Jump to content
duzyy

Drgania silnika, słabsze auto.

Recommended Posts

Panowie mam problem z autem... Jest to dziwna praca silnika na postoju na biegu jałowym. Gdy poczekamy chwilę to zaczyna tak jakby drgać silnik. Czuć to na nogach i na tyłku. Gdy podejdziemy do wydechu to spaliny nie są wypychane jednostajnie. Nie występuje to zawsze. Auto pochodzi trochę na postoju i czuć drgawki.

Nie wiem czy ma to jakiś związek z tymi drganiami silnika ale gdy auto stoi całą noc i odpalimy je i ruszymy to jest ok.

Gdy dojedziemy do skrzyżowania czy świateł i zatrzymamy się, i chcemy ruszyć delikatnie to całe auto drga, skacze. Gdy wciśniemy bardziej pedał przyśpieszenia to jest ok.

Ostatnio jest też tak, że jadąc jednostajną prędkością puścimy pedał przyśpieszenia to zatrzęsie autem, to samo gdy go wciśniemy. Zatrzęsie się, nic się nie dzieje i za chwilę normalnie przyśpiesza. Nie dzieje się to zawsze.

W marcu też miałem podobne objawy i została wyczyszczona przepustnica, EGR i wymienione świece. Myślałem o cewce zapłonowej ale nie było to sprawdzone - mechanik stwierdził, że tylko wymiana na nową da odpowiedź.

Parę temu robiłem odczyt błędów auta i wyszło to co na załączonym zdjęciu czyli EGR i sonda Lambda 2 ale to były błędy nie występujące, czyli coś się mogło wydarzyć ale było to chwilowe. Może jakaś dziura w wydechu czy coś? Złącze elastyczne już wygląda podejrzanie. Auto też ma inny dźwięk pracy niż wcześniej.

Dodatkowo mam wrażenie, że auto straciło na mocy...

Na ostatek został czujnik temperatury zewnętrznej. Oszukuje. Mamy np temperaturę na zewnątrz 30 stopni a u mnie 15. Przy 15 mam minus 2 lub że trzy na plusie. Czasem też podczas jazdy czy rozruchu auta wyskoczy -30 a nie ma takich tempetur.

Ze dwa razy latem pokazała się prawidłowa temperatura, a tak ciągle jakaś z kosmosu. Wymieniłem czujnik i nic to nie dało. Może wiązka gdzieś jest uszkodzona? Gdzie szukać przyczyny?

 

Proszę o pomoc. Na co mam skierować mechanika aby mi pół auta nie wymienił na nowe a i tak problem pozostał...

Na zdjęciu błędy z opcoma.

post-55419-0-72208400-1506721190_thumb.jpg

Edited by duzyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był błąd drugiej sondy.

Mechanikowi brakło czasu aby wejść w parametry i sprawdzić jak pracuje?

Ona pokazuje stan katalizatora.(jeżeli pracuje tak jak pierwsza trzeba się katalizatorowi przyglądnąć).

 

Wydech bym sprawdził oraz parametry czujników w blokach pomiarowych.

 

Gdzie zdjęcie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie auto stoi u speca i czeka ale widziałem jego niechęć do tego tematu... Tak, wiem inny spec ale mam też problem z hamulcami i akurat ten mistrz je wymieniał i u niego mam gwarancję na nie.

 

Jeśli powiesz jak uczniakowi jak to sprawdzić to zobaczę opcomem jak już auto odzyskam, gdyż czuję, że to będzie głębsza impreza...

 

Zdjęcie dodałem.

 

Ps. Nie patrzymy na błąd immobilisera. To przez kodowanie drugiego kluczyka :-)

Edited by duzyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda jak pisałem ma pracować ospale najlepiej w okolicy połowy wartości 0.1-0.9 V czyli ok 0.5V

Jeżeli pracuje tak samo jak pierwsza (szybko skacze góra -dół , 0.1-0.9 V) to masz problem z katalizatorem.

 

 

EGR na wolnych przy temp. roboczej wszystkie odbiorniki wyłączone ma być w Opcomie Nieaktywny-0%

Gdy ruszysz autem trochę ostrzej powinien być Aktywny ->0%

 

Ale EGR ja bym ci proponował wyłączyć programowo i wtedy nie jest czytany.

Ja tak mam zrobione.

Ale to już musisz znaleźć mechanika który to zrobi Techem ale oryginałem

 

 

Egr możesz sobie miernikiem też sprawdzić

Wypinasz wtyczkę od EGR ,włączasz zapłon i pin D-masa ok 5V

Sam EGR :przełączasz miernik na Ohmy i pin B-D ok 3100 Ohma

Pin C-D ok 3000 Ohma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Pobawię się.

Ile kosztowała Cię impreza z wyłączeniem EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już kupiłem z wyłączonym.

Ale gdy się czyta forum to ok 150 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba muszę poszukać na forum kontaktu do kogoś z województwa Łódzkiego. Paru speców pytałem i chcą 300 zł za taką przyjemność....

 

Co do auta to dalej jest u mechanika. Jeszcze nie rozgryzł o co chodzi. Może dlatego, że rozmyśla co krzywi tarcze w tempie ekspresowym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winnym okazał się zawór EGR. Jestem po zaślepieniu i wgraniu nowego oprogramowania w ASO Opla i dzisiaj nic się nie działo a zazwyczaj auto robiło kangurki... Dodam tylko, że szukając warsztatu/speca, który by zmienił oprogramowanie ceny jakie słyszałem były jak na moje oko za wysokie: od 300 do 500 zł. W ASO Opla 153 zł z zaślepieniem. Trochę mi szczęka opadła. Zawsze każdy mówi, że ASO jest drogie a tutaj niespodzianka.

 

Pozostały jeszcze lekkie drgawki na postoju i kwestia czy się pojawi problem przy porannym ruszaniu. Jak znajdę winowajcę to dam znać.

 

Czujnik temperatury jeszcze nie ruszony...

 

Błędy sondy i EGR były spowodowane dziurawym łącznikiem elastycznym na rurze wydechowej. Wymienione i zero błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli kto pyta nie błądzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Generalnie już miałem samemu kombinować jak zmienić soft przy pomocy forumowicza ale za taką cenę to nawet nie rozmyślałem długo.

 

Adam1954 drgawki silnika mogą być od czujnika powietrza dolotowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.