Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kupiłem auto z dwa miesiące temu - oddałem na wymiane rozrzadu ,filtrów i płynów i palił się błąd sondy .mechanik wymienił dwie i tydzień było ok .

od jakiegoś czasu borykam się z problemem tych błędów .Mam astre h 1.6 kombi . co tydzień lub kilka dni wywala te dwa błędy jeżdżę do mechanika i ten kasuje błędy i sam nie wie co jest.

wyczyściłem przepustnice i nic dzisiaj dodatkowo wyskoczył błąd 017152

prosze o pomoc lub skierowanie mnie do mechanika w lodzi co zna sie na rzeczy

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam receptę na ten problem.

Jakie są Twoje zdolności manualne? W sensie jak radzisz sobie z samodzielnymi naprawami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mój pierwszy opel wczesniej jezdziłem vw i duzo sam robiłem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący potrafisz zdemontować i zamontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nadmieniam że błędy wyskakują głównie w korkach na jałowym biegu zaczyna sam podnosić obroty nawet powyzej 2 tys. a potem tryb awaryjny zapala się samochód z kluczem i muł:(zgaszę auto i samochód z kluczykiem gaśnie po odpaleniu i wszystko wraca do normy na jakis czas ale błędy pozostają....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam przyczynę. Umiesz?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie problem nigdy tego nie robiłem . a co Twoim zdaniem jest przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem kup uszczelkę kolektora ssącego i jedź do mechanika.

Nakaż zdemontować kolektor ssący i wyczyścić dokładnie kanały EGRa w głowicy i kolektorze ssącym. Jakby mechanik był w lesie i nie wiedział o co biega, to wydrukuj mu zdjęcie:

fjqd8l.jpg

1062671400_1452612028.jpg

Po czyszczeniu kanały mają wyglądać tak:

8838072400_1452612142.jpg

Uszczelkę możesz kupić na przykład tu http://www.opel-e-sklep.pl/uszczelka-kolektora-ssacego-p-1061.html

Po czyszczeniu musi wyzerować wyuczone wartości mieszanki paliwa, czyli adaptację sterownika usunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziękuj. Jak to będzie to, to dobra flaszka się należy :P

Wymienialiby te sondy do usranej śmierci - paciuloki a nie mechanicy... starczy popatrzeć na livedata i właściwe wnioski wyciągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie koszta tej roboty mogą być?

jak jesteś z łodzi to możemy flaszkę zrobić hehe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze śląska...

Koszty - uszczelka 2 dychy, robocizna 100-150.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanko szukałem w necie i te dwa błędy są niby od przepustnicy i pedału gazu ma to jakiś związek z kolektorem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw kolektor. Jest szansa, że błędy nie będą występować. Na pewno pójdzie P0171.

W Astrze u córki też miałem zawalone kanały i też wcześniejszemu właścicielowi 3 razy sondy wymieniali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj przeczyściłem styki na kompie i pedale gazu zrobiłem 50 km na razie ok nie przechodzi w tryb awaryjny tylko błędy zostały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, co masz zrobić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wstrzymałem się i wymieniłem przepustnice przejechałem 100 km i wsio ok przy kasacji błędów pozoztał jeden

brak komunikacji między can bus coś tam

nie da się go skasować chyba ze normalnym kompem


wczesniej go nie bylo ale auto śmiga spoko pojawił się przy kasowaniu poprzednich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jakie dokładnie są potrzebne uszczelki po wykonanym czyszczeniu kolektora ssącego, egr i przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Dostojewski
      Witam wszystkich,
      poszukiwałem podobnego tematu na forum, jednak nie znalazłem oczekiwanych informacji.
      Wiem że problem odpalania i pracy na rozgrzanym silniku pojawiał się wielokrotnie, ale jak nadmieniłem nie znajduję w istniejących tematach odpowiedzi.

      Od kilku dni mam następujący problem:
      Po wejściu wg. wskazań na tablicy, na temperaturę roboczą 85-90 stopni, silnik potrafi zgasnąć - zupełne odcięcie - choć nie jest to regułą. Po wyłączeniu/zgaśnięciu nie można już odpalić silnika. Rozrusznik kręci, ale nie odpala - odpalanie awaryjne z LPG też nie przynosi rezultatu. Trzeba odczekać ok 1-1.5 godziny i wtedy udaje się auto odpalić. Nie gwarantuje to jednak pracy silnika. Po dodaniu gazu silnik się dławi i gaśnie, po czym znów trzeba odczekać ok 15-20 minut, żeby móc auto odpalić. I tak kilka razy, aż za którymś razem auto zaskoczy i można kontynuować jazdę. Kolejną obserwacją jest fakt, że w czasie jazdy wskazywana temperatura silnika to ok 80-85C a po zgaszeniu potrafi od razu wzrosnąć o 5-10 C.
      Astra G, kombi 1.6 16V Z16XEP
      Proszę o podpowiedź co sprawdzić w pierwszej kolejności, by nie błądzić po omacku.
    • Przez Jastrzi
      Cześć,
       
      nie mogę namierzyć żródla usterki - szarpania.
       
      Odtworzyć problem można tak (choć nie zawsze):
      1. silnk nagrzany,
      2. jade 80 km/h na 4 biegu, puszczam gaz,
      3. zwalniam do około 60 km/h i delikatnie dodaje gazu, aby utrzymać prędkość
      4. silnik szarpnie, od jedngo do kilku razy. Później idzie normalnie.
       
      Czasami dzieje się tak również jak:
      jadę 60 km/h z włączonym tempomatem, na drodzę pojawia się zjazd z górki i w momencie jak tempomat musi dodać trochę gazu żeby po zjechaniu z górki utrzymać prędkość to wtedy też szarpnie.
       
      Dzieje się tak niezależnie od źródła paliwa benzyna/lpg (przed założeniem lpg też tak było), w zimę objaw jakby trochę rzadziej, więć możliwe, że temperatura ma wpływ.
       
      Zawsze udaje się uniknąć szarpania jak zamiast dodawać gaz delikatnie, zrobie to bardziej agresywanie. Wtedy nie szarpie.
      Brak jakichkolwiek błędów w sterowniku.
       
      Czy drodzy koledzy mogą coś zaradzić, coś sprawdzić?
    • Przez Angol2005
      Wysokie HC i O2
      Witam moja astra ciężko zapala na zimnym silniku, trzeba kręcić chyba z 15 sekund żeby zapaliła:( conajmniej raz w tyg wyskakuje błąd 0420 czyli katalizator, byłem dziś zrobić analizę spalin i na benzynie i gazie bardzo wysokie HC (B-272/gaz-417) i O2 (1.24/0.7) reszta ok, lambda 1.04 i 1.02 czyli lekko za ubogo ale nie tragedia. Elm pokazuje takie same odczyty napięcia sond a temp. Kata przy 120km/h pokazuje ponad 900°C. Co o tym myslicie?
      Dodam jeszcze żee autko lekko nierówno pracuje na wolnych obrotach, wymieniony filtr powietrza, świece jakiś rok temu a wcześniej cewka bo były błędy 301...304- wypadanie zapłonów, teraz błędów z wypadania nie ma ale ten katalizator co chwilę się oświeca- p0420, co proponujecie robić? od razu katalizator wymieniać czy może któraś sonda padła
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.