Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wentylatorem na chłodnicy, otóż gdy termostat otwiera obieg na chłodnice i ta dostaje ciepło, to wentylator cały czas chodzi. Problem nie występuje zaraz po odpaleniu, gdy chłodnica jest jeszcze zimna. Uprzedzając, wymieniałem czujnik załączania wentylatora. Kable wydają się w porządku, zaczęło to szwankować około miesiąca temu. auto to corsa B 1.4 44kW


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiej temperaturze startuje wiatrak?

Może kupiłeś zły czujnik.

Wiatrak powinien startować przy 102*, a wyłączać się w okolicach 95*

 

Jak kupiłeś czujnik 92/87, to sie nie dziw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest dobry, na starym czujniku było to samo. Ale na starym było tak od ok. Miesiąca


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie odpowiadasz, mi wygasła licencja na szklaną kulę..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przepraszam, nie zwróciłem uwagi :). Wiatrak startuje przy +/- 91°C

Ale czujnik kupiłem taki, że powinien załączać wentylator przy 102°C

Edytowane przez MatJas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd pomiar temperatury czytasz, deski czy ECU.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar z deski, piszę to, co mi pokazuje

Myślałem nad kablami, ale wszystkie wydają się w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomyśl nad sprawdzeniem na komputerze diagnostycznym i porównasz jakie masz przekłamania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To myślę że warto by było autko podłączyć pod komputer diagnostyczny i sprawdzić jaka jest rzeczywista temperatura.

To by mogło wiele wyjaśnić i uspokoić cię.

Możliwe że coś jest nie tak ale może być wszystko dobrze i nie potrzebnie panikujesz.

Pomiar temperatury na desce jest tylko orientacyjny.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak nie masz możliwości podłączenia pod diagnostykę, to może masz jakiś miernik do pomiarów?

Zmierz czujnik na zegary i czujnik na komputer, znaczy ich oporność.

Przy różnych temperaturach silnika.

Odczyty powinny być zbliżone.

Bo jest możliwość, że ten grzybek na zegary po prostu zaśniedział i przez to ma większą oporność i dlatego przekłamuje.

Na gorącym (100*) powinny oba mieć około 300Ω

Druga sprawa.

Wiatrak chodzi cały czas.

To ty na jakimś żelu jeździsz?

Chłodnica jest drożna?

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chłodnica jest dróżna, cały układ jest odpowietrzony. Mam zalany płyn z K2. Umówie się na poniedziałek na diagnostykę

Zauważyłem też, że przy skręcaniu wskazówka od temperatury tez skręca (skręcam w prawo, to wskazówka opada, jak w lewo to rośnie)

Dzisiaj wiatrak zaczął się załączać zaraz po odpaleniu silnoka na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy już opisywali jakie były przeboje z płynem K-2, więc warto sprawdzić czy coś się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, rozwiązałem problem. Problem nie leżał w samym termo-włączniku, a w samym włączniku wentylatora, wymieniłem i wszystko jest w porządku.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Temat do zamknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy przekaźnik?

 

Dziwne, bo w tym obwodzie nie ma przekaźnika, jest tylko plus, i minus podawany przez czujnik w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chłodnicy mam dwa czujniki, jeden termo-włącznik, a pod nim jest drugi, który kupiłem pod nazwą czujnik wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcia, bo nie wierzę.

 

Chyba, że masz klimę?

Ale to też nie 2 termowyłączniki w chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam klimę, zdjęcia zrobię, jak będę miał czas, ale jest tak jak piszę. Kupiłem termo-włącznik i wymieniłem (prawie 200 zł za niego dałem), i okazało się, że to nie on. Do wymiany był czujnik, który znajduje się pod termo-włącznikiem (on kosztował około 40 zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez noels
      Hej hej,
       
      dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL
       
      Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ?
       
      Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora.
      Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
       
       
    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez Av3nida
      witam po dłuższej przerwie bez problemów
      pacjent: omega 2.2 16v 99r
      jak w tytule: mam problem z grzaniem się silnika
      jakiś czas temu wymieniałem chłodnice bo wyciekał z niej płyn, wszystko było okej do momentu gdy podczas cieplejszego dnia zauważyłem, że temperatura mimo, że wentylatory działały(klimatyzacja) nie spadała. Temperatura przy "umownych" 95 stopni nieznacznie spadała ale rosła 2 razy tyle ile spadła...Max temperaturę jaką miałem na wskaźnikach to troszkę ponad 95 stopni i wtedy aby dojechać do domu włączyłem gorący nawiew(nie chciałem ryzykować) i dopiero temperatura spadła do tych 92.5 na wskaźniku. Na drugi dzień wszystko z temperaturą było ok i znowu działało tak jak powinno przez jakiś czas, aż do wczoraj gdy temperatura doszła nieco ponad 95 stopni i za chiny wentylatory nie mogły jej zbić...
      Dziś zrobiłem "test" i zauważyłem, że jak temperatura nie przekroczy na wskaźniku pewnej wartości(nie zauważyłem jakiej) to wszystko jest okej, tzn. gdy jadąc przy włączonej klimie temp. dobije do tych 92 spada do 90 i znowu rośnie i tak w kółko ale gdy tylko przekroczy to nie daje rady jej zbić(tylko minimalnie spada wskazówka). Robiłem też "test" bez klimy i to samo wentylator się załączy(1bieg) temperatura nieznacznie spada i rośnie(wtedy wbija 2 bieg) i temperatura cały czas trzyma się na okolicach 95 lub rośnie...
      Dodam, że temperatura nigdy się tak nie zachowywała...
      Płynu chłodniczego nie ubywa i też go nie wyrzuca - stan jest ciągle taki sam.
       
      Niestety do mechanika jestem umówiony dopiero w połowie sierpnia...
      Rok temu był robiony "lekki" remont bo łykał mi 3litry oleju na 1k km - od tamtej pory zrobiłem 10k kilometrów
      Na pompie wody zrobiłem 19tysięcy kilometrów.
       
       
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.