Jump to content
Sign in to follow this  
przemek8424

problem z ladowaniem

Recommended Posts

Witam forumowiczow, mam pytanue, zdahe sobie sprawe ze ten temat byl juz poruszany ale może ktoś ma pomysł na rozwiazanie problemu z brakiem ladowania alternatora.

Sprawa wyglada nastepujaco.

Popada troche deszczu I zapala sie lampka ladowania akumulatora I nie laduje.

Autko bylo u mechanika I na poczatku obstawil kolko przy alternatorze, wymienil pojezdzilem 2 tyg, problem sie powtorzyl, wiec zakupilem zregenerowany altek, pojezdzilem miesiac I to samo, kolejna mysl to akumulator, wymienilem na nowy pojezdzilem I dzis znow kontrolka swieci.

Obstawiam juz na brak masy, dzis podczas jazdy poruszylem lekko kierownice w lewo I prawo , problem znikl na pare kilometrow po czym znow sie zaswiecila kontrolka.

Nie chce juz wydawac kasy po raz kolejny w bloto, moze wy cos pomozecie. Dodam , ze problem zaczal pojawiac sie nagle, gdy padl rozrusznik, zostal on wymieniony na nowy I po jakims czasie zaczely sie dziac cuda, ale to moze przypadek.

Problem pojawia sie I znika, zanim dojade na warsztat I autko troche postoi, lampka gasnie I trudno zlokalizowac usterke.

Autki to merivka 1.7 cdti 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj osobną masę na altka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to też być problem z przewodem od wzbudzania do licznika.

Mogli go uszkodzić podczas wymiany rozrusznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug elektryka przyczyna to komputer ,ktory nie wzbudza napiecia.

Koszt 650 zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc na chwile obecną I mam nadzieje, ze na dlugo problem został rozwiazany.

Przyczyna tkwila w alternatorze, ktory zakupilem regenerowany z serwisu alletanio :-) , zwarcie w nim uszkadzalo komputer, tak rzekl elektryk.

Bo podobno w tym modelu rowniez komputer odpowiada za ladowanie.

Tak wiem, z postu powyzej ze moze nie ma nic wspolnego z ladowaniem, ja sie na tym nie znam, takze mimo wszystko elektryk udzielil za swoja usluge 2 letnia gwarancje, wiec moze bedzie dobrze.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, sa dwa rodzaje alternatorów do isuzu, jedne który sterują same, inne zas przez komputer. Nie mozna ich stosować zamiennie. Dla przykładu np w ZDTL w astrze G jest "zwykły" alternator, natomiast w astrze H juz sterowany przez komputer-a silnik ten sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to możliwe ale szukałem po schematach wtyczki od sterownika i nie znalazłem wyjścia na alternator.

Może to być jeszcze po Can.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meriva ma ta przypadłość ze jak odpalisz ja na popych nie działa alternator. Tak wymieniłem przypadkiem alternator przy awarię rozrusznika. A później jak kiedyś zepsuła mi się stacyjka miałem ten sam objaw. Po naprawie stacyjki alternator zaczął działać.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy jaka Meriva .

Moja ma normalnie wzbudzanie przez kontrolkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.