnięciem niezależnie jak wolno będę puszczał sprzęgło... Na wyższych obrotach biegi wchodzą jak w masło - nawet nie czuć kiedy zmieniam bieg. Na drugim biegu przy 1500 obrotach cały czas szarpie, obroty skaczą o ~100 góra dół, bardzo dobrze widać to na włączonym tempomacie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ? Jeśli chodzi o przepustnice i egr to czyściłem to i to niedawno... świecie zmieniane (Bosch) błędów na komputerze brak - 00000.

Edytowane przez Baronexpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

kup interfejs ELM 327 na bluetooth pod OBD II (koszt ok 20zł) i z pomocą aplikacji na Androida sprawdź parametry czujników (map sensor, czujnik temp. cieczy i powietrza, napięcie sondy lambda itd.)

 

Odłącz wtyczkę od EGR i pojeździj trochę. EGR może nie pracować w pełnym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem auto appką torquepro - ja nie dostrzegłem nic nadzwyczajnego. Pasowałoby podrzucić auto na fachową diagnostykę. Zauważyłem ze szarpanie nasila się w miarę rośnięcia obrotów, czego wcześniej nie zauważałem bo od razu zmieniam bieg na wyższy. Na każdym biegu np. na 4tyś obrotów auto dostaje padaczki po pełnym puszczeniu gazu kilka skoków (3-4) przód tył, wahania obrotów około +100 i -100 (jakby dostawał jeszcze paliwo pomimo braku wciśniętego gazu?) i dalej obroty schodzą idealnie.Przy 3tyś jest to mniej odczuwalne tak samo przy 2 itd. Najgorsze są i tak sytuacje toczenia się w korku, gdzie mam poniżej 2000 na dwójce i operuje gazem, wtedy nie są to ataki padaczki a lekkie szarpnięcia, które ucinają całą frajdę z jazdy. Czytałem wiele wpisów ludzi, którzy mieli takie same objawy i wymienili pół auta a problem dalej występował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam wszystkich serdecznie,

 

Od pewnego czasu moja astra po puszczeniu gazu np. dojeżdżając do świateł szarpnie kilka razy i dalej schodzi z obrotów jak należy, to samo tyczy się wciskania gazu :arrow: najpierw szarpnie a potem przyspiesza w całym zakresie obrotów równomiernie. Z tego co przyuważyłem dzieje się tak tylko w dolnej partii obrotów - poniżej 3000. To samo ze zmianą biegów, jazda w mieście to prawdziwa udręka, każda zmiana biegu w przedziale obrotów poniżej 3000 kończy się zawsze szarpnięciem niezależnie jak wolno będę puszczał sprzęgło... Na wyższych obrotach biegi wchodzą jak w masło - nawet nie czuć kiedy zmieniam bieg. Na drugim biegu przy 1500 obrotach cały czas szarpie, obroty skaczą o ~100 góra dół, bardzo dobrze widać to na włączonym tempomacie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ? Jeśli chodzi o przepustnice i egr to czyściłem to i to niedawno... świecie zmieniane (Bosch) błędów na komputerze brak - 00000.

Czy udało się rozwiązać problem? Ja ma dokładnie takie same objawy tylko w silniku Z14XEP. Mam LPG ale problem występuje bez względu na to czy jadę na PB czy na LPG. Również nie mam zasygnalizowanego żadnego błędu. Podmieniałem ze znajomym cewkę zapłonowa i dalej szarpało, więc to nie jej wina. Wypinałem wtyczkę od EGR - dalej to samo. Przed wystąpieniem problemu - jakoś z miesiąc temu wymieniałem świece (na NGK) i czyściłem przepustnice.

Zostało mi do sprawdzenia w jakim stanie jest EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mam podobne objawy w Astrze H Z18XER. Byłem ostatnio u gazownika i stwierdził po podpięciu się do sterownika, że 2 wtryskiwacze benzynowe "leją" czyli są odłączane z opóźnieniem i podają paliwo już po zdjęciu nogi z gazu, stąd może być takie szarpanie. Może tak być?

 

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli są odłączane z opóźnieniem i podają paliwo już po zdjęciu nogi z gazu

 

No a dla czego się nie spytałeś jaki jest powód tego że się nie wyłączają?

Ja tutaj bym podejrzewał że albo coś ze sterownikiem LPG i nie umie od razu przełaczyć wszystkie cylindry na LPG albo coś jest źle ustawione.

A próbowałeś jeździć tylko na samym Pb kilka dni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem nadal występuje i faktycznie zachowanie bardzo pasuje do teorii, że silnik dostaje jeszcze przez pewien czas paliwo po puszczeniu gazu. U mnie są już chyba lekko wytłuczone poduszki (jedna silnika i jedna skrzyni) sprawdzę je dokładnie jak pojadę za dwa tygodnie na przegląd. Co do wtryskiwaczy to istnieje możliwość podglądu ich pracy poprzez w/w ELM 327? Jeśli tak to poprosiłbym o jakąś instrukcje jak to sprawdzić. Zauważyłem, że są takie obroty, na których autem nie szarpie po puszczeniu gazu.

 

karall mam dziwne przeczucie, że u mnie takie jazdy zaczęły się po wymianie świec, niestety nie mam już starych i nie mam jak porównać pracy silnika. Jeśli posiadasz poprzednie świeczki to byłbym wdzięczny za informacje o działaniu silnika na starych :)

 

 

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

No a dla czego się nie spytałeś jaki jest powód tego że się nie wyłączają?

Ja tutaj bym podejrzewał że albo coś ze sterownikiem LPG i nie umie od razu przełaczyć wszystkie cylindry na LPG albo coś jest źle ustawione.

A próbowałeś jeździć tylko na samym Pb kilka dni?

 

Źle zrozumiałeś.

To nie jest kwestia przełączania z LPG na Pb czy odwrotnie.

Problem ten jest przy jeździe na Pb, przy wyłączonej instalacji LPG.

A że sterownik od LPG emuluje sterownik benzynowy to problem jest również na LPG.

 

Innymi słowy:

Jadąc tylko na benzynie, jak puszczam nogę z gazu to 2 wtryskiwacze podają jeszcze benzynę, a dwa są już wyłączone.

Widać to doskonale w programie do instalacji STAG (jest podgląd czasów otwarcia wtryskiwaczy zarówno Pb jak i LPG)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest jasność.

 

Wyłączaniem wtryskiwaczy steruje sterownik silnika.

Podczas hamowania silnikiem korekty krótko i długoterminowe spadają na 0

Sonda też schodzi do 0

 

Ale to jest w przypadku gdy mapy są prawidłowe.

Ja bym spróbował zresetować ustawienia sond i przepustnicy

Ale ty tam masz jeszcze KZFR i tutaj ja nie wiem jaki one mają na to wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja bym spróbował zresetować ustawienia sond i przepustnicy

Ale ty tam masz jeszcze KZFR i tutaj ja nie wiem jaki one mają na to wpływ.

 

Właśnie spróbuję skasować te wartości wyuczone, może da to jakiś efekt.

Koła ZFR są raczej w dobrym stanie, nie hałasują, błędów brak. Zaworki sprawne, sitka usunięte,

olej wymieniam co 10000km, albo częściej :-), wlewam Total Quartz 5W30 Dexos2.

 

P.S. O ile chyba wiem jak zresetować przepustnicę, to na temat resetowania sond niewiele wiem,

gdzie to siedzi w Op-comie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku ,funkcje specjalne reset wartości wyuczonych sond.

Tylko że nie u wszystkich są aktywne.

U mnie w Mery jest tylko reset ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie problemem okazała się skrzynia biegów. Diagnoza: do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób stwierdziłeś, że wina leży po stronie skrzyni biegów ? Jesteś już po wymianie ? Jeśli tak to na jaką kwotę trzeba się przygotować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem, ale nie mogę edytować tego wyżej.

 

Byłem ostatnio na przeglądzie i poprosiłem o sprawdzenie wszystkich (4) poduszek. Prawdopodobnie wszystkie są jeszcze oryginalne z 2005 roku.

Poduszka z przodu i z tyłu bez zastrzeżeń - zdziwiliśmy się ich stanem. Gorzej wyglądają poduszki przy nadkolach - prawa jest jeszcze okej, natomiast lewa kwalifikuje się już do wymiany (stuka przy puszczeniu sprzęgła z zaciągniętym ręcznym) W najbliższym czasie zabieram się za wymianę i dam znać, czy problem ustąpił.

Edytowane przez Baronexpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób stwierdziłeś, że wina leży po stronie skrzyni biegów ? Jesteś już po wymianie ? Jeśli tak to na jaką kwotę trzeba się przygotować ?

 

Tak jestem już po wymianie. Byłem u dwóch mechaników, którzy od razu stwierdzili, że to skrzynia (metaliczne dzwięki było słychać wyraźnie przy prędkościach >30km/h - na każdym biegu, ponad to sprzęgło na pewno ok ponieważ chodziło gładko ale proces wysprzęglania powodował szarpaniem auta).

Zresztą ja moim mało fachowym okiem, od razu obstawiałem skrzynie, jednak po przeglądnięciu kilku forum dyskusyjnych straciłem taką pewnośc bo o różnych przyczynach ludzie pisali - o skrzyni nikt, same EGR itp.

 

Kupiłem skrzynie na szrocie za 750zł - znajomy mechanik wymienił za 400zł (odradzał mi kupienie skrzyni na necie za 200zł bo z doświadczenia wie że przychodzą buble) Mam gwarancję rozruchową miesiąc więc chociaż tyle.

Zauważyłem, że czasami świecą światła cofania niezależnie od biegu więc ostawiam, że w wymienionej skrzyni czujnik jest uwalony ale koszt jego wymiany raczej jest mały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymienieniu lewej i prawej poduszki silnika jest bardzo duża różnica, lecz do ideału jeszcze trochę brakuje ( trzeba wymienić tą z przodu i tą z tyłu zapewne z racji ich wieku). Póki co jestem zadowolony z efektów i szarpnięcia występują tylko czasami i są naprawdę bardzo lekkie, praktycznie nie do wyłapania gdy się na nich nie skupiamy.

Reasumując: jeśli po puszczeniu gazu występują dwa, trzy szarpnięcia budą (kangurek) i potem schodzi równo z obrotów to bierzcie się za sprawdzenie stanu poduszek silnika. U mnie oryginały wytrzymały 12 lat i przebieg ~190kkm.

Obydwie zakupione za 240zl od febiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dostojewski
      Witam wszystkich,
      poszukiwałem podobnego tematu na forum, jednak nie znalazłem oczekiwanych informacji.
      Wiem że problem odpalania i pracy na rozgrzanym silniku pojawiał się wielokrotnie, ale jak nadmieniłem nie znajduję w istniejących tematach odpowiedzi.

      Od kilku dni mam następujący problem:
      Po wejściu wg. wskazań na tablicy, na temperaturę roboczą 85-90 stopni, silnik potrafi zgasnąć - zupełne odcięcie - choć nie jest to regułą. Po wyłączeniu/zgaśnięciu nie można już odpalić silnika. Rozrusznik kręci, ale nie odpala - odpalanie awaryjne z LPG też nie przynosi rezultatu. Trzeba odczekać ok 1-1.5 godziny i wtedy udaje się auto odpalić. Nie gwarantuje to jednak pracy silnika. Po dodaniu gazu silnik się dławi i gaśnie, po czym znów trzeba odczekać ok 15-20 minut, żeby móc auto odpalić. I tak kilka razy, aż za którymś razem auto zaskoczy i można kontynuować jazdę. Kolejną obserwacją jest fakt, że w czasie jazdy wskazywana temperatura silnika to ok 80-85C a po zgaszeniu potrafi od razu wzrosnąć o 5-10 C.
      Astra G, kombi 1.6 16V Z16XEP
      Proszę o podpowiedź co sprawdzić w pierwszej kolejności, by nie błądzić po omacku.
    • Przez Jastrzi
      Cześć,
       
      nie mogę namierzyć żródla usterki - szarpania.
       
      Odtworzyć problem można tak (choć nie zawsze):
      1. silnk nagrzany,
      2. jade 80 km/h na 4 biegu, puszczam gaz,
      3. zwalniam do około 60 km/h i delikatnie dodaje gazu, aby utrzymać prędkość
      4. silnik szarpnie, od jedngo do kilku razy. Później idzie normalnie.
       
      Czasami dzieje się tak również jak:
      jadę 60 km/h z włączonym tempomatem, na drodzę pojawia się zjazd z górki i w momencie jak tempomat musi dodać trochę gazu żeby po zjechaniu z górki utrzymać prędkość to wtedy też szarpnie.
       
      Dzieje się tak niezależnie od źródła paliwa benzyna/lpg (przed założeniem lpg też tak było), w zimę objaw jakby trochę rzadziej, więć możliwe, że temperatura ma wpływ.
       
      Zawsze udaje się uniknąć szarpania jak zamiast dodawać gaz delikatnie, zrobie to bardziej agresywanie. Wtedy nie szarpie.
      Brak jakichkolwiek błędów w sterowniku.
       
      Czy drodzy koledzy mogą coś zaradzić, coś sprawdzić?
    • Przez Angol2005
      Wysokie HC i O2
      Witam moja astra ciężko zapala na zimnym silniku, trzeba kręcić chyba z 15 sekund żeby zapaliła:( conajmniej raz w tyg wyskakuje błąd 0420 czyli katalizator, byłem dziś zrobić analizę spalin i na benzynie i gazie bardzo wysokie HC (B-272/gaz-417) i O2 (1.24/0.7) reszta ok, lambda 1.04 i 1.02 czyli lekko za ubogo ale nie tragedia. Elm pokazuje takie same odczyty napięcia sond a temp. Kata przy 120km/h pokazuje ponad 900°C. Co o tym myslicie?
      Dodam jeszcze żee autko lekko nierówno pracuje na wolnych obrotach, wymieniony filtr powietrza, świece jakiś rok temu a wcześniej cewka bo były błędy 301...304- wypadanie zapłonów, teraz błędów z wypadania nie ma ale ten katalizator co chwilę się oświeca- p0420, co proponujecie robić? od razu katalizator wymieniać czy może któraś sonda padła
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.