Jump to content
Sign in to follow this  
kozik111

Szarpanie podczas stałej prędkości

Recommended Posts

Witam. Mam problem z astrą, z którym sobie nie radzi żaden mechanik. Jest to astra G 1,6 16v silnik Z16XEP.

Problem polega na lekkim szarpaniu na każdym biegu. Podczas jazdy ze stałą prędkością samochód poszarpuje co jest widoczne na obrotomierzu jako falowanie w granicach 100 obrotów, mimo że nie dodaję gazu i trzymam pedał na stałym poziomie.

Wymieniłem świece, listwę z cewkami, czujnik położenia wału, rozrząd, sondę lambda oraz EGR, a problem jak był tak jest. Zauważyłem, że szarpanie zaczyna się w momencie gdy silnik trochę sie nagrzeje. Na zimnym silniku nie występuje szarpanie. Następną uwagą jest fakt, że po odłączeniu wtyczki EGR też szarpanie ustaje- stąd była wymiana na nowy EGR. Obecnie nie wyświetlają się żadne błędy ale samochód delikatnie szarpie podczas stałej prędkości jazdy. Powyżej 90km/h gdy obroty przekraczają 3000 nie występuje szarpanie. Byłem u elektromechanika, który sprawdził mi sterownik, ale cały zabieg polegał na zdjęciu obudowy i sprawdzeniu połączenia pinów, które wychodzą ze sterownika. Powiedział, że niby sterownik jest sprawny chodź fizycznie nie sprawdzał samych podzespołów sterownika. Po podłączeniu pod komputer też niema żadnych odchyleń wskazań od normy.

Jeśli nie uporam się z tym problemem będę zmuszony jeździć z odłączoną wtyczką EGR ale wtedy wyskakuje błąd i nie wiem czy jest taka jazda zalecana.

Pomóżcie!!!

Edited by kozik111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym rozebrał cały kolektor ssący i sprawdził co się z dzieje z klapkami i jak wygladają kanały od EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Ale czy odłączony EGR wpływa na klapy w kolektorze? Bo wtedy nie szarpie. Kolektor dolotowy był sprawdzany pod kontem szczelności i jest z nim wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kolektor ma też kanaliki od EGR i mogą być zapchane.

EGR też może się zacinać.

Czyszczenie EGR znajdziesz na forum.

Problem z klapkami też moze sie zaczynać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie sprawdzę ten kolektor pod kontem czystości i sprawności klap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym rozebrał cały kolektor ssący i sprawdził co się z dzieje z klapkami i jak wygladają kanały od EGR.

 

 

 

Dzięki Adam1954 czyszczenie kolektora ssącego pomogło. Aż miło teraz jeździć samochodem. A ile mądrych głów przy tym dumało i nic nie wydumało. Mam nadzieję, że problem długo się nie powtórzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.