Skocz do zawartości
martin1

Zapieczona śruba, problem z odkręceniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj chcąc zmienić koła na zimowe pojawił się problem z odkręceniem kół. Ostatnio na wiosnę przy zmianie przesmarowałem śruby pastą miedzianą, ale mimo to nie mogłem odkręcić koła po lewej stronie od kierowcy. Na dodatek przy odkręcaniu pękł mi klucz. Co mam z tym problemem zrobić ? Jak się zabrać do tego odkręcania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyć nasadkę i porządnie uderzyć kilka razy. Ewentualnie założyć klucz a na niego przedłużkę w postaci rury i próbować. U mnie kiedyś taka rura metrowa albo i dłuższa pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No okej. Spróbuję. Zmieniłem 3 koła, ale z racji tego, że jednego nie dało się odkręcić musiałem z powrotem założyć z przodu letnią... A jakie rady na przyszłość ? Co zrobić, aby nie było tego problemu na wiosnę ? Pomoże zakup klucza dynamometrycznego i dokręcanie z odpowiednią siłą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokręcałeś sam czy kapciarz pnematykiem? Bo mi raz przywalił z nastawem na busa i połamałem 2 klucze na pierwszym kole. Udało się właśnie u kapciarza odkręcić, a przykręcałem już potem własną ręką. Kup porządny klucz krzyżakowy, rurka na przedłużkę i dociągaj z czuciem do terkotania. Sprawdzam po 100-200km zawsze i nigdy nie musiałem dociągać a bez problemu odkręcam z drobną pomocą owej krótkiej rurki. A teraz to podjedź do jakiegoś kapciarza, niech poluzuje, dociągnij ręcznie i w domu już pójdzie.

Edytowane przez papieju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znajoma osoba naprowadziła mnie na prawdopodobną przyczynę problemu.W sierpniu zmieniałem rozrząd i pewnie mechanik odkręcał z przodu koła i właśnie przez niego mam tak dokręcone. To jest niemożliwe żebym tak dokręcił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam opla zafire a i mam tten sam problem z odkrecaniem śrub na alusach cztery klucze połamałem co robic zeby tego uniknac nastepnym razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

co robic zeby tego uniknac nastepnym razem

 

Dokręcać samemu kluczem do kół.

Tam ma być siła ok. 110 Nm.

http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php

Czyli dociągnięcie kluczem fabrycznym do kół pod własnym ciężarem ciała.

Ja zawsze dokręcam do pierwszego zapiszczenia śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli dociągnięcie kluczem fabrycznym do kół pod własnym ciężarem ciała.

 

No tak to nie pisz, bo może gość waży 160kg :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi się śruby w kole zapieką to zawsze traktuje je palnikiem, choćby takim małym jak długopis. Nie było jeszcze takiej, która by się nie poddała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zabrałem się za ponowną wymianę kół tych których nie dało się odkręcić ostatnio. Zostałem na początku wyśmiany przez członków rodziny, że nie mogłem poradzić sobie ze zmianą opon. Skoro tacy mądrzy to zaproponowałem, aby wymienili je za mnie. Rezultat był taki, że nowy klucz do kół się skrzywił (lekko ukręcił), pękła nasadka.

 

Po tych szkodach i sporych trudnościach odkręciliśmy koło i je zmieniliśmy.

 

Ma do Was pytanie. Czy opłaca się kupić klucz dynamometryczny i dokręcać koła z taką siłą jaką deklaruje producent czy lepiej dalej męczyć się ze zwykłym kluczem ? A może lepiej pomyśleć o jeszcze czymś innym ?

 

No i przede wszystkim na jakie produkty zwracać uwagę ? Jaki zakres cenowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokręca się normalnie rękoma fabrycznym kluczem i nie ma problemów z odkręceniem śrub. Ewentualnie przy odkręcaniu żeby mocno się nie szarpać najlepiej założyć przedłużkę w postaci rurki albo wspomóc się nogą ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak to nie pisz, bo może gość waży 160kg

Grześ to najwyżej tą wagą dokręci z jakimś 160 Nm. :D

Ja ważę 100 kg

 

 

 

 

Czy opłaca się kupić klucz dynamometryczny i dokręcać koła z taką siłą jaką deklaruje producent czy lepiej dalej męczyć się ze zwykłym kluczem ? A może lepiej pomyśleć o jeszcze czymś innym ?

 

Dla wyrobienia wyczucia kup sobie taki klucz 200_IMG_4433_DynamoWychylny_v1.JPG

 

Dla porównania.

A potem już dowiesz się jakiej używać siły bez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokręcanie niekoniecznie jest problemem. Miałem AF(do tej pory jest na moim serwisie-została w rodzinie). W niej tez wystepuje problem dokrecania samoczynnego srub w kole. Próbowalismy róznych sposobów . Smarowanie, dokrecanie kluczem dynamometrycznym i nic. Mało tego w serwisie wulkanizacji smiał z nas ze tak mocno dokrecilismy koła że jemu ciezko było odkrecic, po sezonie dokrecone fachowo dynametrycznym u niego to samo. Co jest problemem do tej pory nie wiem.

Ile kluczy zostało uszkodzonych :unsure: Obecnie został zakupiony Yato z zestawu walizkowego, i na razie daje rade.

Na ironię miałem jedną astre w której same się odkrecały, w drugiej same dokrecały :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie macie rację. W takim razie wystarczy dobry klucz a mechanika trzeba opierniczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokręcanie niekoniecznie jest problemem. Miałem AF(do tej pory jest na moim serwisie-została w rodzinie). W niej tez wystepuje problem dokrecania samoczynnego srub w kole. Próbowalismy róznych sposobów . Smarowanie, dokrecanie kluczem dynamometrycznym i nic. Mało tego w serwisie wulkanizacji smiał z nas ze tak mocno dokrecilismy koła że jemu ciezko było odkrecic, po sezonie dokrecone fachowo dynametrycznym u niego to samo. Co jest problemem do tej pory nie wiem.

Ile kluczy zostało uszkodzonych :unsure: Obecnie został zakupiony Yato z zestawu walizkowego, i na razie daje rade.

Na ironię miałem jedną astre w której same się odkrecały, w drugiej same dokrecały :unsure:

a to nie jest efekt przeciągniętych gwintów ?

 

Pozdrawiam

Z.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Zeby gwinty przeciagnac to trzeba dobrze dowalic i nawet nie jakies tam 200Nm bo to duzo za malo by bylo. Sruby do kol nalezy przesmarowac i na gwintach i na stozkach. I teraz taki klucz dyn. wychylny mam jeszcze z czasow komuny ale w sumie malo co go uzywam. jakies dokrecanie srub stopek korbowodow itp sprawy ale ani kola zamachowego tym nie dokrecam ani jakis innych spraw przy rozrzadzie czy cos w tym temacie. na wyczucie wystarczy. Predzej bym chcial sobie kupic klucz po pierwsze nie ze sprezynowy bo to zabawka jest i sie rozregulowuje dosc szybko bo nie wolno go zostawiac skreconego czyli ustawionego na jakas sile to poza tym chcial bym raczje klucz do malych sil taki zeby mozna bylo swiece zarowe olówkowe dokrecac 8 Nm itp sprawy.

A klucze do kol specjalnie sa robione z taka mala raczka (krótka rurka) by nie przesadzac z dokrecaniem i nie zadna tam noga czy dodatkowa rurką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem... noga czy rurka do odkręcania a dokręcanie ręką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

I teraz taki klucz dyn. wychylny mam jeszcze z czasow komuny ale w sumie malo co go uzywam. jakies dokrecanie srub stopek korbowodow itp sprawy ale ani kola zamachowego tym nie dokrecam ani jakis innych spraw przy rozrzadzie czy cos w tym temacie. na wyczucie wystarczy.

 

 

To jest zabawka którą kiedyś komunistyczni mechanicy robili wszystko,bo nie było nic innego.

Podałem koledze jaki klucz może sobie kupić bo jest najtańszy(niecałe 30 zł) a dzięki niemu może sprawdzić jak powinien dokręcić koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez joanka1992
      Witam, dręczy mnie stukanie w lewym przednim kole. Stuki słyszane na nierównościach drogi.  wymieniona została poduszka amortyzatora, łączniki stabilizatorów. Odwiedziłam 3 razy stacje diagnostyczna (każda inna) mechanik sprawdzał auto ponad godzinę i nic nie zauważył „wszystko sztywne może Pani jeździć śmiało”jednak po przejechaniu się stwierdził iż faktycznie są stuki wymienił poduszkę, nadal stuka... już mi brak pomysłów pomóżcie doradźcie. 
    • Przez gigant1982
      Witam
      Strasznie huczy mi tylne koło.Trzeba łożysko wymienić. Pytanie; jak je wymienić? czy dużo zachodu z tym? jakie narzędzia? jaki koszt?
    • Przez Sznycel138
      Witam, mam pytanie odnośnie prawego przedniego koła w vectrze b. Po kolizji przekrzywiło się koło, wymieniłem amortyzator, wahacz, łącznik oraz łożysko. I tu pojawia się problem bo na warsztacie nie wiedzą dlaczego jest nadal krzywe a chciałbym to naprawić
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.