Skocz do zawartości
sebasp

MERIVA 1.6 Z16SE błąd P0443, P0135, P0141

Rekomendowane odpowiedzi

witam Was serdecznie.
Kolejny miesiąc kolejne błędy w mojej Merivie. Żeby nudno nie było ;) . Po ostatniej naprawie sterownika (błąd P0135) przyszedł czas na nową usterkę. To co udało mi się znaleźć w sieci to:
błąd sondy
P0135 - Podgrzewacz czujnika lambda
P0141 - Podgrzewacz czujnika lambda
P0443 - usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa

Czy do tych układów są jakieś bezpieczniki?
Gdzie znajduję się ta sonda chciałbym sprawdzić przewody?
Czy to może być znowu sterownik ?

Dzięki
dzisiaj rano niespodzianka dodatkowa. Obie żarówki H7 (od mijania) przepalone.
w piątek mechanik klimę naprawiał tzn sam bezpiecznik termiczny w cewce klimy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpiecznik F14 15A

Według schematu grzałki sond i zawór filtra z węglem aktywnym są na tym bezpieczniku

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adam. Miałeś rację. Bezpieczniki 15A wyglądał niby okej ale tylko tak wyglądał. Jeszcze raz dzięki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie dokładnie jest ten bezpiecznik bo mam ten sam problem ??? Bardzo proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie tesc ma merive 1.6se wywala mu blad p0443. Podnienialismy zawor i to samo. Ciekawa rzecza jest brak napiecia we wtyczce do zaworu. Raczej chyba powinno byc tam napięcie? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody do sprawdzenia i bezpieczniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

APanowie tesc ma merive 1.6se wywala mu blad p0443. Podnienialismy zawor i to samo. Ciekawa rzecza jest brak napiecia we wtyczce do zaworu. Raczej chyba powinno byc tam napięcie? 

A ktory to bezpiecxnik jest odpowiedzialny? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-06-05_220335.png

2019-06-05_220347.png

 

 

 

2019-06-05_220549.png


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez a_k_dj
      Witam. Po przewertepowaniu masy stron i zakamarków silnika nie znalazłem odpowiedzi, nie zlokalizowałem czujnika temperatury cieczy. Po proszę o pomoc a najlepiej zdjęcie. 
    • Przez Bobicar
      Witam kupiłem jakies 2 lata temu Astre G z silnikiem Z16SE Z 2002R .Auto miało wtedy 195 tys km i brało olej przy przebiegu 207 tys zrobiłem remont dołu zestaw pierscieni i nowych panewek i regeneracja góry docieranie zaworów i nowe uszczelnienia w całym silniku.Problem który wystepuje od czasu zakupu to minimalne falowanie obrotów przez ktore podejrzewam,ze auto czasami wariuje zwłaszcza gdy dojezdzam do skrzyżowania i redukuje pieg na nizszy lubi szarpna zadławić się,podskoczyc.Po remoncie silnik chodzi jak nowy oprócz osprzetu,który nawala.Wymienie rzeczy,które w pewnym stopniu poprawiły się po moich naprawach i króre,też były zbędne.
       
      Nowa cewka zapłonowa Delphi-niepotrzebna wymiana na starej też chodzil,a teraz mam wrażęnie,że mnie prąd kopie,moze to wina tych dzisiejszych syntetycznych ubrań
      Nowe świece 4 el.takie jak na 1 montaż oryginalne GM
      Czyszczenie odmy,przepustnicy,Egr,wymiana uszczelek weży odmy,węży dolotowych,nowe opaski zaciskowe,lewego powietrza podczas plakowania brak
      Nowa sonda lambda na 1 banku Delphi praca i parametry się poprawiły 
      Nowe przewody zapłonowe Bosch 
      Naprawa sterownika silnika 
      Wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej GM
      Te usterki zostały usunięte i auto trochę stabilniej zaczeło pracować,mocy dostał jak się dotarł po remoncie
      Aktualnie jezdze na świecach NGK,Które maja 1 el. i zostały zamontowane podczas remontu przy 207 tys.km i nowej cewce.
      Sprawdzałem stan świec wygladaja na zbyt bogata mieszankę są ciemne zakopcone silnik raczej się już dotarł,olej wymieniony na 5w30 dexos.Po wyczyszczeniu swiec lepiej sie zbiera.
       
      Dzisiaj zacząłem diagnostyke Chinskim clonem op-com załączam wam informacje i stwierdzam chyba padła druga sonda,albo katalizator jest zapchany.Osprzęt ogólnie wydaje się byc ok.Częśći,które używam przy naprawach są tylko najwyższej klasy zamienniki albo części oryginalne.Na jedenym ze zdjec widać,że spalanie występuje spalanie stukowe,wczoraj odpalił jakby mial wypadanie zaplonów,ale po minucie sie ustabilizował.Przed remontem czasami rano zapalał jakby miał przerwę na obwodzie czujnika wału korbowego.Kiedys na diagnostyce pokazało mi,że czujnik wałka rozrzadu ma sporadyczne przerwy na obwodzie.Wyczyscilismy wszystkie czujniki i wtyczniki,gniazda i sie poprawiło.Myślałem też o przestawionym rozrzadzie wa wale i kazałem przy remoncie silnika to sprawdzić niby jest ok,ale nie widziałem zeby cos tam ktos odkrecał.Nie wiem ile te auto ma nalatanych km,ale silnik przede mna był już robiony pierscienie i regeneracja głowicy juz tu miala miejsce sam mechanik mi to powiedział.Temat juz chyba wyczerpałem sprawdzcie załączniki i podpowiedzcie cos,ale musicie miec na uwadze,ze wiecej jak podstawowe rzeczy zostały juz zrobione. Z racji braku laptopa meczylem sie stacjonarnym w garazu.Kolejna sprawa to taka,ze nie wszystkie błędy pokazuje sterownik silnika jak bylo te wypadanie zaplonów przez chwile wczoraj to tego nie zapisal w pamieci i z ta sonda jest cos nie tak na 2 banku,bo na desce nie ma checka a na kompie juz jest. 
       
      Ogólnie z tego co tutaj widzimy to jest do ustawienia zapłon,wystepuje spalanie stukowe,falowanie obrotów,swiece maja za bogatą miesznke po 500 km z blyszczacych robia sie czarne a w komorze spalania czysto nie jest bo widzialem przez gniazdo swiec zapłonowych.Podczas rozruchu czuć benzyną,lekki dymek bialy  na zimnym silniku.Niech się wypowie jakiś spec od tych silników ,bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł.Ktoś wie jak ustawić zapłon w tym silniku? W starych astrach były jakies stopnie na kole zamachowych cos slyszalem a tutaj to chyba elektryka ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Proszę o pomoc
       
      Link jest poniżej 
       
      https://photos.app.goo.gl/gShLcrCwoqpbKw38A
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.