Skocz do zawartości
bies667

Czy silnik Z16XEP nadaje się do LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Czy Waszym zdaniem silnik Z16XEP nadaje się w miarę do założenia instalacji LPG i późniejszej z nią współpracy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, silnik ma twarde popychacze, nie ma utwardzonych gniazd zaworowych i trzeba liczyć się z późniejszą koniecznością generalnej naprawy głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zależy jaki gaz chcesz założyć. Zakładając instalacje po najniższej lini oporu, jak najtaniej, możesz się liczyć z problemami. Kupując dobre komponenty, porządny filtr np włókno szklane a nie zwykły papierowy za 5zł, i robiąc przeglądy co 10tyś km w porządnym serwisie, strojąc samochód w warunkach drogowych - nie tylko na jałowych - możesz spać spokojnie. Podsumowując wszystko zależy od podejścia na starcie, i dbania o eksploatację. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co opisałeś jest ważne, jednak ten silnik nie nadaje się do gazu. Gdyby się nadawał, to producent przewidziałby możliwość montażu LPG w takim silniku. Brak utwardzonych gniazd w głowicy = ich wypalanie w szybszym tempie, a co za tym idzie powiększanie się luzów zaworowych. Nie muszę chyba pisać, że LPG mając 110 oktan ma wyższą temperaturę spalania?

Ile razy można pisać jedno i to samo, że nie da się przeskoczyć pewnych rzeczy mechaniczno-technologicznych... zawsze znajdzie się kolejny, który będzie robić wywody o jakości montażu i regulacji jako lekarstwie na niedostosowanie techniczne silnika do LPG.

Załóż, pojeździj paredziesiąt kkm i zrób kapitalkę głowicy - nikt nie zabrania. Te oszczędności z jazdy na LPG (albo i ciut więcej) wydasz na naprawę silnika, więc wyjdziesz na zero. A przecież z założenia: LPG montuje się po to, aby oszczędzać...

Reasumując:

Przez okres 25 lat z okładem, jak grzebię w Oplach, mogę podać, które silniki dobrze współpracują z LPG a które nie. Po oznaczeniach... Z16XEP nie należy to gazolubnych.

Miałem okazję niejednokrotnie naprawiać silniki z LPG, które zamontowano pomimo przeciwwskazań, o których napomknąłem powyżej. Ludzie płakali i płacili. Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.09.2018 o 17:38, ArKos napisał:

To co opisałeś jest ważne, jednak ten silnik nie nadaje się do gazu. Gdyby się nadawał, to producent przewidziałby możliwość montażu LPG w takim silniku. Brak utwardzonych gniazd w głowicy = ich wypalanie w szybszym tempie, a co za tym idzie powiększanie się luzów zaworowych. Nie muszę chyba pisać, że LPG mając 110 oktan ma wyższą temperaturę spalania?

Ile razy można pisać jedno i to samo, że nie da się przeskoczyć pewnych rzeczy mechaniczno-technologicznych... zawsze znajdzie się kolejny, który będzie robić wywody o jakości montażu i regulacji jako lekarstwie na niedostosowanie techniczne silnika do LPG.

Załóż, pojeździj paredziesiąt kkm i zrób kapitalkę głowicy - nikt nie zabrania. Te oszczędności z jazdy na LPG (albo i ciut więcej) wydasz na naprawę silnika, więc wyjdziesz na zero. A przecież z założenia: LPG montuje się po to, aby oszczędzać...

Reasumując:

Przez okres 25 lat z okładem, jak grzebię w Oplach, mogę podać, które silniki dobrze współpracują z LPG a które nie. Po oznaczeniach... Z16XEP nie należy to gazolubnych.

Miałem okazję niejednokrotnie naprawiać silniki z LPG, które zamontowano pomimo przeciwwskazań, o których napomknąłem powyżej. Ludzie płakali i płacili. Tyle w temacie.

Trzeba dbać o silnik i będzie służył na gazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile już na gazie przejechałeś?

poprzesz czymś swoje poglądy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dostałem jakiś czas temu bana za dyskutowanie w tym temacie i podważenie kompetencji
admina, nawet usunięto moje konto.

Admina przepraszam i zwracam honor.

 

Ale do rzeczy, wypowiem w tym temacie, bo mam LPG w AH i VC z silnikiem Z18XER

czyli ten sam temat nieutwardzonych gniazd zaworowych.

Pozwolę sobie na małe porównanie kosztów eksploatacji na PB i LPG uwzględniając

wszystkie wydatki, łącznie z ewentualną wymianą/regeneracją głowicy.

 

Przyjąłem przebieg eksploatacyjny 50000km, w moim przypadku to ok. 5 lat.

Spalanie zarówno Pb jak i LPG 10l/100km

 

LPG:

1 litr - 2,3zł (stan na 2018.12.19)

100km - 23zł

1000km - 230zł

50000km - 11500zł

 

Pb:

1 litr - 4,8zł (trochę więcej, ale niech będzie)

100km - 48zł

1000km - 480zł

50000km - 24000zł

 

Różnica w cenie paliwa - 12500zł

Koszt instalacji LPG - 3000zł

koszt 5 przeglądów LPG z wymianą filtrów - 400zł

dodatkowy koszt przeglądów rejestracyjnych - 250zł

koszt dodatkowej benzyny na rozruch silnika przy LPG - 480zł (zawyżone, ale niech będzie. Przyjąłem 0,2l  na każde 100km)

EWENTUALNY koszty wymiany/regeneracji głowicy - 2000zł

 

Reasumując - po 50000km przy najgorszym scenariuszu w kieszeni pozostaje 6370zł

Czy to dużo, czy to mało niech każdy sam oceni.

Ja po przebiegu 35000 nie stwierdziłem zmniejszenia się luzów na zaworach, więc mam podstawy

uważać, że po 50000km wymiana/regeneracja głowicy nie będzie konieczna, więc w kieszeni

pozostaje 8370zł

 

Jeśli się mylę w obliczeniach proszę mnie poprawić.

Jeśli znowu kogoś lub czyjeś ambicje uraziłem proszę mnie zbanować.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia dla wszystkich

 

--

Piotrek

Edytowane przez pmedela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazu będzie palił 20-25% więcej niż benzyny. Do tego może dojść koszt regulacji luzów.
Generalnie nawet wliczając ewentualny remont silnika przy dużych przebiegach powinno wyjść na plus dla lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, pmedela napisał:

Reasumując - po 50000km przy najgorszym scenariuszu w kieszeni pozostaje 6370zł

Czy to dużo, czy to mało niech każdy sam oceni.

 

Tobie się udało zaoszczędzić.

Powód może prosty.

Dobry gazownik który wykonał porządną regulację.

Zapewnisz takiego samego gazownika innym?

Piszesz na swoim przykładzie,

Ja mam w okolicy dwie takie astry które po regulacjach LPG nieodpowiednich już przekroczyły wydatkami oszczędność montażu LPG.

Nie od parady Arkos który robi z nimi na bieżąco  odradza.

A kto co zrobi to jego zabawki i jego koszty.

Tobie zostaje się cieszyć.

Moich dwóch kolegów klnie na Opla jak cholera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.12.2018 o 14:01, bad napisał:

Gazu będzie palił 20-25% więcej niż benzyny. 

Nie. Powinien palić ok.15% więcej gazu, ponieważ 1 litr gazu to ok. 0,8kg a litr benzyny to ok. 0,95kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.