Skocz do zawartości
robertw7

Dziwne stuki w baku Astra IV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem posiadaczem Astry IV sedan z silnikiem 1.4 turbo. Od pewnego czasu mam problem z dwoma przypadłościami:

 

1. Po wyłączeniu silnika, po klikudziesięciu sekundach zaczyna coś walić pod spodem. Jakby głuche uderzenie co kilka sekund przez jakąś minutę. Ostatnio zrobiłem tak: po zgaszeniu silnika, zanim zaczęło stukać, odkręciłem korek wlewu paliwa i najpierw było długie pssssssss, a zaraz potem seria uderzeń BUM w ciągu około 2 sekund i później już cisza. Jakby coś się odkształcało w baku. Czy to może być problem ciśnieniem powietrza w baku? Co z tym mozna zrobić?

 

2. Druga kwestia to kontrolka check. Zapaliła się po jeździe po głębokich kałużach (choć nie wiem, czy to ma związek). Błąd został zakwalifikowany jako: zbyt uboga mieszanka. Mechanik wskazał na przepustnicę. Została wyczyszczona. Silnik faktycznie zdecydowanie lepiej chodzi i ma lepszą moc. Niestety kontrolka znów zapaliła się po kilku dniach. Wiem, że trudno ocenić o co może chodzić. Może jednak są w Astrze elementy, które warto sprawdzić w pierwszej kolejności, które często sygnalizują błędy. Gdzieś czytałem, że to może być cewka. Czy to prawda?

Z góry dzięki za pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1

 

Sprawdź zaworek par paliwa.

 

2

 

P0170 już wszystko o nim na forum napisane.

Od uszczelnienia dolotu po sprawdzenie pracy sondy ,sprawdzenie właśnie zaworka par paliwa po ciśnienie w układzie paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. Po weekendzie zabiorę się za to. Dam znać, czy to pomogło.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odebrałem auto od mechanika.

 

1

 

Sprawdź zaworek par paliwa.

Sprawdzone. Według mechanika stukanie to normalny objaw w tych modelach i gorzej gdyby go nie było..... (ponoć wynika to z jakiegoś zabezpieczenia pompy paliwa). Czy to możliwe? Wcześniej tego nie było. Jeździłem drugą Astrą 1.6 TDI i też takich objawów nie było.

 

2

 

P0170 już wszystko o nim na forum napisane.

Od uszczelnienia dolotu po sprawdzenie pracy sondy ,sprawdzenie właśnie zaworka par paliwa po ciśnienie w układzie paliwa.

Tym razem mechanik postawił na turbinę i pryskanie olejem (przebieg auta 88 tys.)-błąd dotyczył zbyt ubogiego składu mieszanki. Wyczyścił i tyle. Ja tam żadnego oleju wcześniej nie widziałem, a poziom oleju od kilku już tysięcy jest taki sam. Check się nie świeci, ale został skasowany i obstawiam, że za dwa trzy dni znów się pojawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie porównuj diesla z benzyną, to nie o to tu biega. - Trochę inna zasada działania zasilania w paliwo.

 

Adam już ci doradził co sprawdzić. I ja bym poczytał co ci radzi.

 

Możliwe że mechanik wyszukuje w ciemno co jest nie tak (a ty płacisz kaskę za jego próby naprawy autka).

Nie podajesz wersji mocowej silnika 120/140KM.

Ja bym jeszcze poszukał info o swoim silniku - na forum już trochę opisów o nim jest (nie koniecznie w astrze - bo jest montowana w wielu modelach opla).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem, co kolega napisał powyżej, stąd moje info na temat zaworka par paliwa, który jest niby ok. W takim razie zastanawiam się gdzie jeszcze szukać przyczyny?

 

Odnośnie kontrolki check tez przekazałem info mechanikowi, więc nie wiem dlaczego wskazał na turbinę. Silnik 140 KM. Zastanawiam się po prostu, czy olej i turbina mogą mieć związek z takim błędem, jaki pokazuje komputer. Pozostałe elementy wymienione wyżej są ok.

Edytowane przez robertw7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To poczytaj co kolega Arkos napisał na temat tego silnika, jego turbiny itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem na temat silnika i turbiny. Generalnie przestrzegam zasad dotyczących eksploatacji, natomiast nie wiem jak postępował pierwszy właściciel. Póki co, turbina działa i problemu nie ma. Jeśli się pojawi będzie regeneracja. Sądzę, że jeszcze wytrzyma, bo ja jakoś oleju tam nie widziałem.

 

Zobaczymy co dalej z checkiem. Lista błędów podana przez Arkos jest kosmiczna i ostatecznie chyba będe musiał pojechac do ASO, jeśli znów się zapali.

 

Natomiast nie przekonuje mnie to, że uderzanie w baku po 2 minutach od wyłączenia silnika jest normalne (jest to bardzo głośne isłychać to w aucie i na zewnątrz w odległości dobrych kilku metrów-jakby ktoś uderzał gumowym młotkiem w bak. Nie spotkałem się w necie z opisem takiej przypadłości. Jest kilka informacji podobnych i dotyczą one zaworu par paliwa, ale jeśli to nie to, to gdzie jeszcze szukacz przyczyny?

Może źle szukam, ale na forum nie znalazłem takiej informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo masz szukać na forum.

Są opisy problemów z zaworem par paliwa i relacja Arkosa na temat silnika 1,4 140KM i jego turbiny.

Na górze po prawej masz szukajkę - wpisz zawór pal paliwa i szukaj na stronach forum.

 

Tu masz to co Arkos pisał - http://forum.opel24.com/topic/81380-astra-k-14-t-150km-na-bezposrednim-wtrysku/?do=findComment&comment=676605


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Przeszukałem forum, przeczytałem wiele na temat silnika, mechanik sprawdził, co można było sprawdzić - tak przynajmniej twierdzi (wszystko to, co było tutaj wymienione). Bez efektu. Nagrałem poszczególne dźwięki. Może ktoś potrafi to rozszyfrować.

 

1. Stukanie po wyłączeniu silnika (stuk co kilka sekund przez 1-2 minuty)

 

2. Odgłos po wyłączeniu silnika i odkręceniu korka paliwa (długie zasysanie powietrza plus stacatto stuków przez jakieś 2 sekundy i później już cisza).

 

3. Odpalenie i zgaszenie silnika przy odkręconym korku i dziwny dźwięk słyszany przy odpalaniu i gaszeniu-słychać wyraźnie przy drugim odpaleniu). Przy zakręconym korku nie ma takich objawów.

Edytowane przez robertw7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam astrę 1,6, 115KM, 2010, 5drzwiowy hatchback, LPG

 

miałem ten sam problem, chlupotanie, pykanie po zatrzymaniu, syczenie po odkręceniu zbiornika, po nagłym hamowaniu jakieś szurające dźwięki ze zbiornika, dziwne wskazania kontrolki poziomu paliwa (po przejechaniu 50km w ciągu 2godzin, wskazania poziomu paliwa były od pół baku do pustego, w końcu jazda się skończyła na środku skrzyżowania z pustym bakiem).

 

pojechałem do mechanika, zdemontował zbiornik, wyciągnął z niego przegrodę składającą się z dwóch białych plastikowych części i dwóch sprężynek, połączonych w sposób umożliwiający wzajemny ruch tych przegród. mechanik nie był w stanie stwierdzić ani jak to było zamontowane ani specjalnie po co.

 

jak to obejrzałem okazało się, że pękły zatrzaski i pewnie to było powodem rozsypania się tego.

jak na razie, od tygodnia, jeżdżę bez tej przegrody, efektów dźwiękowe ustąpiły i brak efektów ubocznych.

dziś auto zostawiłem w serwisie oplowskim (z innego powodu), jak im powiedziałem o tej przegrodzie to nie wiedzieli co to, może przy odbiorze czegoś więcej się dowiem.

może to miało za zadanie ograniczać swobodne przelewanie się paliwa, może przy prawie pustym zbiorniku, na zakrętach coś zacznie się dziać, a że mam LPG to zanim wyjeżdżę tą benzynę to trochę czasu minie.

później wstawię zdjęcia tej przegrody, bo w necie nigdzie czegoś podobnego nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko taka uwaga, ja bym za dużo na rezerwie nie jeździł - bo szkoda pompy w baku.

Poczytaj bo są posty na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego bartek78.

Dzięki. To jest to jakiś trop. Czy w Astrze można dostać się do baku bez rozbierania? W niektórych autach jest dostep pod tylnym siedzeniem i można wpuścić sondę z kamerką.

Jednak w tym wszystkim dziwi mnie to, że walenie pojawia się minutę po zgaszeniu silnika. Nigdy podczas jazdy... Ostatnio zauważyłem, że to się nasiliło. Wali nie tylko po zgaszeniu silnika, ale podczas stania na odpalonym silniku-bieg jałowy i niskie obroty. Podczas jazdy na wyższych obrotach nic się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poniżej obiecane zdjęcia i rysunki anatomiczne zbiornika jakie dostałem w ASO opla (przegroda to numer 17 na rysunku).

niestety Panowie mechanicy widzieli tą przegrodę pierwszy raz w życiu i nie bardzo mogli pomóc.

aby się dobrać do zbiornika niestety trzeba było go zdemontować bo nie ma otworu rewizyjnego pod siedzeniem.

u mnie te stuki było słychać przy wyłączonym silniku, sądziłem, że to odkształca się zbiornik z powodu różnicy ciśnienia między zbiornikiem a atmosferą.

 

post-57092-0-13563000-1508740396_thumb.jpg

post-57092-0-41785900-1508740408_thumb.jpg

post-57092-0-98083900-1508740447_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bartek78 - Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Zaczynam od wymiany zaworu par paliwa (dość tani i sama wymiana też) i jeśli to nie pomoże, to zabiorę się za zbiornik-tu pewnie koszty będą pokaźne. Możesz zdradzić w jakim przedziale taki demontaż zbiornika z naprawą?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził drożność węża powrotnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do ceny to mój mechanik pod Warszawą (nie w ASO) za samą robociznę przy wymianie oleju, świec, filtrów oraz za demontaż zbiornika wziął 240zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził drożność węża powrotnego

Masz na myśli drożność węża doprowadzającego powietrze?

240 zł, to niezła cena... U mnie chyba jest drożej (okolice Poznania). Nie mam pojęcia jak się rozbiera bak w Astrze, ale chyba jest przy tym trochę roboty. Na razie mechanik zamówił zawór par paliwa i jak będzie w hurtowni to go wymieni i sprawdzi drożność wężyków. Jak to nie pomoże to pozostaje bak. Zastanawiam się, czy można jakoś wpuścić tam kamerkę przez wlew paliwa, jak nie ma dostępu pod siedzeniem.

Edytowane przez robertw7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Problem został rozwiązany! :)
Po wymianie zaworu par paliwa ustały wszystkie stuki, odgłosy i syczenia. Wszystko pracuje cicho i tak, jak należy. Check na razie się nie zapala. Nawet jeśli się zapali, to i tak sprawa, która była najważniejsza, została wyeliminowana.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc !!!:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opelastra12
      Witam, mam opla astrę j, 2012 rok. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy radio przełącza się na kilka sekund na AUX po czym znów przełącza się na stację radiową. Powtarza sie to kilkukrotnie i jest to bardzo uciążliwe, nie występuje po kazdym włączeniu silnika lecz losowo. Czy ktos spotkal sie z czymś takim i wie dlaczego tak się  dzieje? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
    • Przez basteeq
      Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 
      Dziękuję za pomoc 
    • Przez eldi
      Witam
      Potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu wycieku ze skrzyni 


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.