Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

 

ostatnio dolewając płynu do spryskiwaczy zauważyłem zapocenia / zaolejenia węży. Przesyłam zdjęcie i proszę Was o opinię z czym takie zaolejenie może się wiązać ... jak ewentualnie zdiagnozować usterkę

post-10406-0-40336900-1516718382_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina zaczyna się kończyć powoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy oryginalnym przebiegu 95 tys ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli źle eksploatowana...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy oryginalnym przebiegu 95 tys ?

 

 

A to nowe nie może się zepsuć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

95kkm to nie nowe... to połowa żywotności dobrze eksploatowanej i dbanej turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli źle eksploatowana...

 

Sent with handy.

 

Jeśli źle eksploatowana...

 

Sent with handy.

To znaczy jak ? Bo tu nie ogarniam . Jest jakis szczegolny sposob na dbanie o turbine?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co podają instrukcje to raczej nie ma.

Ale jeżeli ty postępujesz według tego (tak wnioskuję z tonu twojej wypowiedzi) więc wytłumaczenie jest jedno.

Po prostu trafiłeś na felerną od początku.

Albo jeszcze coś sie dzieje złego z silnikiem a ty jeszcze nie wiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, zapocenie turbiny wcale nie znaczy ze turbina sie konczy, żeby to stwierdzic trzeba zajrzec do IC, czy jest olej U mnie też pociła, dokreciłem opaskę, i tyle.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie też pociła, dokreciłem opaskę, i tyle.

Usunąłeś skutek, nie przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkos, nie zgodzę się z Tobą, rozmawiałem z trzeba mechanikami, i kazdy jeden stwierdził że "mokro" to normalne w starszych dieslach -warunek by nie ubywało oleju, i brak oleju w IC. W obecnym dieslu tez mam mokry dolot, turbina była sprawdzana gdyż była oddana do czyszczenia geometrii.

 

z17dlt zrobiłem ponad 70tys, a obecnym ponad 40tys.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję podejścia mechanikom...

Jakie mogą być przyczyny wywalania oleju na rurach?

1. niesprawna odma (zawalony separator oleju)

2. przedmuchy ze skrzyni korbowej (diesel już niechętnie pali o ile wogóle)

3. uszczelnienia turbiny

O ile punkty 1 i 2 są proste do zdiagnozowania, o tyle 3 wymaga demontażu rury w najniższym punkcie. Jakakolwiek ilość oleju (a przy zapoconych rurach górnych będzie on na pewno) świadczy o tym, że turbina zaczyna się kończyć.

Pieprzenie

 

by nie ubywało oleju
to dosłownie pieprzenie. Na bagnecie od min do max masz z reguły 1 litr, niektóre modele 1,25 litra. Jeśli ubędzie 2-3 setki to ciężko to będzie zauważyć. No chyba, że ktoś jest aptekarzem i pomiaru dokonuje zawsze na równym, zawsze po całonocnym postoju i doskonale pamięta ile było przy ostatnim pomiarze.

Dzięki taki beztroskim ludziom jak ci mechanicy nie znający się jeżdżą dalej i dalej, aż docierają do etapu uszkodzenia turbiny nazywającym się "puszczenie oleju". Zapewne doskonale wiesz, jaki jest etap kolejny?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Astra moja jezdzi bezproblemowo, ja zrobiłem 70tys, od poczatku mokro, nabywca licze nawet skromnie niech 30tys(dwa lata temu sprzedany) czyli 100tys

Mokro tzn nic nie scieka po odkreceniu weza od turbiny, ale nie sucho.

.

W Leonie tu nie jestem pewien bo olej jest na "górze", ale turbina w idealnym stanie wg zakładu który robił czyszczenie.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez CarlosMENDOZA
      Co to za rurka ? I czemu cieknie ?

    • Przez Mar-Kos 2005
      Witam , Opel Meriva A 1,7cdti 100 KM . Problem jest z Elektryką , nie idzie auta zgasić po wyjęciu kluczyka , ale jak naduszę na stop , to zgaśnie , dodatkowo po wyjęciu kluczyka kontrolki mrygają . Błędy w sterowniku zapisane  : Elektronica centralna Moduł kontroli nadwozia :
      B1485 Zacisk wzbudzenia alternatora ,pon 61/wysokie napięcie ,
      U2108 Magistrala Can brak komunikacji ze sterownikiem ABS/TC ,
      B1424 Za niskie napięcie zasilające przed lub podczas zamykania zamka ,
      B3805 Czujnik przyśpieszeń pojazdu / usterka lub uszkodzony ,
      U2105 CAN Brak komunikacji z ECM ,  
      B3795 Kierunkowskazy / Przekaźnik zablokowany ,
      B2961 Zacisk W / niskie napięcie .
       
      System imobilajzer Błędy :
      B3061 Transporder / usterka lub uszkodzony ,
      B3077 Kluczyk nieprawidłowy ,
      B3055 Uszkodzenie Transpondera .
       
      System Wspomaganie układu kierowniczego Błąd :
      C1550 Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU .   Dodam że auto odpala i można jezdzić ,ale problem z gaszeniem auta i kontrolkami . Od czego zacząć ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.