Skocz do zawartości
Piotrek_RZR

Z14XE Panewki? Klepie na wyższych obrotach i przy schodzeniu z obrotów.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich.

 

Mam problem z moją astrą 1.4 16v 2003r z silnikiem na pasku, w gazie z przebiegiem 195tys. Zaczęło się od tego, że pewnego razu go odpaliłem i kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła odrazu tylko dopiero po kilku sekundach. Sprawdziłem stan oleju, były dwie kreski. To dolałem prawie na max. Ale problem powracał. czasem, głównie na zimno kontrolka gasła dopiero po jakichś 3 sekundach. I zanim zgasła dało się słyszeć klekotanie. Ze trzy dni to trwało. Potem jak jechałem ze trzy dni po pierwszych objawach i już był gorący to na niskich obrotach zapaliła mi się kontrolka cisnienia oleju. Wystarczyło dać lekko gazu i kontrolka gasła. W tym samym momencie zaczął cieknąć olej przez czujnik cisnienia oleju. Wymieniłem czujnik na nowy. Już nie ciekło ale dalej się zapalała kontrolka ponizej tysiaca obrotów i dało się slyszec klekot wiec smarowania nie było. Oczywiscie odrazu gasilem silnik jak sie paliła kontrolka i zaczynał klekotać. Pojechałem do dwóch mechaników. Jeden powiedział, że panewki na bank siadają i mogę jedynie zmienić olej na mineralny, żeby cisnienie nie spadało i że trzeba się przygotowywac powoli na wymianę silnika. Drugi zmierzył mi cisnienie oleju. Tak do mw 85 stopni na wskazniku temp. pokazywał prawidłowe ciśnienie jak w ksiazce czyli 0,15MPa. Jak bylo juz ponad 90 stopni, spadalo tak do 0,12 - 0,11. Grzalismy go dosyc dlugo ale jakos tego dnia nie udalo sie tak zagrzac by klekotał. Ostatecznie zamieniłem olej z gm 10w40 na orlena jakiegoś 15w40. Filtr tez wymienilem oczywiscie. Mechanik taki olej polecił. Pierwszego dnia wydawało się, że jest lepiej. Kontrolka cisnienia oleju mi sie jak dotad nie zapaliła na rozgrzanym silnikj. Ale nadal po odpaleniu kontrolka oleju gasnie po jakichs 2 sekundach a nie odrazu, a dodatkowo doszły jakieś stuki z silnika. Na luzie ich praktycznie nie slychac, bardziej na wyższych obrotach. Najbardziej jak się trzyma obroty na luzie na mw 2000 i powoli zmniejsza to slychać takie szybkie klepanie, nie metaliczne, raczej takie "gulgotanie", cos w podobie jak sie wezmie wode w usta i odchyli glowe do tylu i plucze gardlo tak glosno. Albo jak mikser mieszajacy cos rzadkiego. Może postaram się to jutro nagrac. Jakieś pomysły? Czy jednak to faktycznie panewki i trzeba sie rozgladac za silnikiem?

Dodam jeszcze, że teraz jakby szybciej się silnik nagrzewał bo na gaz się przełącza dużo wcześniej niż przed awarią. I po przełączeniu na gaz potrafią obroty na luzie na chwilę podskoczyc nawet do 1500 by po chwili spasc do normalnych 900.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie z kontrolką gdy miałem badziewny filtr oleju.

Od tej pory stosuję Filtrona.

I żadnych problemów.

 

 

Olej 15W to jest morderstwo dla silnika.

 

Piszesz o objawach bąbelkowania płynu.

Dla czego mechanicy nie pomierzyli kompresji?

Jest jeszcze opcja puszczania gazu w układ chłodzący przez reduktor.

A co do panewek to po prostu trzeba zdjąć miskę i sprawdzić jak wyglądają.

 

Klekotanie to w pierwszej kolejności powinni sprawdzić jak wyglądają hydrokorektory

 

Co do obrotów przy przełaczaniu to raczej kłania się regulacja LPG jeżeli nie ma usterki w instalacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zleje ten olej na razie do czystej miski i wleje znowu 10w40, żeby zobaczyć czy będzie tak klepać, bo może to wina oleju? Tylko 3 dni był na mineralnym, więc nie powinno mu nic się stać jak wróci do półsyntetyku. Wydaje mi się, że tak nie klepało na starym oleju, ale mogę się mylić, bo wcześniej się nie wsłuchiwałem i radio mi grało w czasie jazdy, a teraz jestem wyczulony i słucham.

Jeszcze jedno spostrzeżenie, jak pochodzi na postoju trochę, to czuć z nawiewów zapach oleju. Ale to było już przed wymianą oleju też czuć, więc nie jest to wina oleju, tylko czegoś innego. W obudowie filtra powietrza nie ma śladów ani zapachu oleju. Nie ma też widocznych wycieków. Może się gdzieś poci ale minimalnie. Chyba że wypala się na wydechu gdzieś jeszcze olej, który pociekł podczas przecieku czujnika oleju, bo mw od tamtej pory czuć ten zapach.

 

A jeszcze tak pomyślałem, może być, że pompa oleju siada? Na półsyntetyku spadało ciśnienie przy bardzo gorącym oleju bo się robił za rzadki, a na mineralnym słychać terkotanie, bo może pompa ma ciężko pchać te gluty bo już jest słaba? Mechanik u którego byłem powiedział, że wykluczone żeby pompa się uszkodziła, ale nawet tego w żaden sposób nie sprawdził. Po prostu stwierdził, że to niemożliwe.

Edytowane przez Piotrek_RZR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załączam film, który dzis nagrałem. słychać jak stuka:

 

jak dodam gazu i jak schodza obroty to stuka szybko, potem jak spadną to stuka wolno i chyba nierówno. Na koniec filmu przełączam na gaz. pracuje tak samo i tak samo stuka. Czy to panewki stukają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałeś pokrywę rozrządu i sprawdzałeś hydrokorektory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie znam sie na tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czego oczekujesz od forum?

Że ktoś z forum ci to naprawi?

Nikt ci nie powie na odległość co na 100 % nawaliło nie mając silnika przed nosem.

No może kilku forumowych mechaników z dużym doświadczeniem osłuchowym.

Więc albo zacznij działać sam przy aucie albo jedź do mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
    • Przez Vidon
      Cześć
       
      Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe
       
      Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 
       
      na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów
       
       
       
       
       
       
       
       
      pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest
       
      kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa
       
      pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest
       
      dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze
       
      Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?
       
       
      jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.