Skocz do zawartości
warma

Astra H Z18xe problem z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kilka dni temu stałem się (nie)szczesliwym posiadaczem astry 3 w wersji "cosmo" w kombi. Auto wyposazono w silnik 1,8 16V o mocy 125 KM wraz ze skrzynią automatyczną, jednak jest problem icon_e_sad.gif

Po 2 dniach auto już nie odpalało -> mechanik stwierdził brak kompresji na 1 i 2 cylindrze (5,5 - 7 - 11,5 - 11,5 Bar) oraz na pierwszym cylindrze 4x została świeca "sklepana" co powodowało brak iskry oraz wyrzucał komunikat "wypadanie zapłonów". Czy ktoś posiadał podobne doświadczenie i czy faktycznie trzeba remontować silnik / lub wymienić go w całości ?! Proszę o opinie bo mam mieszane uczucia, z jednej chce go naprawiac ale z drugiej strony to wada ukryta przez sprzedającego...

ps. czy w tych silnikach wypalają się zawory ? Bo od 3 dni mam problem z odpaleniem auta (zalewa świece i nie pali ;( )


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ty chcesz odpalić auto gdy na dwóch garach nie masz kompresji.

Remontuj silnik i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni?

No to jest klops, bo faktycznie wada ukryta i albo oddaj samochodzik i odbierz kaskę - ale uwaga - zwróć uwagę na wartość wpisaną w umowie - bo sprzedający może ci właśnie tyle zwrócić.

Druga opcja to dogadać się ze sprzedającym co do zaistniałej sytuacji co on powie bo może było właśnie podleczone do sprzedaży i wtedy masz problem..


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auta za bardzo nie chce oddac bo lezy w moim gusie w 99 % :D autko kupilem za 7100 z powodu "koloru" oraz nie dziala klima i parktronic - o tym wiedzialem i na to sie zgodziłem, ale silnik :/ ....Dlatego pytam jak z awaryjnością głowic w Z18xe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się może popsuć, choć Z18XE raczej należy do mało awaryjnych motorów. Jest tam hydraulika odpowiadająca za luzy zaworowe, być może tam był problem.

Jak pracował silnik zaraz po zakupie ? Był głośny ? klekotały zawory czy byłą cisza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówca pisze - wszystko się stać może.

Nie ma co gdybać - silnik jest do ogarnięcia a i faktycznie jest najmniej problemowy z 1,8 16V.

Nie zdejmiesz czapki nie dowiesz się co nie tak.

Ja bym jeszcze poczekał na lepszych fachowców na forum, jakie oni mają zdanie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się może popsuć, choć Z18XE raczej należy do mało awaryjnych motorów. Jest tam hydraulika odpowiadająca za luzy zaworowe, być może tam był problem.

Jak pracował silnik zaraz po zakupie ? Był głośny ? klekotały zawory czy byłą cisza ?

Silnik przed zakupem bardzo delikatnie nie równo chodził, ale dostał w palinik i zajebiscie sie nim jechało. Czy te "luzy zawrowe" mogą mieć wpływ na taki duzy spadek kompresji ? Słyszałem też ze jeden z wałków rozrzadu też lubi pękać :D auto ogólnie jak odpali to nic nie klekocze ani nie trzeszczy tylko nie równo pracuje, wyglada to w ten sposób ze jak "wyrówna" ciśnienie to delikatnie faluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu dalej dywagować.Nie chcesz oddać go w ramach rękojmi to musisz wiedzieć że teraz może cię czekać wydatek ok 3-4 Tys zł

Remont silnika, naprawa klimy i cholera wie co jeszcze masz ukryte.

O trwałości silnika twojego już na forum tak tym jak i w internecie napisano wszystko.

Poczytaj

Co do zaworów masz hydropopychacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i w sumie Adam wyczerpał temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za pomoc. zobaczymy co sprzedawca odpisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.