Skocz do zawartości
ja37

Astra G - usunięta klima - problem z wentylatorem chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pacjenta AG Z20LET 2001 rok z wyrzuconą klimą.

Klima była Behr.

 

Od tego czasu wiatrak chłodnicy jest na pstryczek.

Da się jakoś to zrobić, żeby działał automatycznie, jak w aucie bez klimy?

 

Z wtyczki modułu wentylatorów usunąłem niepotrzebne przewody, zostały idące na rezystor wiatraka, wiatrak i 2 (zielony i niebieski) od czujnika ciśnienia czynnika.

 

Jakiś mostek, czy opornik załatwi sprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zamiast pstryczka puścić wiatrak przez czujnik temp.w chłodnicy.

Czyli tak jak jest w najprostszej instalacji układu chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby w chłodnicy było miejsce na czujnik, to dawno już bym tak zrobił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dokleić do niej czujnik?

Może trochę przekłamywać bo nie będzie utopiony w płynie.

Ale to można kupić o niższym progu załączania.

Można też dać trójnik na wężu od chłodnicy do silnika z odczepem z gwintem na czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do tego się przymierzam.

Mam już rurkę z kwasu, dorobiłem tulejkę z gwintem i w poniedziałek będę ją lutował do rurki.

Mam nadzieję, że lut złapie mosiądz do kwasówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jak puści po jakimś czasie.

Ja bym się nie bawił w lutowanie.

Trójnik mosiężny z wkręconymi końcówkami na sylikonie(kawałki rur) i z odczepem o śr. gwintu czujnika.

Nawet kątówką zrobisz naciecia a la choinka na rurkach.

Najszybciej i najpewniej.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając o takich przeróbkach, może by tak pomyśleć nad zastosowaniem czujnika/termowłącznika w przewodzie zasilającym lub powrotnym chłodnicy.

W sklepach hydraulicznych już można kupić gotowe rurki z miejscem na czujnik, wtedy nic nie trzeba by było lutować tylko gotowca wstawić i odpowiednio wyskalowany włącznik.

Ale to taka luźna myśl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.