Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wentylatorem na chłodnicy, otóż gdy termostat otwiera obieg na chłodnice i ta dostaje ciepło, to wentylator cały czas chodzi. Problem nie występuje zaraz po odpaleniu, gdy chłodnica jest jeszcze zimna. Uprzedzając, wymieniałem czujnik załączania wentylatora. Kable wydają się w porządku, zaczęło to szwankować około miesiąca temu. auto to corsa B 1.4 44kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiej temperaturze startuje wiatrak?

Może kupiłeś zły czujnik.

Wiatrak powinien startować przy 102*, a wyłączać się w okolicach 95*

 

Jak kupiłeś czujnik 92/87, to sie nie dziw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest dobry, na starym czujniku było to samo. Ale na starym było tak od ok. Miesiąca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie odpowiadasz, mi wygasła licencja na szklaną kulę..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przepraszam, nie zwróciłem uwagi :). Wiatrak startuje przy +/- 91°C

Ale czujnik kupiłem taki, że powinien załączać wentylator przy 102°C

Edytowane przez MatJas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd pomiar temperatury czytasz, deski czy ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar z deski, piszę to, co mi pokazuje

Myślałem nad kablami, ale wszystkie wydają się w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomyśl nad sprawdzeniem na komputerze diagnostycznym i porównasz jakie masz przekłamania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To myślę że warto by było autko podłączyć pod komputer diagnostyczny i sprawdzić jaka jest rzeczywista temperatura.

To by mogło wiele wyjaśnić i uspokoić cię.

Możliwe że coś jest nie tak ale może być wszystko dobrze i nie potrzebnie panikujesz.

Pomiar temperatury na desce jest tylko orientacyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak nie masz możliwości podłączenia pod diagnostykę, to może masz jakiś miernik do pomiarów?

Zmierz czujnik na zegary i czujnik na komputer, znaczy ich oporność.

Przy różnych temperaturach silnika.

Odczyty powinny być zbliżone.

Bo jest możliwość, że ten grzybek na zegary po prostu zaśniedział i przez to ma większą oporność i dlatego przekłamuje.

Na gorącym (100*) powinny oba mieć około 300Ω

Druga sprawa.

Wiatrak chodzi cały czas.

To ty na jakimś żelu jeździsz?

Chłodnica jest drożna?

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez olaf_0306
      witam, mam Corse z 2015 I raz na jakiś czas pojawia się dziwna sytuacja A mianowicie przy opalaniu włącza się kontrolną ESP, ręczny/ na ekranie pojawia się komunikat awaria układu kierowniczego- jedź ostrożnie do tego często święci się check Itp. po rządzeniu samochodu i odpaleniu na nowo jest już wszystko ok. samochód jedzie normalnie. W momencie kiedy raz próbowałam jechać na tej "awarii" nie działa wspomaganie kierownicy, auto szarpie na każdym biegu I jazda powyżej 50kpm/h jest niemożliwa. czy ktoś może miał podobny problem ? 
    • Przez f4zer
      Witam,
      Mam problem z elektryką w Corsie 1.2 75 KM LPG 2002 rok, mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, na desce rozdzielczej mrugają dwie kontrolki z charakterystycznym stukaniem, jedna na żółto check engine, a druga na czerwono poduszka powietrzna. Kilka razy zdarzyło się że po wciśnięciu pedału hamulca mruganie ustępuje, a po odpuszczeniu hamulca ponownie problem wraca. Po pewnym czasie kontrolki mrugają nawet gdy przyciska się pedał hamulca. Z odpalaniem nie ma problemu, lecz główny problem jest taki, że akumulator przez noc się rozładowuje. Byłem z tym problemem u elektromechanika, zakodował ponownie immobilizer i wymienił kostke immobilizera , lecz po kilku dniach problem ponownie wrócił. Co może być przyczyną w takim przypadku?
       
      Poniżej film

      Corsa_C.mp4  
       
    • Przez noels
      Hej hej,
       
      dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL
       
      Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ?
       
      Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora.
      Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.