Skocz do zawartości
kluczu

Brak mocy do 2000 RPM na zimnym silniku...

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Zauważyłem, że podobny temat juz była, ale o ile pamiętam, to tamtemu użytkownikowi brak mocy w silniku występował non stop.

 

Od kilku dni po odpaleniu silnika "po nocce" przez moment występuje brak owy brak mocy - do 2.000 RPM silnik szarpie.

Po przekroczeniu tych obrotów dostaje nagłego strzała.

Wręcz nienaturalnie. Przyspiesza jak rakieta.

 

Objaw ten występuje tylko przez pierwsze 200 - 300 m.

Potem jest wszystko ok.

 

Silnik zapala ładnie. Obroty trzyma równiutko, nic nie szarpie.

Na "jałowym" po lekkim dodaniu gazu też wszystko jest ok - silnik nie ma problemu z delikatną przegazówką.

Tylko podczas pierwszych chwil od momentu ruszenia z miejsca owy problem ma miejsce.

 

 

 

Naczytałem się o czujniku położenia wału korbowego, ale to by dawało objawy juz po odpaleniu.

Czujniki wałków rozrządu, ale auto ciągnie na obrotach do samego końca.

EGR, przepustnica - ale to by falowały obroty - tak mi się wydaje.

 

 

Może świece zapłonowe - nim nabiorą chociaż minimalnej temperatury, to nie dają pożądanej iskry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to w dolocie, klapy na przykład. Jeśli je masz...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to w dolocie, klapy na przykład. Jeśli je masz...

 

Sent with handy.

Ale tylko przez 200-300 m?

 

No ewidentnie cos go blokuje w pierwszych chwilach od uruchomienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też taki problem czasem występuje, podejrzanym był czujnik temperatury, ale po podłączeniu do kompa rano nie zauważyłem rozbieżności między temp. zewnętrzną a tą na czujniku, a nie bardzo mam z rana czas by podłączać kompa i jeździć z nim aż się problem pojawi

U mnie zamulenie (mimo wciskania gazu silnik nie wchodzi na obroty, auto nie przyspiesza, po chwili kop i jest ok) nie występuje zawsze, częściej jak jest chłodno, natomiast w miesiącach letnich w ogóle. Jak na razie to olałem sprawę obserwuję i tyle.

Gazownik stwierdził że to czujnik temp. bo od niego zależy początek pracy silnika (po odpaleniu) po parudziesięciu sekundach pojawiają się dane na lambdzie i stąd problem przestaje występować.

Edytowane przez Adikk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może świece zapłonowe - nim nabiorą chociaż minimalnej temperatury, to nie dają pożądanej iskry?

To może być dobry trop, Tak samo kable WN mogą mieć przebicie gdy silnik jest zimny a te są wilgotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może być dobry trop, Tak samo kable WN mogą mieć przebicie gdy silnik jest zimny a te są wilgotne.

 

Pierwszy raz zauważyłem to jak temperatura nad ranem spadła do 2*C... Od tego momentu to występuje - czyli od kilku dni.

 

Wiem, że cewka jest nowa. Nie wiem jak w przypadku świec...

Auto odkupiłem od znajomego, który nie wie czy świece zostały wymienione.

 

A jak to wiadomo - jazda na gazie obciąża instalację.

 

ogarnę świece na nowe i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiem, że cewka jest nowa
jaka marka bo jak chińska to to samo co stara a czasem nawet gorzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tyle było już pisane aby wyłączyć LPG i pojeździć na samym Pb. Nie pleć głupot że LPG obciąża instalację. Silnik nawala nie od gazu tylko od gazownika gdy go źle wyreguluje. Więc zrób na początek co pisałem a potem jazda do gazownika który umie strić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.