Skocz do zawartości
radzikkm

Meriva Z16XEP LPG gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety Serwis Opla nic nie stwierdził, dla nich jest ok (i znów nic nie zapłaciłem ).

 

Podłączyłem się do sterownika LPG tam ładnie widać jak pracują wtryskiwacze.

 

Sterownik miał zapamiętany błąd 3 wtrysku benzyny.

 

Niestety problem z gaśnięciem dalej istnieje.

 

Poszukiwałem filtra paliwa i nigdzie go nie zlokalizowałem tam gdzie wskazuje EPC go nie ma.

 

Może ktoś wymieniał i wie gdzie on się znajduje?

 

Zauważyłem również fakt że nieszczelna jest obudowa filtra powietrza jak i fakt że przez czujnik temperatury przez gniazdo przepuszcza powietrze. Czy będzie to miało znaczenie jeżeli czujnik ciśnienia jest na kolektorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawa tylna wnęka , między bakiem a nadkolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polift nie posiada.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak w AH jest w baku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwań cd i znalazłem pewną nieścisłość otóż czujnik przy termostacie miał przy temperaturze 12 Stopni 18OCHM po nagrzaniu silnika do 80 16OCHM

 

Co sądzicie?

 

Na moje zamało

 

https://drive.google.com/file/d/1MBtph0V89u4gDrSwMyjhqHGaWcYt-LCU/view?usp=sharing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 18 st.C powinien mieć ok. 2200 Ohma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 18 st.C powinien mieć ok. 2200 Ohma

Studiując temat dotarłem że owe gniazdo to podgrzewanie termostatu które może mieć rezystancje jak podałem.

 

c5d683f54aa2294dba29313b4dd7902a.jpg

Analizując sytuacje gaśnięcia zazwyczaj jest to podczas podjazdu pod wzniesienie.

 

Czyli podejrzenia padają na pompę paliwa, skoro że nie ma filtra paliwa który by można na bieżąco wymieniać może ona szwankować.

 

Ale i czujnik oparów paliwa ktoś orientuje się gdzie on się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś mierzył w ogóle ciśnienie paliwa????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś mierzył w ogóle ciśnienie paliwa? :?:

Nikt o tym nie wspominał, obecnie problemem znaleźć mechanika który pomierzy manometrami ciśnienia.

 

Zazwyczaj interface + laptop i spec się zna a później nic nie widzą.

 

Podobno ciśnienia na cylindrach były mierzone a co do paliwa nikt nawet nie wspominał, sugerował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sobie samemu możesz zrobić.

Kup manometr i zapnij go wężykiem do zaworka w listwie.

Powinno być 3.8 bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem jest w czymś innym. Eliminuję pompę paliwa ponieważ jeśli samochód się nagrzeje to problem znika, więc co do tego ma pompa paliwa? A to, że gaśnie podczas podjazdu pod górkę to moim zdaniem przypadek, bo pewnie podczas jazdy na prostej też zgaśnie. Nieszczelność w obudowie filtra powietrza ? Może jakiś wpływ ma , ale czy po przejechaniu 500 m i nagrzaniu silnika ta nieszczelność znika i wszystko wraca do normy?? to samo z ciśnieniem paliwa. czy zmiana temperatury silnika będzie miała na to wpływ? Na zimnym ciśnienia nie ma a na ciepłym już jest? chyba nie. Sondy lambda, czujniki temperatury, błędy komputera to bym obstawiał. Ale sondy u mnie wymienione, czujniki sprawdzone, komp nie pokazuje żadnych błędów więc co??

Luzy zaworów? Czemu nie pod wpływem temperatury trochę się rozszerzą i mogą lepiej pracować

 

Wracając do speców z serwisu Opla. Czy oni przejechali się samochodem? czy im zgasł podczas jazdy, czy tylko odpalili i podłączyli kompa bez obciążania silnika i jazdy próbnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może być że na poczatku pracy gorzej pompuje bo się zaciera?

I dopiero gdy trochę popracuje zaczyna dobrze pracować?

 

 

Pomiar manometrem kosztuje kilka minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze raz od początku.Czy luzy zaworowe były sprawdzane????Tylko nie na ostudzonym w 2-3 godzin tylko po nocy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym na 2 stronie wątku. Na zimno zawory zawsze są ciaśniejsze i gaśnie, przerabiałem to u znajomego - okazało się że zawory mialy tak maly luz ze listek 0,05 nie wchodził

Jak by było za niskie ciśnienie paliwa to powinien zapalć chceck engine ze składem mieszanki lub korekta dawki paliwa

Edytowane przez misiek775

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym na 2 stronie wątku. Na zimno zawory zawsze są ciaśniejsze i gaśnie, przerabiałem to u znajomego - okazało się że zawory mialy tak maly luz ze listek 0,05 nie wchodził

Jak by było za niskie ciśnienie paliwa to powinien zapalć chceck engine ze składem mieszanki lub korekta dawki paliwa

Czy po pomiarze luzów trzeba uszczelke pokrywy zaworów wymienić?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim stanie uszczelka jest - twarda i spękana. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy w samochodzie vw i po 10 latach była plastikowa i pękała w rękach.

Jeżeli luzy będą w normie daj nową uszczelkę. Jeżeli okaże się że są do roboty i za kilka dni będziesz sciągać ponownie to złoż na starej i jak będzie regulacja właściwa daj nową. A jak w portfelu bida do stara uszczelka i silikon :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zimno zawory zawsze są ciaśniejsze

 

Czy aby na pewno?

Zawór podczas nagrzewania się silnika wydłuża się a więc luz zaworowy zmniejsza się.

Zawory wydechowe narażone są na wyższą temp. więc ich luzy są większe.

Dobrze mówię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wowu84
      Witam, to mój pierwszy wątek tutaj;
      mam problem z Opel Astra H r.2004 silnik Z16XEP – tylko benzyna, nie ma inst. gazowej.
      Silnik gaśnie gdy wrzucam na luz, czasami po kilku kilometrach, czasami po więcej. Gdy zgaśnie, mogę go od razu odpalić z kluczyka gdy się zatrzymam, lub gdy się jeszcze toczę puszczam sprzęgło wrzucam bieg i silnik zapala.
      Z odpaleniem nie ma absolutnie żadnych problemów na razie. Auto gaśnie w momencie, gdy puszczam gaz, wrzucam luz i hamuje, obroty powinny spaść do jałowych, a tymczasem wskazówka obrotomierza przelatuje przez obroty jałowe bez żadnego drgnięcia i silnik gaśnie, zapalają się standardowe kontrolki dla położenia kluczyka w zapłonie, potem jak wyżej odpalam auto bez problemu. Po kilku zgasnieciach na czerwonym swietle, potrafi już nie gasnąc do końca jazdy przez następne 15-20 km.
      Brak jakichkolwiek błędów, check engin się NIE zapala, kluczyk serwisowy też się nie zapala. Jeździłem dziś z mechanikiem z podpiętym kompem (chyba tech) podczas jazdy, auto zgasło w czasie jazdy kilka razy i nie wyłapało żadnego błędu… a inne parametry były wg mechanika ok.
      Można przyjąć, że problem występuje przy nagrzanym silniku, choć tu bym był ostrożny.
      Mechanik powiedział, że nie ma od czego zacząć i żeby czekać, aż zapali się jakiś konkretny błąd, żeby nie wymieniać na darmo dobrych części, a pierwszy raz ma z czyms takim do czynienia.
      Dodam, że poprzedniego dnia zatankowałem auto prawie na full, a następnego ranka po około 8-10 km pierwszy raz zgasło i gasło co chwilę, więc podejrzenie padło też na paliwo., dziś wieczorem usłyszałem, że auto leciutko popiarduje z wydechu (czego nie było)na jałowym jeśli nie zgasnie to leciutko pływają obroty, natomiast silnik na wyższych obrotach pracuje równo.
      Około 8msc temu były wymieniane świece i listwa zapłonowa, bo wypadały zapłony (tu komp[uter sygnalizował błąd).
      Również był pomysł, że sterownik silnika szwankuje.
      Dzieki z góry za rady i sugestie
      Paweł
    • Przez janWro
      Dzień dobry,

      Posiadam Opla Astra 3h z 2006 roku. Silnik benzynowy Z16 XEP (tyle wyczytałem z książki dołączonej do auta, bez gazu)

      Zakupiłem gdy miał przejechane 188k km, obecnie 228k km. Po ostatniej wizycie u blacharza, pojawiła się opinia, ze przy 300k km silnik zacznie robić się problematyczny. Nie wiem na ile to pewne dane, a na ile luźne spostrzeżenie. Niemniej zacząłem zastanawiać się czego spodziewać się w jakiejś przyszłości, gdyż chciałbym jeszcze dwa, a może trzy lata pojeździć tym samochodem. Jakie są wasze doświadczenia drodzy forumowicze? Czy powinienem podjąć jakieś zapobiegawcze kroki (pomijając regularną wymianę oleju i filtrów)?


      Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za wskazówki.
    • Przez lansjer
      Zapaliła mi się kontrolka Check Engine na stały żółty kolor. Sprawdziłem OBDII przez Torque i wyszedł błąd:
      P0141, 02 sensor Heater Circuit (Bank 1 sensor 2). Podobno jest to uszkodzenie w obwodzie grzałki czujnika/sondy lambda. Błąd skasowałem.
      Wczoraj przeczyściłem styki wtyczki sondy, ale chyba nie tej co trzeba (tej sondy "z przodu silnika", przed katalizatorem, ma Nr 1)
      Jak dobrze wyczytałem to moim problemem jest sonda lambda Nr 2 (jest osadzona w przedniej rurze wylotowej i służy do regulacji pracy katalizatora).
      Dzisiaj dostałem się do drugiej spod spodu samochodu. Przeczyściłem te 4. styki bawełną (patyczki do uszu) nasączoną WD40. Podłączyłem jeszcze raz OBD-II i wybrałem m.in. wykres "Napięcie sondy lambda nr 2 Bank 1" i niestety linia stała na tym samym poziomie 1,2V. Natomiast podobny wskaźnik napięcia, ale dla sondy Nr 1 równomiernie falował między 0,2-0,8.
       
      Chcę sprawdzić jeszcze bezpiecznik odpowiedzialny za tę sondę lambda. Dlatego proszę powiedźcie:
      Jaki to numer bezpiecznika? Czy ta skrzynka bezp. znajduje się w komorze silnika? Jeśli skasowałem błąd to czy kontrolka zaświeci się ponownie przy zepsutej sondzie?
      schemat bezpieczników i przekaźników Astra H
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.