Skocz do zawartości
szychaw

Czy padła skrzynia? Proszę o komentarz doświadczonych,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.

PROBLEM:

Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:

Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?

Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?

Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,

Z góry dzięki !

Pozdrawiam,

Szymon

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Nie ma co dramatyzować bez sprawdzenia mechanizmu zmiany biegów.

Ma się tam co rozłączyć lub uszkodzić - zobacz z ilu części się to składa.

post-22355-0-43422200-1511942944_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Cześć Rafał,

Dzięki za zainteresowanie. Masz rację, sporo tam tego zanim dojdziemy do skrzyni. Tylko pytanie pomocnicze - żeby to wszystko sprawdzić trzeba wyjąć skrzynię? Czy jest tam jakieś mniej pracochłonne dojście?

Ponadto mam wątpliwość:

Auto ma wrzuconą czwórkę więc każdy start to ból dla sprzęgła, jestem w centrum Krakowa więc daleko nie zajadę bo co chwilę stop - muszę się doturlać do najbliższego (nieznanego) mechanika. Zostawię auto i on mi powiedzieć może wszystko np. że jakaś droga część się zepsuła czy coś - jak to zweryfikuję czy nie próbuje mnie naciągnąć?

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź