Skocz do zawartości
Sinres

Demontaż kolektora ssącego Z19DTH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

Na dniach zabieram się za wymianę nieszczęsnego kolektora. Obserwowałem go dłuższy czas bo był już od góry przypocony ostatnio dostrzegłem że listwa spadła :D Zabieram się za wymianę i mam do was pytanie odnośnie demontażu pompy wysokiego ciśnienia. Mój pomysł na jej demontaż do od strony rozrządu są 2 otwory z gwintem do wkręcenia dwóch śrub żeby zblokować możliwość przestawienia rozrządu. Planuje wkręcić w te otwory dwie śruby odkręcić nakrętkę na osi koła zębatego i wybijać delikatnie pompę tak żeby nie trzeba było ściągać rozrządu oczywiście wcześniej odkręcając oczywiście mocujące ją śruby z drugiej strony. Moje pytanie czy jak już wyjmę pompę i będę miał ją w ręku mogę zmienić jej położenie ośki? Czy nie może jej oś zmienić położenia i musi być wszystko tak jak było? Rozrząd to wiadomo nie zmieni położenia jak będzie zablokowany a koło od pompy przykręcone do obudowy. Na co zwrócić uwagę przy wymianie kolektora? Pozdrawiam was :)

maxresdefault.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi się to dokładnie tak jak na zdjęciu. Szajbę pompy najlepiej odstrzelić pneumatem jak wkręcisz śrubki blokujące - tam na nakrętce jest moment ok. 50-55Nm więc niedużo. Przy montażu zwracaj uwagę na malutką metalową tulejkę w ośce pompy - ma wejść w wycięcie w kole pasowym. Nawet bez tulejki nic nie będzie się działo, bo to common rail i położenie pompy nie ma znaczenia - są 3 sekcje w pompie i tyle.

Do kolektora obowiązkowo komplet nowych uszczelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę pomiędzy blokiem a kolektorem już mam jeszcze kupię pomiędzy kolektorem a przepustnicą. Najgorsze jest to że nie mam klucza dynamometrycznego żeby na 50 nm skręcić potem koło zębate pompy. Bo po za tym sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana nie ma co się oszukiwać jest jedynie czasochłonna bo żeby dostać się do kolektora musimy po drodzę zdemontować sporo elementów. Zobaczymy jak mi to pójdzie w każdym bądź razie porobię zdjęcia z tej wymiany i wrzucę tutaj na pewno się komuś przyda :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kupowałeś nowy regenerowany czy jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.