Skocz do zawartości
duzyy

Drgania silnika, słabsze auto.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem z autem... Jest to dziwna praca silnika na postoju na biegu jałowym. Gdy poczekamy chwilę to zaczyna tak jakby drgać silnik. Czuć to na nogach i na tyłku. Gdy podejdziemy do wydechu to spaliny nie są wypychane jednostajnie. Nie występuje to zawsze. Auto pochodzi trochę na postoju i czuć drgawki.

Nie wiem czy ma to jakiś związek z tymi drganiami silnika ale gdy auto stoi całą noc i odpalimy je i ruszymy to jest ok.

Gdy dojedziemy do skrzyżowania czy świateł i zatrzymamy się, i chcemy ruszyć delikatnie to całe auto drga, skacze. Gdy wciśniemy bardziej pedał przyśpieszenia to jest ok.

Ostatnio jest też tak, że jadąc jednostajną prędkością puścimy pedał przyśpieszenia to zatrzęsie autem, to samo gdy go wciśniemy. Zatrzęsie się, nic się nie dzieje i za chwilę normalnie przyśpiesza. Nie dzieje się to zawsze.

W marcu też miałem podobne objawy i została wyczyszczona przepustnica, EGR i wymienione świece. Myślałem o cewce zapłonowej ale nie było to sprawdzone - mechanik stwierdził, że tylko wymiana na nową da odpowiedź.

Parę temu robiłem odczyt błędów auta i wyszło to co na załączonym zdjęciu czyli EGR i sonda Lambda 2 ale to były błędy nie występujące, czyli coś się mogło wydarzyć ale było to chwilowe. Może jakaś dziura w wydechu czy coś? Złącze elastyczne już wygląda podejrzanie. Auto też ma inny dźwięk pracy niż wcześniej.

Dodatkowo mam wrażenie, że auto straciło na mocy...

Na ostatek został czujnik temperatury zewnętrznej. Oszukuje. Mamy np temperaturę na zewnątrz 30 stopni a u mnie 15. Przy 15 mam minus 2 lub że trzy na plusie. Czasem też podczas jazdy czy rozruchu auta wyskoczy -30 a nie ma takich tempetur.

Ze dwa razy latem pokazała się prawidłowa temperatura, a tak ciągle jakaś z kosmosu. Wymieniłem czujnik i nic to nie dało. Może wiązka gdzieś jest uszkodzona? Gdzie szukać przyczyny?

 

Proszę o pomoc. Na co mam skierować mechanika aby mi pół auta nie wymienił na nowe a i tak problem pozostał...

Na zdjęciu błędy z opcoma.

post-55419-0-72208400-1506721190_thumb.jpg

Edytowane przez duzyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był błąd drugiej sondy.

Mechanikowi brakło czasu aby wejść w parametry i sprawdzić jak pracuje?

Ona pokazuje stan katalizatora.(jeżeli pracuje tak jak pierwsza trzeba się katalizatorowi przyglądnąć).

 

Wydech bym sprawdził oraz parametry czujników w blokach pomiarowych.

 

Gdzie zdjęcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie auto stoi u speca i czeka ale widziałem jego niechęć do tego tematu... Tak, wiem inny spec ale mam też problem z hamulcami i akurat ten mistrz je wymieniał i u niego mam gwarancję na nie.

 

Jeśli powiesz jak uczniakowi jak to sprawdzić to zobaczę opcomem jak już auto odzyskam, gdyż czuję, że to będzie głębsza impreza...

 

Zdjęcie dodałem.

 

Ps. Nie patrzymy na błąd immobilisera. To przez kodowanie drugiego kluczyka :-)

Edytowane przez duzyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda jak pisałem ma pracować ospale najlepiej w okolicy połowy wartości 0.1-0.9 V czyli ok 0.5V

Jeżeli pracuje tak samo jak pierwsza (szybko skacze góra -dół , 0.1-0.9 V) to masz problem z katalizatorem.

 

 

EGR na wolnych przy temp. roboczej wszystkie odbiorniki wyłączone ma być w Opcomie Nieaktywny-0%

Gdy ruszysz autem trochę ostrzej powinien być Aktywny ->0%

 

Ale EGR ja bym ci proponował wyłączyć programowo i wtedy nie jest czytany.

Ja tak mam zrobione.

Ale to już musisz znaleźć mechanika który to zrobi Techem ale oryginałem

 

 

Egr możesz sobie miernikiem też sprawdzić

Wypinasz wtyczkę od EGR ,włączasz zapłon i pin D-masa ok 5V

Sam EGR :przełączasz miernik na Ohmy i pin B-D ok 3100 Ohma

Pin C-D ok 3000 Ohma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pobawię się.

Ile kosztowała Cię impreza z wyłączeniem EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już kupiłem z wyłączonym.

Ale gdy się czyta forum to ok 150 zł.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba muszę poszukać na forum kontaktu do kogoś z województwa Łódzkiego. Paru speców pytałem i chcą 300 zł za taką przyjemność....

 

Co do auta to dalej jest u mechanika. Jeszcze nie rozgryzł o co chodzi. Może dlatego, że rozmyśla co krzywi tarcze w tempie ekspresowym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winnym okazał się zawór EGR. Jestem po zaślepieniu i wgraniu nowego oprogramowania w ASO Opla i dzisiaj nic się nie działo a zazwyczaj auto robiło kangurki... Dodam tylko, że szukając warsztatu/speca, który by zmienił oprogramowanie ceny jakie słyszałem były jak na moje oko za wysokie: od 300 do 500 zł. W ASO Opla 153 zł z zaślepieniem. Trochę mi szczęka opadła. Zawsze każdy mówi, że ASO jest drogie a tutaj niespodzianka.

 

Pozostały jeszcze lekkie drgawki na postoju i kwestia czy się pojawi problem przy porannym ruszaniu. Jak znajdę winowajcę to dam znać.

 

Czujnik temperatury jeszcze nie ruszony...

 

Błędy sondy i EGR były spowodowane dziurawym łącznikiem elastycznym na rurze wydechowej. Wymienione i zero błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kto pyta nie błądzi?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Generalnie już miałem samemu kombinować jak zmienić soft przy pomocy forumowicza ale za taką cenę to nawet nie rozmyślałem długo.

 

Adam1954 drgawki silnika mogą być od czujnika powietrza dolotowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako iż może się komuś przyda rozwiązanie historii z drgawkami na luzie na postoju czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku:

 

Na dwa lata odstawiłem temat gdyż nie uśmiechało mi się płacić za nietrafione diagnozy czy wymianę sprawnych części. Czekałem aż coś samo padnie. 

Przypadkowo znajomy zmienił samochód i opowiedział mi jak to przy przeglądzie robionym przy silniku wykrył, iż koło pasowe jest zespawane na sztywno zamiast wymienione na nowe. Poprzedni właściciel przycebulował 300 zł... Objawy miał takie: drgania na postoju i duży hałas przy większych prędkościach. 

 

Zaryzykowałem, drgawki pasowały do moich jak i Meriva była głośna gdy jechało się ponad 100 km/h i zostało wymienione koło pasowe że śrubą plus nowy pasek który po 20 tyś km zaczął halasować i drgawek nie ma, i w aucie ciszej przy większych prędkościach. 

 

Może komuś się przyda. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    • Przez rom3o
      Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?
    • Przez pabo
      Witajcie
      Mam taki problem z silnikiem Z16XE, auto pomiędzy wymianami oleju (co rok) bierze ok. 0,5-0,7 litra oleju.
      Zwykle jeździ nim żona, ale dziś jechałem ja i po jeździe zauważyłem ze coś śmierdzi jakby palonym olejem z przodu. Otwieram maskę i taki widok mnie zastał.
       
      Zdjęcie przedstawia przód bloku silnika.
       
       
      Silnik do remontu? Nie bardzo jestem w stanie stwierdzić skąd cieknie, ale raczej nie przez wlew oleju.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.