Jump to content
Meriva1.7

Kolektor ssący

Recommended Posts

Witam, mam pytanie do.posiadaczy opla merivy 2005'rok.1.7'cdti. 100km 74kw. A mianowicie po rozgarzaniu silnika zapala sie pomaranczowa kontrola auta z kluczem. Podczas diagnostyki.komputerowej wyskoczyl blad zawor.egr.zapchany zablokowany. Auto zostało oddane w ręce mechanika.w.celu.wyczyszczenia lub ewentualnej wymianie tego.zaworu.I tu.niespodzianka.zawor.jest.sprawny wymianie podlega.kolektor ssacy poniewaz zawor czarna gruszka znajdujaca sie przy kolektorze jest odlaczony. Nic.by nie bylo w tym dziwnego gdyby nie to że mam dwa lata to auto i juz daawno wiedziałam że ta gruszka byla odlaczona bo kolega dojrzal. Lecz nie sprawialo do żadnego problemu. Wcześniej zadna kontrolka sie nie zapalała. Czy to możliwe aby komputer wskazywał na błąd egr a winowajca byl kolektor???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma takie opcji .. dlatego, że element o którym mówisz to słownik klap wirowych .. jest sterowany podcisnieniowo .. nie daje informacji do ECU o tym, że jest w złym położeniu. Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że EGR jest OK?? demontował go?? czy sprawdził tylko czy działa silnik krokowy?? ...

byc może jednak go demontował i sprawdził czy zawór działa i się rusza a nie zawiesza się w jakims położeniu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(


nie ma takie opcji .. dlatego, że element o którym mówisz to słownik klap wirowych .. jest sterowany podcisnieniowo .. nie daje informacji do ECU o tym, że jest w złym położeniu. Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że EGR jest OK?? demontował go?? czy sprawdził tylko czy działa silnik krokowy?? ...

byc może jednak go demontował i sprawdził czy zawór działa i się rusza a nie zawiesza się w jakims położeniu???

 

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(

Dzięki za odpowiedź. A mianowicie nie wiem jak mechanik stwierdził że egr jest sprawny. Wymontował go to wiem, czyścił go to wiem, ale czy sprawdział i jak to nie mam pojecia. Jestem właśnie po wymianie rozrządu oraz kolektora ssącego dlatego że ponoć mój kolektor miał wyłamane klapy wirowe i zaślepione. Egr został wyczyszczony i zamontowany z powrotem. Błędy wykasowane, lecz nie dało to zamierzone skutku, kontrolka po dłuższej jeździe dalej się zapala. chyba raczej mechanik słabo sprawdził ten egr. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.