Skocz do zawartości
szychaw

Czy padła skrzynia? Proszę o komentarz doświadczonych,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.


PROBLEM:

Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:




Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?


Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?


Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,


Z góry dzięki !

Pozdrawiam,

Szymon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dramatyzować bez sprawdzenia mechanizmu zmiany biegów.

Ma się tam co rozłączyć lub uszkodzić - zobacz z ilu części się to składa.

post-22355-0-43422200-1511942944_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Rafał,

 

Dzięki za zainteresowanie. Masz rację, sporo tam tego zanim dojdziemy do skrzyni. Tylko pytanie pomocnicze - żeby to wszystko sprawdzić trzeba wyjąć skrzynię? Czy jest tam jakieś mniej pracochłonne dojście?

 

Ponadto mam wątpliwość:

Auto ma wrzuconą czwórkę więc każdy start to ból dla sprzęgła, jestem w centrum Krakowa więc daleko nie zajadę bo co chwilę stop - muszę się doturlać do najbliższego (nieznanego) mechanika. Zostawię auto i on mi powiedzieć może wszystko np. że jakaś droga część się zepsuła czy coś - jak to zweryfikuję czy nie próbuje mnie naciągnąć?

 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj mechanika w pobliżu, na 4 trochę trudno po mieście się poruszać, natomiast możesz jakiegoś taryfiarza podpytać - mechanik może być blisko, albo cię do niego podholuje.

Trudno jest stwierdzić co poleciało, w moim wypadku wykręcił się sworzeń, a koszt naprawy to 30pln, tylko u mnie została skrzynia na 2 biegu. Mechanika znalazłem dopiero po 30km (w trasie Radom - Kraków +3 godziny czekania na wolnego mechanika i miejsce).

Jak by blisko był mechanik może da rady wrzucić inny bieg by się do warsztatu do kulać, myślę że coś masz z dźwignią (nr 20 na rysunku w poprzednim poście) nie tak. A ceny to już zależy od tego co się zepsuło i ile mechanik za roboczo-godzinę liczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to złudzenie ale na fotce w otworze przed lewarkiem nie widać tego cięgna co wychodzi od lewarka.

Widać go na fotce w załączniku.

 

Niech ktoś rusza lewarkiem a ty obserwuj czy jest widoczny ruch mechanizmu nad skrzynią biegów.

Może coś się tylko rozłączyło.

lewarek1.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często spada cięgno z rysunku Rafała nr 21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.