Skocz do zawartości
KruksoN

Falowanie obrotów, check engine, gasnięcie samochodu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Chciałbym sięgnąć po radę, gdyż mam problem z moją Asterką. Zaczynając od początku to posiadam samochód Opel Astra G Bertone 1.8 (z rzadko występującym w tym samochodzie silniku) Z18XEL 2001 rok, Benzyna+LPG. Przejdę do opisu problemu, ponieważ sam już nie wiem gdzie szukać.

Problem polega na tym, że samochodzik faluje na obrotach gdy wrzucę mu luz, bądź wrzucę sprzęgło, a także pojawia się dziwny objaw przy odpalaniu (po nocy). Objawy się pogarszają gdy jest mocno zagrzany (głównie po jeździe w mieście) wtedy potrafią tak falować że samochód po prostu gaśnie. Co do odpalania to bertonka wchodzi na wysokie obroty (około 2 tysięcy) i gwałtownie jej spadają do 500 a następnie gwałtownie rosną i zaczynają falować 2-3 razy wokół przedziału 1000-1500 i się normuje. Sprawa ma się inaczej przy odpalaniu kiedy zgaszę samochód na benzynie a nie na gazie, czyli kliknę guzik od gazu. Wtedy po nocy samochód odpala normalnie, ale objawy w jeździe się nie zmieniają czy to na gazie, czy na benzynie. Dodatkowymi spostrzeżeniami, które towarzyszą podczas falowania to lekkie przygasanie świateł. Bertonce zdarzy się czasem szarpnąć, ale cewke wymieniłem na nówkę. Kolejnym spostrzeżeniem łączącym się z tematem to jest że podczas jazdy, gdy wcisnę gaz w podłogę to mam wrażenie jakby ją coś trzymało i nie ma 100% mocy. Na komputerze wykazywało błąd przepływomierza P0100, ale znajomi twierdzą że raczej "aż takich" objawów od tego nie powinno być, a na dodatek próbowałem z 3 innymi przepływkami i efekty te same, ale każdy był używany. Na jednym którego czyściłem alkoholem izopropylowym było jakby lepiej, ale obroty pozostały (oczywiście największe przy ciepłym silniku)
Z góry dziękuję za każdą radę, gdyż ciężko mi jest samemu się z tym uporać jako że jestem około roku od zdania prawka i wcześniej nie interesowałem się motoryzacją.

Pozdrawiam.

//EDIT: Zapomniałem dopisać że cały czas pali mi się check engine, po usunięciu błedów w kompie (P0100) check się nie świeci tylko przez kilka kilometrów lub do pierwszego falowania, a potem już świeci na stałe.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P0100 to przepływka usterka obwodu prądowego.

To nie musi być tylko wina przepływki.

Sprawdź wtyczkę,przedzwoń wiązkę od przepływki do sterownika a na końcu zostaje sterownik.

 

Wypnij wtyczkę i zmierz napięcie pin 4-masa ma być tyle co na aku.

Wepnij wtyczkę i pin 2-3 zapłon wł. ma być 0V

Na biegu jałowym pin 2-3 ma być 0.8V

Na biegu jałowym krótko przygazować pin 2-3 ma być 4 V krótko

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P0100 to przepływka usterka obwodu prądowego.

To nie musi być tylko wina przepływki.

Sprawdź wtyczkę,przedzwoń wiązkę od przepływki do sterownika a na końcu zostaje sterownik.

 

Wypnij wtyczkę i zmierz napięcie pin 4-masa ma być tyle co na aku.

Wepnij wtyczkę i pin 2-3 zapłon wł. ma być 0V

Na biegu jałowym pin 2-3 ma być 0.8V

Na biegu jałowym krótko przygazować pin 2-3 ma być 4 V krótko

Dziękuję, sprawdzę to.

Tylko mam pytanie co do stwierdzenia "przedzwoń wiązkę" nie rozumiem zbytnio i przepraszam za brak wiedzy, czy mógłbyś mi to wytłumaczyć?

 

Jeśli wykluczę przepływkę to sterownik definitywnie?

Edytowane przez KruksoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedzwonić czyli sprawdzić miernikiem ciągłość przewodów od wtyczki do sterownika.Czy nie ma przerwy.

 

I popraw tytuł aby nie wychodziło że krzyczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedzwonić czyli sprawdzić miernikiem ciągłość przewodów od wtyczki do sterownika.Czy nie ma przerwy.

 

I popraw tytuł aby nie wychodziło że krzyczysz.

Rozumiem, bardzo Ci dziękuje

Edytowane przez KruksoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, bardzo Ci dziękuje

Nie piszemy dużymi literami - w tytule też.

Punkt 3,1 naszego regulaminu. - http://forum.opel24.com/forum/5349-regulamin-forum/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez necromonger
      Witam
      Niestety coś stało się z moja Zafira A
      Od jakiegos czasu zapalała sie kontrolka check engine a po przełączeniu na gaz czasem załączała sie kontrolka kontrola trakcji po czym auto zaczęło przerywać na gazie.. bardzo wolno sie rozpędzało.. działo sie to po tym jak auto dłużej stało z reguły w dni bardziej wilgotne i zimne.. .. Lecz ostatnio wracając z pracy 2 - 3 minuty od odpalenia i ruszenia wjechałem na trase i na benzynie wystąpił mi ten problem.. check engine (palil sie juz od kilku dni) a dodatkowo zapaliła sie kontrola trakcji i auto straciło moc. .tak ze ledwie co udało mi sie dojechać do zjazdu z S'ki (jadac okolo 10 - 20 km/h) ..  po zjechaniu auto wylaczylem i odpalilem i auto dalo sie rozpedzic max do 80 km/h na 5 biegu..  obecnie na jalowym biegu maksymalnie możne wykręcić 3.5k obrotów, gdy dojdzie do tej liczby nagle traci moc i zaczyna szarpac silnikiem. Przy jezdzie maksymalnie mozna wykrecic na kazdym biegu do 2.5 k obrotow i jego predkosc max to 80 km/h na 5. 

      mam na telefonie zainstalowane oprogramowanie Car scanner i polaczenie przez bluetooth do komputera Zafiry..  z telefonu po zresetowaniu bledu checka engine w zafirze auto nieco płynniej chodzi.. ale gdy tylko chce przekroczyć 2.5 k obrotów znów zapala sie check engine.. 

      Car scanner gdy odpaliłem go po raz pierwszy po tej akcji wykazał mi takie bledy: 
      P0420, P0302, P0170, P0304, P0136, P0303, P0100, P0110,
       
      po wykasowaniu car scannerem błędów, po przekroczeniu 2.5 k obrotów znów załącza sie check engine i kontrola trakcji i pokazuje tylko błąd: 
      p0303 - cylinder 4 misfire detected 
       
      gdy wyskakuje checkengine i kontrola trakcji silnik znacznie gorzej pracuje i szarpie.. po usunięciu checkengine (ale nie kontroli trakcji - tej aplikacja car scanner nie usuwa) - silnik chodzi znacznie płynniej lecz nadal nie można wykrecic więcej niz 2.5 k obrotów i wolno sie rozpędza.  kontrola trakcji zanika dopiero po wylaczeniu silnika i chwili odczekania.
       
      Na chwile obecna jeszcze nic nie sprawdzilem. no moze poza przejrzeniem świec , 2 znich mialy gruby bialy osad. przeczyscilem (ale jeszcze nie wymienilem ) bo sklepy pozamykane.
       
      Przeglądałem nieco forum i niektóre tematy byly zbliżone do mojego.. ale nie zawsze
      inni wskazywali na :  świece, listwę zapłonową lub katalizator.. 
       
      Auto obecnie z reguły jeździ na dłuższych trasach.. 100 km dziennie / 4 dni w tygodniu , po trasie.  Bierze przy tym sporo oleju.. okolo 1 - 1.5 litra na 1000 km
       
      A co Wy byscie powiedzieli o moim przypadku? 


       
       
    • Przez Opelastra12
      Witam, mam opla astrę j, 2012 rok. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy radio przełącza się na kilka sekund na AUX po czym znów przełącza się na stację radiową. Powtarza sie to kilkukrotnie i jest to bardzo uciążliwe, nie występuje po kazdym włączeniu silnika lecz losowo. Czy ktos spotkal sie z czymś takim i wie dlaczego tak się  dzieje? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
    • Przez basteeq
      Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 
      Dziękuję za pomoc 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.