Skocz do zawartości
kozik111

Szarpanie podczas stałej prędkości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z astrą, z którym sobie nie radzi żaden mechanik. Jest to astra G 1,6 16v silnik Z16XEP.

Problem polega na lekkim szarpaniu na każdym biegu. Podczas jazdy ze stałą prędkością samochód poszarpuje co jest widoczne na obrotomierzu jako falowanie w granicach 100 obrotów, mimo że nie dodaję gazu i trzymam pedał na stałym poziomie.

Wymieniłem świece, listwę z cewkami, czujnik położenia wału, rozrząd, sondę lambda oraz EGR, a problem jak był tak jest. Zauważyłem, że szarpanie zaczyna się w momencie gdy silnik trochę sie nagrzeje. Na zimnym silniku nie występuje szarpanie. Następną uwagą jest fakt, że po odłączeniu wtyczki EGR też szarpanie ustaje- stąd była wymiana na nowy EGR. Obecnie nie wyświetlają się żadne błędy ale samochód delikatnie szarpie podczas stałej prędkości jazdy. Powyżej 90km/h gdy obroty przekraczają 3000 nie występuje szarpanie. Byłem u elektromechanika, który sprawdził mi sterownik, ale cały zabieg polegał na zdjęciu obudowy i sprawdzeniu połączenia pinów, które wychodzą ze sterownika. Powiedział, że niby sterownik jest sprawny chodź fizycznie nie sprawdzał samych podzespołów sterownika. Po podłączeniu pod komputer też niema żadnych odchyleń wskazań od normy.

Jeśli nie uporam się z tym problemem będę zmuszony jeździć z odłączoną wtyczką EGR ale wtedy wyskakuje błąd i nie wiem czy jest taka jazda zalecana.

Pomóżcie!!!

Edytowane przez kozik111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozebrał cały kolektor ssący i sprawdził co się z dzieje z klapkami i jak wygladają kanały od EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale czy odłączony EGR wpływa na klapy w kolektorze? Bo wtedy nie szarpie. Kolektor dolotowy był sprawdzany pod kontem szczelności i jest z nim wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolektor ma też kanaliki od EGR i mogą być zapchane.

EGR też może się zacinać.

Czyszczenie EGR znajdziesz na forum.

Problem z klapkami też moze sie zaczynać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdzę ten kolektor pod kontem czystości i sprawności klap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozebrał cały kolektor ssący i sprawdził co się z dzieje z klapkami i jak wygladają kanały od EGR.

 

 

 

Dzięki Adam1954 czyszczenie kolektora ssącego pomogło. Aż miło teraz jeździć samochodem. A ile mądrych głów przy tym dumało i nic nie wydumało. Mam nadzieję, że problem długo się nie powtórzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.